Skocz do zawartości

ładowanie akumulatora


nowy8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , czy w mojej przyczepie campingowej jest taka funkcja jak ładowanie, , nie ma takiego przycisku u mnie ładowanie, , załączam link jakiegoś ogł. ale to taka sam jak ta moja na jednym ze zdjęć jest pulpit z 3 przyciskani, pierwszy 3pozycje samochód , wyłączenie , przyczepa 2gi przycisk bateria controla i przy nim dwie diody czerwona i zielona 2poz on czyli włączenie , i wtedy włączają się lampki , lampka właściwie i 3 przycisk pompa wł i wyłączenie . Auto odpięte. Bateria rozładowana powiedzmy w pół świeci się czerwona , po naładowaniu prostownikiem w robocie i po włożeniu do przyczepy dioda świeci na zielono i wszystko ok ale jak podłączyłem kabel 220v to podobno automatycznie przełącza na sieć i nie obciąża akukulatora ale co z ładowaniem u mnie w ks instrukcja ale po ang , pisze po przetłumaczeniu KT12 transformator ładowarka, kiedy następ. ładowanie dopiero co kupiłem i zaczynam działać w temacie.Prosze o wskazówki, jak to jest z tym ładowaniem.poni.link z pulpitem

 

http://www.auto-camping.zxy.me/news.php?readmore=4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu po podłączeniu przyczepy do prądu odpiąłbym akumulator i sprawdził, czy na klemach jest napięcie ładujące. Jak jest - znaczy, że ładuje. Najprostsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu po podłączeniu przyczepy do prądu odpiąłbym akumulator i sprawdził, czy na klemach jest napięcie ładujące. Jak jest - znaczy, że ładuje. Najprostsze rozwiązanie.

 

zrobie tak i jutro dam znac co wyszło z pomiaru tylko że jeżeli bedzie 0 volt na klemach to nie ma pewności czy przyczepa jako w sobie ma prostownik ale np. uszkodzony czy źle cos naciśniete , czy poprostu nie ma takiej funkcji, najpepiej jak by sie pokazało blisko 14volt to by było pewnw ze to prąd ładowania, np automatycznego, malejąco z wyłącznikiem np itd, jutro dam znać dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KUPIŁEŚ TEGO BESSACARR 'A???????????????

Ja już ze 3 lata temu go oglądałem. Nie kupiłem go za te kłamstwa w pierwszych zdaniach.

Honor mi nie pozwolił by kupować zlepek kpin jakie ze mnie sobie zrobił . No ale to OT.

.

Po podpięciu 230V włącz lodówkę na 230V i zobacz czy działa. Będzie pewność że zasilanie sieciowe w p-pie jest.

Poszukaj prostownika/zasilacza/ładowacza itp jak to się zwie. Nie powinien być ukryty bo wymaga niewielkiej ale jednak wentylacji.

Sprawdź bezpieczniki. Wszystkie. Te główne 230V i te w obwodach 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu po podłączeniu przyczepy do prądu odpiąłbym akumulator i sprawdził, czy na klemach jest napięcie ładujące. Jak jest - znaczy, że ładuje. Najprostsze rozwiązanie.

 

No nie koniecznie bo może być tak że bez podłączonego akumulatora napięcie na klemach się nie pojawi bo ładowanie załączane jest tylko gdy zostanie wykryty podłączony akumulator.

Najpewniej będzie użyć miernika i pomiar nap. na akumulatorze bez podłączonego pod 230V i z podłączonym

jak przy podłączonym podniesie sięnap. do ok 14V to ładowanie masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie koniecznie bo może być tak że bez podłączonego akumulatora napięcie na klemach się nie pojawi bo ładowanie załączane jest tylko gdy zostanie wykryty podłączony akumulator.

Najpewniej będzie użyć miernika i pomiar nap. na akumulatorze bez podłączonego pod 230V i z podłączonym

jak przy podłączonym podniesie sięnap. do ok 14V to ładowanie masz

 

:ok: ... i to jest właściwa podpowiedź.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tego bessacera ten link wkleiłem aby pokazać o jaki model chodzi kupiłem taką samą z Warszawy ale to było nowe ogłoszenie, 95 rok 5500 to była dobra cena i nie jest najgorsza , ale do rzeczy podpiąłem miernik pod kable które idą do akusia , i tu moje zdziwienie , na mierniku 10 Volt ani w pi ani w dziesięć , kable podpinam do akusia i mierze teraz 12 Volt czyli już wiadomo ładowania niema, ale przy odpiętych kablach mam włączone neony i wentylator aby słuchać i tak na prądzie 220V słysze chodzi podłanczam akumulator i słysze że wentylator chodzi szybciej, to daje z miernikiem , odłanczam akumulator i wpinam sie miernikiem prosto do oświetlenia w środku i tu znów moje zdziwienie na mierniku przy samym prądzie 220 v , wyskakuje 10V , a przecież powinno być 12Volt, czyli wydaje mi się że coś z transformatorem , prostownikiem czy jak go tam zwał. Wszystko lepiej chodzi jak podłącze akumulator bo on dosila do tych 12V oświetlenie lepiej świeci bo jak transformator daje 10V to nie dziwne i teraz pytanie chyba coś z nim jest , jak myslicie i przy pomiarze amperomierzem wyszło że jak podpięte jest 220 i kable podpiete na akusiu to tak czy inaczej z akumulatora pobierany jest prąd w zalężności ile odb jest podłączonych to zrozumiałe wentylator trzy neony 2.5 ampera szarpie z akumulatora , coś musi być z tym ustrojstwem, co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gniazdkach normalnie 230V żle miałem miernik nastawiony , a na kablach do akumulatora odpiętych od akusia jak wszystko wyłączone w przyczepie to 12V ale jak włączasz np,1neon, i jeszcze coś to na tych kablach na akumulator jest 11V 10.5V zależy ile odbiorników jest włączone czy to normalne że napięcie spada poniżej 12V jak coś włanczasz czy powinno trzymać 12V bez względu na to ile odb , w środku włączysz, jak jest z waszymi pomiarami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że spada to normalne gdy akumulator jest już "niepełny"

sprawdź czy masz ładowanie przy podłączonym 230V powinno na akumulatorze wzrastać napięcie do ok.14V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie jest banalnie proste i jedyny pewny sposób podał Ci już BJoe.

Podłącz do instalacji akumulator, wszystko w przyczepie wyłącz i zmierz napięcie na zaciskach Akku.

Podłącz budkę pod 230 V.

Teraz wszystko zależy od stanu akumulatora, ale generalnie napięcie powinno wzrosnąć (chociaż trochę), a najlepiej do ok. 14V

Zapisz wartość napięcia (jeśli wzrosła) i włącz odbiorniki w przyczepie, sprawdź ponownie wartość napięcia, zapisz.

Przy wszystkich pomiarach pamiętaj o tym, że wszelkie podłączenia muszą być solidne, bez upływów (klemy, zaciski miernika itd.)

Od wyników tych pomiarów, będą zależały dalsze kroki.

Może się okazać, że nie będzie ładowania lub prostownik jest mało wydajny (usterka), źle funkcjonujące połączenia itp.

Nie wiem w jakim trybie pracuje u Ciebie Akku, a to ma znaczenie. Może np. pracować buforowo, czyli bez względu na to, czy przyczepa jest podłączona do sieci 230 V, czy nie, to Akku ma stałe podłączenie z instalacją przyczepy.

Inna sytuacja, jeśli Akku pracuje w trybie zasilania rezerwowego, czyli jest przyłączany do instalacji przyczepy tylko, gdy przyczepa nie jest podłączona do sieci 230 V.

Rozwiązania są różne: może być osobny zasilacz sieciowy urządzeń przyczepy i osobna ładowarka Akku, jednak najczęściej stosowane są urządzenia, które jednocześnie ładują Akku i zasilają urządzenia w przyczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrobiłem, podłączyłem do sieci camping . Baterie naładowaną i sprawną wkładam do campingu i zasilanie 220V podłączone i daję miernik voltomierz i pokazuje mi 12.5Volt na zaciskach akumulatora oczywiście z zaciśniętymi kablami z campingu styki pewne ale pokazuje 12. 5 v tylko dlatego że akumulator jest nabity i przed włożeniem do campingu go zmierzyłem i miał 12.5V a w przyczepie non stop podłaczona do 220V , i teraz odłanczam kable z akumulatora i daje miernik na kable i prąd idzie bo idzie ale już tylko 12Volt , a jak włącze oświetlenie w przyczepie to wartośc spada na np. 10.5Volt i w momencie kiedy podłączam kable z powrotem do aku to automatycznie bierze z akumulatora prąd bo dofinansowuję te 1.5 Volta z aku do pełnych 12 volt, a więć jest podłączona do 220 i mimo wszystko nawet przy nie dużo włączonych odbiornikach i tak bierze jeszcze z akumulatora, bo pobiera 2 ampery bo wpinam amperomierz i widzę na nim że mimo 220 , pobiera z akumulatora.Teraz włączam całe oświetlenie i mierze kable na zaciskach aku. 12 Volt odpinam kable z aku i na oko widze że w campingu przygasło ale mierze kable odpiete od aku i jest 10 Volt , nawet zmierzyłem na neonówkach w campingu bez podłączonego aku jest 10 Volt podłanczam aku wzrasta na neonówkach 12 volt i widac lepiej swiecą , także coś mi tu niegra , w aucie jak auto chodzi a podepnę sie miernikiem to jest 14 volt i wiem że jest ładowanie a tu co za wartość jak wszystko wyłączone to na kablach do aku czyli z 220V daje na aku 12Volt to mniej od aku bo on ma 12.5Volta nie mówie jak włącze oswietlenie 12Volt to spada na kablach do 10 Volt , co to za rozwiązania , ale wyciągłem to ustrojstwo i mierze w gatazu mam na stole z jednej podpinam mu 220V i na wyjściu jest równe 12 Volt , na dole link jest to takie samo jak u mnie z ebaju zdjęcie , a może to poprostu transformator na camping i tyle i wtedy czym wiecej włączysz odbiorników to spada napiecie i cześć , i nie ma ładowania i tyle. Ale z kąd z drugiej strony prąd na kablach do aku 12v 10 Volt, gdyby nie było ładowania to na kablach do aku byłoby 0 Volt i cześć . Ale w instrukcji z tej przyczepy pisze po przetłumaczeniu transformator/ładowarka, i nie wiem jest awaria czy nie , ?chyba że jest w tym systemie buforowanie co Ty na to

 

http://www.ebay.co.uk/itm/CARAVAN-KT12-12-VOLT-POWER-SUPPLY-AND-AUTO-BATTERY-CHARGER-MCB-BOX-/260993044617?pt=UK_Campervan_Caravan_Accessories&hash=item3cc465d089

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrobiłem, podłączyłem do sieci camping . Baterie naładowaną i sprawną wkładam do campingu i zasilanie 220V podłączone i daję miernik voltomierz i pokazuje mi 12.5Volt

No nie do końca. Miałeś odłączyć od budki 230V, następnie wstawić akku i zmierzyć napięcie przy wyłączonych odbiornikach i bez podpinania pod sieć 230V.

Później miałeś podpiąć do budki 230V i powtórnie zmierzyć napięcie na akku.

 

... ale wyciągłem to ustrojstwo i mierze w gatazu mam na stole z jednej podpinam mu 220V i na wyjściu jest równe 12 Volt

...

Ale z kąd z drugiej strony prąd na kablach do aku 12v 10 Volt, gdyby nie było ładowania to na kablach do aku byłoby 0 Volt i cześć .

 

Nie rozumiem :niewiem:

Czy chcesz powiedzieć, że wymontowałeś zasilacz z przyczepy, a na zaciskach od akumulatora w przyczepie masz dalej jakieś napięcie ?

Przyczepa jest wtedy podpięta pod 230V lub samochód ?

 

P.S.

Pisz krócej, ale bardziej zrozumiale ;)

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie , nie jak odłączysz 220 to nie ma napięcia na kablach do aku , ale w wymontowanym zasilaczu , wpinam 220 z jednej strony i mierzę na wyjściu bez podpiętych odbiorników wychodzi 12 V , prąd stały , ciekawe bo widzę transformator ale nie widże np.diod do wyprostowania pradu ale jest tam mała kostka z jakimś ozn. pradu stałego , to musi być ten system buforowania , nie ma siły, tak jak uciebie , u mnie są dwie te lampki na panelu zielona i czerwona , to jak ona oswieci sie na czerwono to praktycznie bez doładowania z zewnątrz przez prostownik nie ma szans doładowania bo jezeli to buforowanie ma max bez właczonych odb , 12V to żadne ładowanie chyba że jakaś pulsacyjna metoda ładowania występuje ,, kiedy u Ciebie świeci sie zielona , tylko wtedy jak podłączysz aku naładowany z prostownika czy ten system Ci jakoś trzyma baterie? a tak na marginesie dużo masz jeszcze cierpliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisujesz, ewidentnie wskazuje na mało wydajny zasilacz na pokładzie. Wszystko zachowuje się prawidłowo = zgodnie z prawami fizyki. Proponuję wymienić ów zasilacz na taki, który ma na wyjściu napięcie nieco wyższe od znamionowego akumulatora. Wówczas zwiększone chwilowo zapotrzebowanie na energię będzie pobierane z aku, ale w czasie braku jego obciążenia, będzie on doładowywany.

Warunek: Musisz mieć 13-13,8V na wyjściu zasilacza z zapasem na około 4 A lub więcej.

To co obecnie posiadasz, to jest takie zasilanie od biedy, absolutnie nie nadające się do współpracy z akumulatorem.

.

PS. Mam kłopoty z prawidłowym rozumieniem tego co piszesz.

Używaj poprawnej pisowni i interpunkcji.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie , nie jak odłączysz 220 to nie ma napięcia na kablach do aku , ale w wymontowanym zasilaczu , wpinam 220 z jednej strony i mierzę na wyjściu bez podpiętych odbiorników wychodzi 12 V , prąd stały , ciekawe bo widzę transformator ale nie widże np.diod do wyprostowania pradu ale jest tam mała kostka z jakimś ozn. pradu stałego , to musi być ten system buforowania , nie ma siły, tak jak uciebie , u mnie są dwie te lampki na panelu zielona i czerwona , to jak ona oswieci sie na czerwono to praktycznie bez doładowania z zewnątrz przez prostownik nie ma szans doładowania bo jezeli to buforowanie ma max bez właczonych odb , 12V to żadne ładowanie chyba że jakaś pulsacyjna metoda ładowania występuje ,, kiedy u Ciebie świeci sie zielona , tylko wtedy jak podłączysz aku naładowany z prostownika czy ten system Ci jakoś trzyma baterie? a tak na marginesie dużo masz jeszcze cierpliwości?

 

Kolego,

to co masz w przyczepie to nie jest ładowarka do baterii tylko zwykły transformator 230v/12V z kilkoma odczepami;

- z czego na jednym masz mostek i prostowany prąd 12V na wyjściu i służy on do podłączenia pompki od wody ( bo silniki potrzebują stałego nap) oświetlenie niekoniecznie...;)

-na pozostałych wyjściach masz zmienne 12V bo nie było potrzeby tego prostować to się nie wysilali...

Akumulator masz podłączony nieprawidłowo i dlatego wyniki pomiarów wyglądają w ten sposób, po prostu ktoś przed Tobą pewnie poszukał 12V z wyjścia zasilacza i w to miejsce wstawił akumulator. Jak widzisz "jakoś" to działa ale niestety nie działa prawidłowo.

I zdecydowanie brakuje Ci ładowarki akumulatora ...bo nic go nie ładuje w obecnej chwili.Najlepiej jak by bateria była odseparowana od zasilania 12V (z tego zasilacza) przekaźnikiem ze stykiem przełącznym tj: wkładasz mufę 220V załączasz przekaźnik odłączając jednocześnie akumulator od zasilacza a włączając ładowarkę do baterii(którą musisz nabyć), wyciągasz mufę 220 V -> stycznik przeskakuje i dołącza akumulator do instalacji.Cewka przekaźnika musi być na 230V , styki przekaźnika-> przełączne.

I na koniec zdało by się jeszcze jakiś rozłącznik pomiędzy akku a całą resztą ;)

 

 

Pozdro. mam nadzieje , że zrozumiałeś;)

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.