Skocz do zawartości

naprawa instalacji gazowej


Rekomendowane odpowiedzi

Jesli masz uciety to podjedz najlepiej do gazownika.Zaloza pierscionek,zlaczke i po klopocie.W sumie moglbys fotke wrzucic by bylo wiadomo o czym mowa.Rozumiem ze to przewod podlaczeniowy do butli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za Kogutem

gazownik zalozy pierscionek,kruciec,weza kawalek,reduktor,skreci sprawdzi i co najwazniejsze wszystko ma na miejscu,duzo pewnie nie zaplacisz a spokoj bedziesz mial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko jeszcze o jednym: każdy przewód gumowy trzeba kiedyś wymienić, reduktor tez. Dodatkowo reduktor powinien być "karawaningowy", a nie wszystkie takie są (poszukaj na forum, jest o tym w kilku miejscach napisane, co i jak).

W związku z tym, najlepiej kup wcześniej odpowiedni wąż gazowy i reduktor (np. na Alle ... jest wiele odpowiednich ofert) i dopiero z tym jedź do gazownika lub serwisu, który zajmuje się takimi sprawami w przyczepach, aby dopasowali Ci to wszystko i połączyli.

Reduktor musi być odpowiedni do Twoich urządzeń gazowych, które masz w przyczepie (na którymś z nich masz na pewno jakieś naklejki, tabliczki znamionowe i tam będzie napisane 50mbar - w starszych przyczepach, ewentualnie 30 mbar - tak jest obecnie).

Wyjście (gwint) reduktora, też może być różny np. dla typowej butli 11kg, lub dla butli turystycznej.

Jest jeszcze parametr przepływu gazu (taka wydajność reduktora) - zależy od ilości urządzeń (ilość palników), które mogą pracować jednocześnie. Najczęściej spotyka się 0,8 / 1 / 1,5 (kg. / h) Można spokojnie zastosować 1,5 kg / h, a jeśli masz tylko np. kuchenkę wystarczy 0,8 kg / h.

Piszę o tym dlatego, że nie napisałeś, jaką masz przyczepkę i nie zrobiłeś fotek :niewiem: .

Były kiedyś przyczepki (np. nasze Niewiadówki), które miały w bakiście przedniej wyprowadzony zwykły kawałek rurki miedzianej, na który zakładało się wąż gazowy z opaską skręcaną śrubką i tak samo z drugiej strony, na reduktor i też opaska. Reduktor miał wtedy gwint dla butli 3 kg (turystycznej). Może u Ciebie tak było :niewiem: Za reduktorem ciśnienie jest już niewielkie, dlatego w latach osiemdziesiątych, takie rozwiązania często można było spotkać.

Z obecnych rozwiązań, które możesz zastosować np.

Wąż:

http://moto.allegro....2483292597.html

Reduktor 50 mbar z gwintem dla butli 11kg.:

http://moto.allegro....2483292601.html

Reduktor 30 mbar z gwintem dla butli 11kg.:

http://moto.allegro....2440538015.html

 

:banan:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zobrazowania różnic w starym i obecnym sposobie przyłącza gazowego, zrobiłem Ci rysunki.

Stare rozwiązanie:

 

Rozwiązanie obecne:

 

:banan:

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare to z przed ilu lat niewiem.gif

bo mój Eifelland jest z 1980 roku

i połączenie przewodu miękkiego z reduktorem na gwincie i z metalową rurką w przyczepie też na gwincie .

to były inne połączenia w przyczepach niewiem.gif

Edytowane przez ptaku (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare to z przed ilu lat :niewiem:

bo mój Eifelland jest z 1980 roku

i połączenie przewodu miękkiego z reduktorem na gwincie i z metalową rurką w przyczepie też na gwincie .

to były inne połączenia w przyczepach :niewiem:

 

Ptaku ;) ... , nie staraj się doszukać czegoś, czego ... :niewiem:

 

Nie wiem sprzed ilu - czy to ma jakieś znaczenie ?

 

Napisałem:

Były kiedyś przyczepki (np. nasze Niewiadówki), które miały w bakiście przedniej wyprowadzony zwykły kawałek rurki miedzianej, na który zakładało się wąż gazowy z opaską skręcaną śrubką i tak samo z drugiej strony, na reduktor i też opaska. Reduktor miał wtedy gwint dla butli 3 kg (turystycznej).

 

W latach osiemdziesiątych większość polskich przyczep miała "stare" rozwiązanie, ale widywałem też w zagranicznych - niestety, marek też już nie pamiętam.

Myślę jednak, że nie rozmawiamy tu o tym, w jakich latach i gdzie stosowano takie rozwiązanie. Stwierdzam tylko, że było.

:hej:

 

P.S.

Jeśli uważasz, że napisałem coś źle, to nie ciągnij mnie za język, tylko popraw :ok:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare to z przed ilu lat niewiem.gif

bo mój Eifelland jest z 1980 roku

i połączenie przewodu miękkiego z reduktorem na gwincie i z metalową rurką w przyczepie też na gwincie .

to były inne połączenia w przyczepach niewiem.gif

 

 

Były inne.... Stare przyczepy nie miały gwintu na gumowym przewodzie .

W fabryce przy połączeniu metalowej rury instalacji z króćcem reduktora stosowano opaski , potem tuleje zaciskowe aż do obecnych gwintów.

 

Z lewej króciec na połączenie starego typu.

 

:hej:

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ reduktora jest używany do tej pory z tym że w instalacjach domowych

 

Faktem jest, że wyglądały (ją) podobnie, jednak ten "domowy" jest znacząco większy od tego starego "karawaningowego", dlatego można przypuszczać, że wewnątrz również są jakieś różnice, bo inaczej jaki byłby sens :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ reduktora jest używany do tej pory z tym że w instalacjach domowych

 

Możliwe .... Aczkolwiek wydaje mi się że domowe instalacje na butle to raczej z butlą 11kg , a to reduktor z przyczepy na małe butle . Do jedynastki tego nie wkręcisz.

No ale olać.....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.