Skocz do zawartości

rurka do gazu


Rekomendowane odpowiedzi

hmm happy day ?

 

znalazlem dziś rurkę do gazu WKONCU !!!

 

teraz pytanie oryginalna byla stalowa, a znalazlem miedziana szukać dalej czy spelni swoje zadanie? w samochodach do lpg montuja miedziane ale to inny rodzaj gazu

 

http://www.ebay.co.uk/itm/8mm-COPPER-PIPE-2M-LENGTH-DIY-CAMPER-CARAVAN-GAS-WATER-PETROL-/251034330096?pt=UK_DIY_Materials_Plumbing_MJ&hash=item3a72cfe3f0

 

http://www.ebay.co.uk/itm/truma-gas-pipe-compression-olives-brass-8mm-caravan-motorhome-/300683262059?pt=UK_Campervan_Caravan_Accessories&hash=item46021e786b

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Caravan-Water-Heater-Carver-Cascade-2-Motorhomr-Gas-Pipe-Nut-Olive-/160765467545?pt=UK_Campervan_Caravan_Accessories&hash=item256e5e5b99

 

jak ten zestaw wystarczy to jeszcze tylko meska koncowke wkrecana do trumy znalesc i bede w domu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie zeby rodzaj gazu mial znaczenie w doborze rurki a raczej sposob zakonczenia.Miedziana o tyle lepsza ze lzej sie formuje ale stalowa wytrzymalsza i zniesie wyzsza temp.np np podczas pozaru.Poloczenie nazywa sie NA PIERSCIEN ZACINAJACY

W samochodzie instalacja w wiekszosci idzie na zewnatrz a w cepie w srodku.Cos zle dokrecisz cos sie poluzuje i masz klopot.JA na twoim miejscu na bezpieczenstwie wlasnym i rodziny bym nie oszczedzal i szukalbym takiej jaka byla poprzednio

Ale to tylko moje zdanie i nie wszyscy musza sie z nim zgadzac

Edytowane przez rafall (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wymieniasz rurę na odcinku Kufer/bakista >>>> przyczepa , a część trasy tej rurki biegnie pod podwoziem bez dodatkowego pancerza to powinna być stalowa.

Chodzi o wytrzymałość na mechaniczne uszkodzenia ewentualnymi przedmiotami jakie mogą zakołatać Ci się na trasie pod podwoziem.

Wewnątrz miedziane śmiało mogą być . W oryginale stosowano na wewnętrzne nawet z aluminium z końcówkami zarobionymi stalowym pierścieniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurka wychodzi pod podwozie, idzie od zaworu w szafie, idzie obok trumy w dol, i wychodzi na zewnątrz w kształcie litery U, i wchodzi w trume, ok 1 metra w sumie, zaslonieta osia przyczepy jak cos ja tam trafi co cala os wcześniej zaliczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodowych instalacjach LPG montuje się miedziane rurki w oplocie z tworzywa i też montuje się pod podwoziem, także wg mnie nie ma obaw. Wydaje mi się że wystarczy przekrój 6mm, takie stosuje się w większości silników a tu aż takiego przepływu gazu nie ma.

Edytowane przez gandw (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To odnośnie rurek - co sądzicie o podłączeniu lodówki przewodem elastycznym takim jak np ten: http://www.interloop...zowy-famas.html lub ten http://allegro.pl/wa...2321072778.html ?

 

Teoretycznie miałoby to tą zaletę, że przy demontażu lodówki i jej ponownym wsadzeniu "do szafki" łączenia nie powinny się rozszczelniać, tak jak to się dziej przy sztywnej rurce jaka zamontowali w fabryce. Oczywiście konieczne byłoby na jakimś odcinku zabezpieczeni jej, żeby nie dotykała elementów nagrzanych płomieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odnośnie rurek - co sądzicie o podłączeniu lodówki przewodem elastycznym takim jak np ten: http://www.interloop...zowy-famas.html lub ten http://allegro.pl/wa...2321072778.html ?

 

Teoretycznie miałoby to tą zaletę, że przy demontażu lodówki i jej ponownym wsadzeniu "do szafki" łączenia nie powinny się rozszczelniać, tak jak to się dziej przy sztywnej rurce jaka zamontowali w fabryce. Oczywiście konieczne byłoby na jakimś odcinku zabezpieczeni jej, żeby nie dotykała elementów nagrzanych płomieniem.

 

Pierwszy dopada bo nie nadaje się do ciągłej pracy mechanicznej . Stosuje się je do stałych podłączeń a nie na drgania bo jego korpus z nierdzewki od drgań pęknie.

Drugi przewód jest idealny ale nieco przy długi (3m). są krótsze w handlu.

Co do fabrycznych połączeń to nie jest tak jak piszesz bo zawsze ten ostatni , krótki odcinek między metalową rurką a lodówką jest elastyczny (zbrojona włóknem guma) tak jak zaprezentowany w drugim linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Miałbym pytanie dotyczące przewodu elastycznego do gazu z drugiego linku...

 

Czy zdałby on egzamin w przypadku zastosowanai go w kuchence 3 palnikowej ?? oraz drugie pytanie czy wytrzymałby on warunki atmosferyczne ?? tzn chciałbym przeprowadzić go pod przyczepą, bo niestety ale moja stara instalacja gazowa jest w opłąkanym stanie.... i szukam jakiegoś rozwiazania... do butli podłączona będzie tylko i wyłącznie kuchenka gazowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi przewód jest idealny ale nieco przy długi (3m).

Dzięki :dzieki:

 

Co do fabrycznych połączeń to nie jest tak jak piszesz bo zawsze ten ostatni , krótki odcinek między metalową rurką a lodówką jest elastyczny (zbrojona włóknem guma) tak jak zaprezentowany w drugim linku.

 

Być może we w miarę współczesnych przyczepach tak jest. W mojej historycznej angielce jest sztywna rurka od początku instalacji do każdego jej końca ... niestety .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2013ff7d6ebd947cm.jpg

 

Temat rurki rozwiązany!:serducha: Fachman dotoczył redukcje i został zamontowany 1,5 metrowy odcinek elastycznego węża z normalnymi końcówkami. Lodóweczkę można już będzie przewracać w każdą stronę bez rozmontowywania instalacji gazowej. Znajomy fachman-gazownik posprawdzał szczelność wszystkich łączeń i gra gitara )))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.