Skocz do zawartości

Kupno przyczepki w Dani


miszeljas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników karawaningu.

Jestem zielony w tym temacie więc proszę o rade.

Posiadam Bmw e46 320d F1-1985kg 01-1800kg 02-720kg

Posiadam prawo jazdy kat.B

Pytanie jaką przyczepe mogę ciągnąć maksymalnie lub jaką auto da radę ciągnąć bez problemu.

Następnie czy orientuje się ktoś jak wygląda sytuacja z kupnem przyczepki w Dani i zarejestrowaniu w Polsce.

Przeglądałem ostatnio stronę z Duńskimi ogłoszeniami i wydaje mi się że nawet taniej można tam kupić.

Poza tym pracuje aktualnie w Dani więc niema problemu aby gdzieś podjechać i zobaczyć.

Za info z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kategorię b swoim autkiem możesz ciągnąć cepkę do 1515 kg ,zestaw nie może przekroczyć 3500kg ,w Dani dużo cepek jest wystawionych na sprzedaż przy drodze nr 12 z rejestracja tez nie ma problemu moja cepka też jest od dunów,problem jest z tablicami ,gdyż duny nie mają celnych wywozowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz .

To tylko pozostaje laweta?

Mógłbym ją opłacać w Dani tylko pewnie nie da się ciągać autem na polskich blachach.

 

najprościej to niemieckie "shengenowskie" a na duńskich tablicach ciągałem cycepkę towarową po calej europie i niemcy oraz austriacy mnie kilka razy kontrolowali ........ problemu nie było. Tylko że w duńskiej polisie OC byłem wpisany jako 'użytkownik" czy tez numer mojego auta jako holownika . (nie wiem do końca bo to nie moja a kolegi cycepa była). Dla chcącego nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wolałbym zakupić w Dani z racji tego że jestem tutaj, poza tym z językiem obcym nie bardzo a tutaj ma szwagra który zna angielski to pomoże.

No i duńczycy są jeszcze w miarę uczciwi.Ostatnio często przeglądam wasze forum i jak się naczytasz co w Polsce ludzie szprzedają ilu jest kanciarzy to się odechciewa kupna przyczepki.