Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

... no i wyszło szydło z worka...  po głębokich badaniach tej skrzyni  wykryto błąd "czujnika prędkości w skrzyni biegów" , po wykręceniu tego czujnika i wkręceniu (zapożyczonego z innego auta) drugiego czujnika skrzynia działa OK , kolega zadowolony bo większość mechaników chciała rozkręcać całą skrzynię i kasować 3-4 k    , ufff

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyniach automatycznych, pomimo różnych opinii  odnośnie wymiany - trzeba pilnować aby płyn / olej był nowy, wymieniany co ok 50-60000km.  To sprawdzone !  Skrzynia da radę nawet w chorwackich  górach w najbardziej upalne dni.

 

ale rożne opinie można spotkać tylko w naszym zacofanym kraju , w hameryce masz praktycznie wszystko z AT i każdy producent wymaga wymiany co 50-60kkm, a u nas nawet w ASO nie wiedzą czy trzeba czy nie - FORD np w trzech serwisach stwierdził, że nie trzeba i nie ma nawet na to żadnych instrukcji, a czwarty potwierdził, że instrukcja jest i konieczność wymiany również (60kkm) i oczywiście zrobili wymianę bez problemów 

 

ja, u siebie wymieniam płyn w AT przy każdej  zmianie oleju - robię to statycznie, więc co trochę mam odświeżenie płynu, koszt pomijalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie tak jest. Nie tylko u nas. Fachowej informacji trzeba zasięgać u mechaników, którzy zęby zjedli na samochodach, a nie w ASO czy instrukcji użytkownika. Jak słyszę informacje o wymianie zwykłego oleju silnikowego co 30 kkm to odniechciewa się dalszej dyskusji.

 

Wysłano z Tapatalk. Przepraszam za literówki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale jak kupuję samochód w salonie to chciałbym żeby znali się na serwisie skoro do nich jeżdżę i płacę za pracę, jak zwykle trzeba być fachowcem w każdej dziedzinie żeby nie zostać wydymanym wysłane z telefonu

 

Niestety nie wygląda to tak fajnie

Często się zdarza ze w serwisie robią nie kompetentne osoby mają wprawdzie wykształcenie w w/w temacie ale są po szkołach i zero praktyki dostają do ręki komputer serwisowy i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wygląda to tak fajnie

Często się zdarza ze w serwisie robią nie kompetentne osoby mają wprawdzie wykształcenie w w/w temacie ale są po szkołach i zero praktyki dostają do ręki komputer serwisowy i tyle

 

dlatego nikomu nie można ufać, powinni wiedzieć a nie wiedzą, są szkolenia dla mechaników i innych gagatków na które szkoda pieniędzy bo można się przecież na kliencie nauczyć, i tak zapłaci.

 

mam kolegą który jeździ od zawsze citroenami - w czasach kiedy wszyscy narzekali na francuskie samochody, że sie psują i nie jeżdżą on serwisował sie w niemczech i samochody zawsze były bezawaryjne , każda próba polskiej naprawy kończyła sie problemami i koniecznością niemieckiej interwencji , i nadal tak jest , jak sie nie przygotujesz przed naprawą czy serwisem to na miejscu wycyckają cie bo - primo cfaniaki nadal kombinują jak oszukać , secundo , nie znaja się na wykonywanej pracy 

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no...... właśnie,,, dla tego staram się przy swoich autach grzebać sam, (tylko podłączenie pod kompa to jadę do fachowca), jak sobie sam naprawię to wiem co zrobiłem -czy naprawiłem czy zepsułem, ale żal mogę mieć do siebie, no i w kieszeni coś zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale rożne opinie można spotkać tylko w naszym zacofanym kraju , w hameryce masz praktycznie wszystko z AT i każdy producent wymaga wymiany co 50-60kkm, a u nas nawet w ASO nie wiedzą czy trzeba czy nie - FORD np w trzech serwisach stwierdził, że nie trzeba i nie ma nawet na to żadnych instrukcji, a czwarty potwierdził, że instrukcja jest i konieczność wymiany również (60kkm) i oczywiście zrobili wymianę bez problemów 

 

ja, u siebie wymieniam płyn w AT przy każdej  zmianie oleju - robię to statycznie, więc co trochę mam odświeżenie płynu, koszt pomijalny

 

Olej powinien być wymieniany tak jak piszecie, ale niektóre typy skrzyń zostały chyba pomyślane jako jednorazowe :-), tak jak np te montowane w V70. Nie ma możliwości wymiany filtra w skrzyni podczas wymiany oleju. Dlatego wymiana nawet dynamiczna nie do końca jest skuteczna, bo filtr może być wymieniony dopiero przy rozbieraniu skrzyni. Tak to dziwnie wymyślili. Dlatego jeszcze niedawno serwis nie przewidywał wymiany a użytkownicy sami sobie założyli że wymieniać trzeba. Wymieniam też. Dynamicznie.

Na marginesie: wszystkie skrzynie powinny być automatyczne :-). Byłoby przy okazji dużo taniej jeśli chodzi o serwisowanie... O komforcie jazdy nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inną sprawą ciekawą jest hasło , że olej jest na całe życie skrzyni i wymieniać trzeba razem z filtrem w czasie remontu. I faktycznie, jak poczytamy instrukcje remontowe to naprawa główna jest przewidziana co 200-300kkm, tak właśnie jest w V70 , ale można to obejść różnymi sposobami w różnych AT

 

wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na marginesie: wszystkie skrzynie powinny być automatyczne :-). 

 

Na szczęście ku temu idzie. Powoli ale jednak ;) Ostatnio nawet pierwsze Dacie pojawiły się z prostymi automatami. Chyba najprostszy z mozliwych automatów, ale też dopłata do automatu ledwo 600 zł być może zacznie coś zmieniać w średniowiecznej mentalności nabywców.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniając - w autach Volvo, okazuje się, jest różnie z holowaniem przyczepy automatem. W V70 II D5 120kW ze skrzynią Aisin Warner AW55-50SN i wybierakiem P-R-N-D-4-3-L, instrukcja dość kategorycznie zaleca jazdę wyłącznie na ręcznie ustawionej poz. 4 tak, aby NIE włączał się bieg piąty. Grozi to przegrzaniem płynu w skrzyni i przejściem w tryb awaryjny. Ale już w XC90 ze skrzynią Aisin Warner TF-80SC (mocniejsza siostra poprzedniej), silnikiem D5 154kW i wybierakiem P-R-N-D(1-2-3) instrukcja przewiduje holowanie przyczepy z wybierakiem ustawionym na D, z zastrzeżeniem, by unikać długotrwałej jazdy z obrotami powyżej 3500/min. I niezależnie od wersji TF-80SC - pięcio lub sześciobiegowej, można ciągnąć na D, pozostawiając samej skrzyni zmianę biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Volvo V70 II D5 RM 2004 180koni, jak mam podpięta przyczepę nie wbije za żadne skarby z automatu 5 biegu - nawet jadać 120km/h z ogonem nie wbije 5, ręcznie da się wbić ale po chwili sam zrzuci na 4, na D nie ma szans aby automat wsadził 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniając - w autach Volvo, okazuje się, jest różnie z holowaniem przyczepy automatem. W V70 II D5 120kW ze skrzynią Aisin Warner AW55-50SN i wybierakiem P-R-N-D-4-3-L, instrukcja dość kategorycznie zaleca jazdę wyłącznie na ręcznie ustawionej poz. 4 tak, aby NIE włączał się bieg piąty. Grozi to przegrzaniem płynu w skrzyni i przejściem w tryb awaryjny. Ale już w XC90 ze skrzynią Aisin Warner TF-80SC (mocniejsza siostra poprzedniej), silnikiem D5 154kW i wybierakiem P-R-N-D(1-2-3) instrukcja przewiduje holowanie przyczepy z wybierakiem ustawionym na D, z zastrzeżeniem, by unikać długotrwałej jazdy z obrotami powyżej 3500/min. I niezależnie od wersji TF-80SC - pięcio lub sześciobiegowej, można ciągnąć na D, pozostawiając samej skrzyni zmianę biegów.

 

Mam tego Aisina, ale z innym wybierakiem. Mam P-R-N-D +/- (Geartronic), V70 II D5 120kW... Coś zalecają?

Ja wbijam normalnie 5 (chyba...), ale haka montowałem sam, więc ECU nie wie że jadę z przyczepą....

Sprawdzę, ale nie za szybko, bo w Bieszczadach nie ma gdzie się rozpędzić żeby jechać na 5 biegu :-)

U mnie w Volvo V70 II D5 RM 2004 180koni, jak mam podpięta przyczepę nie wbije za żadne skarby z automatu 5 biegu - nawet jadać 120km/h z ogonem nie wbije 5, ręcznie da się wbić ale po chwili sam zrzuci na 4, na D nie ma szans aby automat wsadził 5.

 

Jaki masz moment przy tych 180KM? Zastanawiałem się nad nowych softem - ponad 200KM, ponad 400Nm, ale to za dużo na skrzynię (podają że przewidywana jest do max 329Nm) i obawiam się że szybko mogłaby się rozkraczyć dlatego tego nie robię. Ten D5 ma taki zapas mocy że po zwiększeniu mocy spalanie mogłoby spaść. Przy Twoich 180KM możesz mieć też niższe spalanie niż u mnie. Jak to u Ciebie wygląda? No i skąd te 180KM? Z tego co wiem to dopiero w 2005 weszły fabryczne 185KM, mój jeszcze miał 163KM. Zmieniałeś soft?

Edytowane przez typ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.