Skocz do zawartości

Pompa wody 12V do pracy ciągłej


yourij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Jest to moj pierwszy post tutaj, buty wytarłem i grzecznie wszystkich witam :)

Zarejestrowałem się tutaj, bo być może wy, drodzy karawaniarze

pomożecie mi w małym problemie, który sobie stworzyłem.

Ale do rzeczy...

 

Potrzebuję zdobyć pompę zasilaną z instalacji 12V, która działała by bez przerwy przez kilka godzin dziennie.

Chodzi o to, że chcę zrobić taką dziwną instalację, która ogrzewałaby wodę ciepłem silnika samochodowego.

Woda byłaby później wykorzystywana jako prymitywny prysznic.

Zadaniem pompy byłoby pompowanie wody ze zbiornika, przez rurki ją nagrzewające w komorze silnika i potem

woda miałaby wracać do zbiornika już ogrzana.

Drugie zadanie pompy - pompowanie wody w czasie brania prysznica.

 

Z problem elementu grzewczego, uzupełniania braków wody w układzie i kontroli temperatury jestem w stanie sobie poradzić.

Problem mam ze znalezieniem odpowiedniej pompy.

 

Miałem w garażu małą pompkę paliwa, zewnętrzną tzw. gaźnikową i chciałem ją wykorzystać do testów ale

nie była nowa i niestety bardzo szybko padła (już w trakcie eksploatacji w aucie były z nią problemy).

Wiem o niej tylko tyle, że dawała ciśnienie w okolicach maks. 0,6bar i zanim padła wyszło, że to trochę za mało

żeby wytworzyć odpowiedni strumień wody do "słuchawki" prysznicowej.

 

Czy ktoś z was mógłby mi powiedzieć, jakiej pompy powinienem użyć do mojego "prysznica polowego" ?

Chodzi mi o ciśnienie i wydajność (w trybie grzania wody w czasie jazdy na pewno te wartości będą potrzebne niższe).

Druga sprawa, czy produkowane są takie pompy zewnętrzne do pracy ciągłej ?

Pompy do wtrysków na ciśnienie 2-3 bary mają wydajność około 100L/min czyli tyle, ile mi potrzeba (chyba)

ale nie wiem, czy woda nie uszkodzi takiej pompy po kilku godzinach.

 

 

Pozdrawiam,

yourij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj poszukaj na częściach używanych z VW dodatkowa pompa okładu chłodzenia stosowana przy silnikach z turbina albo webastem

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

To i ja się tu podepnę,czy zwykła pompka zanurzeniowa da rade pracować około godziny non stop,w wodzie około 50stopni

chodzi o pompkę powszechnie używaną,w przyczepach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzina pracy zabije taką pompkę - brak wystarczającego chłodzenia! Eliminuje to również stosowanie pompki do ciepłej wody - jeszcze krótsza praca.

Przy wydajności pompki 15 l/min w zbiorniku 70l woda zostanie wypompowany w parę minut i tyle też taka pompka może pracować. 

Lepszymi wydajnościami czasowymi charakteryzują się pompki ciśnieniowe (membranowe) np. Fiamma AQUA 8 mogą one dłużej pracować. 
Ma również inną zaletę - nie zostanie uszkodzona przy braku wody. Zanurzeniowa byłaby do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki,zastosuje pompkę do wspomagania obiegu w aucie,jest przystosowana do długiej pracy w temp rzędu 100 st

Witam !

Nie wszystkie pompki posiadają odpowiednie parametry, ponieważ i producenci są różni :hmm:

 

Jedno Ci jednak na 100% mogę podpowiedzieć:

jeśli kupisz jakąkolwiek pompkę firmy "Comet" choćby najpopularniejszą i najtańszą "Elegant" (musi mieć na obudowie nadruk z symbolem "CE" - to ważne !), to śmiało możesz kręcić nią godzinę czasu w wodzie 50 st. C, bez jakiegokolwiek uszczerbku dla niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid, tu np. masz odpowiednie pompki.

50 st. C, to nie jest jeszcze dla nich zbyt dużo, wytrzymają spokojnie nawet kilka stopni więcej :hmm:

przepływ ok. 10 l / min

 

http://allegro.pl/pompka-zanurzeniowa-comet-elegant-10-l-min-0-5-b-i3075186158.html

 

przepływ ok. 19 l / min.

 

http://allegro.pl/pompka-comet-lux-plus-19l-na-minute-12v-najlepsza-i3066755477.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak nie do końca wszystko  zrozumiałem, prosił bym Cię żebyś wkleił jakiś schemat, rysunek, tego co zamierzasz zrobić, jak by Ci to nie stwarzało problemu,  było by łatwiej coś podpowiedzieć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak nie do końca wszystko  zrozumiałem, prosił bym Cię żebyś wkleił jakiś schemat, rysunek, tego co zamierzasz zrobić, jak by Ci to nie stwarzało problemu,  było by łatwiej coś podpowiedzieć 

 

... a no właśnie, słuszna uwaga :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też nie rozumiem jaki masz zamysł. Schemat więc potrzebny. W Cadillakach (albo Lincolnach) było stosowane ogrzewanie postojowe na zasadzie akumulacji wody. Ty chcesz ją gromadzić do celów mycia, a tu była stosowana do ogrzewania wnętrza kabiny. Był to osobny zbiornik (300l w bagażniku) na trzecim układzie chłodzenia silnika. Po osiągnieciu temperatury silnika obieg sie uruchamiał grzejąc zasobnik wody, po wyłączeniu silnika ciepło tam zgromadzone wystarczało na jakiś czas. Ale nie wiem jaka pompka była tam zainstalowana.

Ja bym proponował zastosować pompkę na 230 V poprzez przetwornicę. Oczywiście będą straty energii i trochę kombinacji z elektryką, ale masz za to nieporównywalnie wiekszy wybór pomp wszelakiej maści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz czytałem ze skupieniem twój pierwszy post, piszesz  :

 -"  Zadaniem pompy byłoby pompowanie wody ze zbiornika, przez rurki ją nagrzewające w komorze silnika "

co znaczy rurki nagrzewające w komorze silnika?  jeśli myślisz ,że umieścisz choćby 1000metrów rurek w komorze silnika -czyli pod maską w wolnych przestrzeniach i to by miało się nagrzać wodę od ciepłego powietrza znajdującego się w tej komorze -to niestety porażka , nigdy się to nie nagrzeje, musi być zastosowany wymiennik ciepła , jedynie takie coś zdoła oddać ciepło z płynu chłodniczego do wody użytkowej, no nie wyobrażam sobie żeby woda użytkowa leciała przez układ chłodzenia silnika samochodu , którym będziesz dalej jechał w trasę  :nono: , 

-następny problem , piszesz :

 

Drugie zadanie pompy - pompowanie wody w czasie brania prysznica."

 Nie bardzo da się zastosować jednej i tej samej pompy do  wymuszenia obiegu i brania prysznica, raczej bym widział tu drugą pompę. 

Piszesz o samochodowych pompach paliwowych - 20sekund pracy i jest po pompie, to są pompy które są smarowane paliwem ,

 

 Tak na to wszystko patrzę i chyba wolał bym zastosować najtańsze webasto i święty spokój :skromny:  

 

Jeszcze jedno, sprawność silnika benzynowego jest na poziomie 30% - czyli 70% spalonego paliwa to straty na kinetykę , opory własne i ciepło niewykorzystane, z którego ty byś korzystał, czyli na OKO do podgrzania tej wody zostaje jakieś 10-15% energii z tego paliwa. 

Edytowane przez edisoniras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.