Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

ja myślę ,że wybierając się z cepką w górzyste gorące tereny chyba najlepiej będzie  domontować  dodatkową chłodnicę -oleju w automacie + chłodnicę wody - w miarę możliwości, często spotykam się z "przegrzanymi skrzyniami" . Nie tak dawno kolega był w górach jeepem grand cherokee 4.7 v8 z cepką , w palnik dawał bo silnik z zapasem mocy  ale skrzynia nie dała rady-przegrzała się i teraz czeka na remont lub wymianę, koszt 3000-4000 PLN   i kupa nerwów,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kolega nie wiedział, że ma tam taki przycisk POWER, który powoduje zmianę biegów przy znacznie większych prędkościach obrotowych silnika i co za tym idzie, również przepływu oleju w skrzyni biegów. A jak wiemy olej to nie tylko smarowanie ale i chłodzenie.

W jeepach, szczególnie tych starszych, przycisk Power to nie to samo co włączenie trybu Sport w osobówkach. Nie powoduje to zwiększenia przyśpieszenia.

Należy czytać instrukcję obsługi do jeepa tam jest dokładnie opisane jak się holuje przyczepę w górach. Bo oprócz trybu Power należy używać pozycji 2 lub 3 w skrzyni biegów a nie D.

 

Pisze tu o starszych jeepach. Ja miałem Cherokee z 1990 rok i nigdy nie miałem problemu z przegrzaniem skrzyni biegów ani silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś po wspinaczce po serpentynach z przyczepą 1300DMC na skrzyni tiptronic po zatrzymaniu na szczycie poczułem ten charakterystyczny swąd z okolicy skrzyni i wtedy właśnie postanowiłem rozstać się z automatem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto tez, jesli nie ma, dolozyc czujnik temperatury oleju i obserwować jego wahnięcia - czasem zwolnienie z 100km/h do 80km/h powoduje ze temperatura oleju na dystansie ok 2km - takze na podjazdach, spadnie np z 130stC do 110stC - tak zachowywalo sie moje S80

 

Jak dołożyć taki czujnik temperatury oleju ASB w D5? :-) Droga to przyjemność?

Zastanawiam się też nad dodatkową chłodnicą oleju ASB w moim D5... 

Przy okazji - jak u Ciebie D5 z automatem znosi strome podjazdy jeśli chodzi o temp płynu chłodniczego? Sztywno trzyma wskazówkę w pionie?

Edytowane przez typ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w D5 u siebie jeszcze tego nie robiłem, w S80 w T6 przy chłodnicy oleju była zaślepka w którą mechanik wstawił czujnik i wyprowadził mi wyświetlacz kolo włącznika od LPG - koszt tego wszystkiego to coś kolo 250 zeta.

 

Na razie na podjazdach w D5 z przyczepa o rzeczywistej wadze około 1600kg (na Okraj, do Karpacza, do Harrachova) w temperaturze na zewnątrz około 30st, wskazówka płynu stała sztywno w pionie - w S80 T6 czasem dochodziła 2 kreski za pionem ale wystarczyło zwolnic lub wymusić niższy bieg i było po chwili OK.

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na razie nie będę tego montował. Drogo nie jest, ale tanio tez nie :-(

Co do temperatury płynu to mnie trochę zmartwiłeś, bo ciągnąc niezbyt ciężką przyczepę przy dużym podjeździe (ale nie jakoś przesadnie dużym) już dwa razy zdarzyło mi się, że temperatura nagle zaczęła szybko rosnąć, a po dojechaniu do szczytu szybko spadła - coś nie tak chyba z chłodnicą, może warto ją przeczyścić albo wymienić. Termostat już wymieniałem... Bez przyczepki wskazówka nigdy nie drgnęła ani o mm, bez względu na temp. zewnętrzną i na to jak bardzo stromy był podjazd...

Tak teraz mi się skojarzyło jeszcze jedno, może związane z tematem, jeśli masz to samo to potwierdź. Jak mocno wymęczę D5 pod górę (nawet bez przyczepy) i wyłączę silnik (nawet odczekując 1-2 minuty na wolnych obrotach), to chłodnica sama się włącza i chłodzi jeszcze kilka minut. W poprzednich V nigdy tego nie miałem, ten jest pierwszy z automatem, może automat ma tutaj znaczenie...

Edytowane przez typ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak teraz mi się skojarzyło jeszcze jedno, może związane z tematem, jeśli masz to samo to potwierdź. Jak mocno wymęczę D5 pod górę (nawet bez przyczepy) i wyłączę silnik (nawet odczekując 1-2 minuty na wolnych obrotach), to chłodnica sama się włącza i chłodzi jeszcze kilka minut. W poprzednich V nigdy tego nie miałem, ten jest pierwszy z automatem, może automat ma tutaj znaczenie...

 

To jest normalne i tak ma być - w poprzednim miałeś pewie uszkodzony czujnik i dlatego tego nie zauważyłeś, co jeszcze pewnie zuwazysz...

- zimą

1. na zimnym silniku odpalisz a będzie podpięta przyczepa to włączy sie webasto i będzie migać kontrolka chłodnicy aż płyn chłodniczy sie nie podgrzeje 

2. jeśli będziesz na śliskim ruszał np z przyczepą i po kilku poślizgach - to zamiast D na wyświetlaczu pojawi sie migająca kreska to musisz wrzucić W

3. jeśli wpadniesz w poślizg i silnik ci zgaśnie to nie opalisz ponownie dopoki nie przelaczysz stacyjki na 0 i nie otworzysz drzwi kierowcy

4. jeśli z tylu bedzisz słyszał po wbiciu wstecznego delikatne pstrykanie to przekaznik od grzania szyby i wycieraczki - nie zawsze to objawia się włączeniem wycieraczki.

 

- latem i w normalnych temperaturach:

1. jeśli wyłączysz silnik a klimatyzacja była ustawiona na nie najniższy zakres, typ AUTO w nadmuchu i kierunku i nie zamkniesz samochodu z pilota to przez około 20 minut będzie utrzymywać temperaturę w środku do tej z momentu zgaszenia silnika

2. na myjni gas silnik - wycieraczki ci się same włącza jak poczują wodę

3. nie zostawiaj na dłużej podłączonych rzeczy do gniazda zapalniczki w bagażniku - (ona zawsze ma prąd) bo jak spadnie napięcie na akumulatorze do 11,5V to włączy sie komunikat na desce i włączy się syrena od alarmu na 10 sekund - nie odpalisz auta jeśli nie naciśniesz 2 razy klawisz READ w manetce.

4. jeśli otworzysz auto z pilota i nawet gdy otworzysz drzwi i zamkniesz to i tak się zamknie po 3 godzinach - zostanie otwarty tylko bagażnik

5. jeśli włączysz radio na stacyjce w pozycji 1 to zewnętrzna zmieniarka i tak nie działa, podobnie jak wzmacniacz od anteny do radia

6. jeśli zablokujesz przełącznikiem otwieranie drzwi z tylu tak aby dziecko nie utworzyło ich - to szyba tez się nie będzie otwierać z tyłu nawet z pozycji kierowcy

7. jak wyłączysz DSTC to ABS i tak będzie działał 

8. przy podłączeniu przyczepy - chłodnica zawsze się kręcić przy odpalonym silniku jeśli temp na dworze powyżej (chyba)  25st

9. jeśli będziesz jechał na wstecznym to włączy się obieg zamknięty w kabinie (jeśli masz tryb AUTO) i dopóki nie wbijesz na N lub P to nie zmienisz trybów nawiewu ani jego mocy

10. jeśli wozisz na haku rowery lub ciężar na kule haka jest większy niż dopuszczalny (chyba 100kg) i w czasie jazdy przede kola będą traciły na dziurach przyczepność lub przy ruszaniu to zapali się kontrolka DSTC i komunikat ze dalsza jazda niemożliwa (jazda w trybie serwisowym, czyli tylko 3 bieg i chyba max 60 lub 70km/h, konieczna wizyta w serwisie czy coś takiego - możesz to obejść, na nowo odpalonym silniku przytrzymaj 10 sekund DSTC aż się wyłączy i a po zapaleniu po jakimś czasie komunikacie wciśnij READ

11. kasowanie inspekcji można zrobić raz (serwis, olej, skrzynia) - po kolejnym 1000 km będzie już świecić cały czas i piszczeć non stop

12. jak dodasz nowy kluczyk do immo to te które działały wcześniej tez musisz od razu zakodować - bo po odłączeniu aku przestana działać i będzie działał tylko ten ostatnio dodany

13. zasięg pilota to około 50m ale guzik alarmowy działa dużo dużo dalej - u mnie okolo 200m

14. jeśli będziesz miał spalone obie żarówki z przodu w światłach mijania to nie odpalisz auta jeśli jest ustawione tak ze światła się zawsze świecą (chyba w Skandynawii tak jest albo tak było)

 

więcej nie pamiętam - to w większości było w moich Volvo V40 ('03) V70 ('03) S80 ('98) i wszystkie miały fabryczny hak BRINK z modułem VOLVO i wszystkie z WEBASTO (w V70 mam nie aktywne w manetce ale silnik nim steruje)

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne i tak ma być - w poprzednim miałeś pewie uszkodzony czujnik i dlatego tego nie zauważyłeś, co jeszcze pewnie zuwazysz...

- zimą

1. na zimnym silniku odpalisz a będzie podpięta przyczepa to włączy sie webasto i będzie migać kontrolka chłodnicy aż płyn chłodniczy sie nie podgrzeje 

2. jeśli będziesz na śliskim ruszał np z przyczepą i po kilku poślizgach - to zamiast D na wyświetlaczu pojawi sie migająca kreska to musisz wrzucić W

3. jeśli wpadniesz w poślizg i silnik ci zgaśnie to nie opalisz ponownie dopoki nie przelaczysz stacyjki na 0 i nie otworzysz drzwi kierowcy

4. jeśli z tylu bedzisz słyszał po wbiciu wstecznego delikatne pstrykanie to przekaznik od grzania szyby i wycieraczki - nie zawsze to objawia się włączeniem wycieraczki.

 

- latem i w normalnych temperaturach:

1. jeśli wyłączysz silnik a klimatyzacja była ustawiona na nie najniższy zakres, typ AUTO w nadmuchu i kierunku i nie zamkniesz samochodu z pilota to przez około 20 minut będzie utrzymywać temperaturę w środku do tej z momentu zgaszenia silnika

2. na myjni gas silnik - wycieraczki ci się same włącza jak poczują wodę

3. nie zostawiaj na dłużej podłączonych rzeczy do gniazda zapalniczki w bagażniku - (ona zawsze ma prąd) bo jak spadnie napięcie na akumulatorze do 11,5V to włączy sie komunikat na desce i wlaczy sie syrena od alarmyu na 10 sekund - nie odpalisz auta jeśli nie naciśniesz 2 razy klawisz READ w manetce.

4. jeśli otworzysz auto z pilota i nawet gdy otworzysz drzwi i zamkniesz to i tak się zamknie po 3 godzinach - zostanie otwarty tylko bagażnik

5. jesli włączysz radio na stacyjce w pozycji 1 to zewnetrzna zmieniarka i tak nie działa, podobnie jak wzmacniacz od anteny do radia

6. jesli zablokujesz przełącznikiem otwieranie drzwi z tylu tak aby dziecko nie utworzyło ich - to szyba tez sie nie będzie otwierać z tyłu nawet z pozycji kierowcy

7. jak wyłączysz DSTC to ABS i tak będzie działał 

8. przy podłączeniu przyczepy - chłodnica zawsze się kręcić przy odpalonym silniku jesli temp na dworze powyzej (chyba)  25st

9. jesli będziesz jechał na wstecznym to włączy sie obieg zamknięty w kabinie (jesli masz tryb AUTO) i dopóki nie wbijesz na N lub P to nie zmienisz trybow nawiewu ani jego mocy

10. jesli wozisz na haku rowery lub ciezar na kule haka jest większy niż dopuszczalny (chyba 100kg) i w czasie jazdy przede kola będą traciły na dziurach przyczepność lub przy ruszaniu to zapali sie kontrolka DSTC i komunikat ze dalsza jazda niemozliwa (jazda w trybie serwisowym, czyli tylko 3 bieg i chyba max 60 lub 70km/h, konieczna wizyta w serwisie czy coś takiego - możesz to obejść, na nowo odpalonym silniku przytrzymaj 10 sekund DSTC aż się wyłączy i a po zapaleniu po jakims czasie komunikacie wcisnij READ

11. kasowanie inspekcji mozna zrobic raz (serwis, olej, skrzynia) - po kolejnym 1000km bedzie juz swiecic caly czas i piszczec non stop

12. jak dodasz nowy kluczyc do immo to te ktore dzialaly wczesniej tez musisz od razu zakodowac - bo po odlaczeniu aku przestana dzialac i bedzie dzialal tylko ten ostatnio dodany

13. zasieg pilota to okolo 50m ale guzik alarmowy dziala duzo duzo dalej - u mnie okolo 200m

14. jesli bedziesz mial spalone obie zarowki z przodu w swiatlach mijania to nie odpalisz auta jesli jest ustawione tak ze swiatla sie zawsze swieca (chyba w skandynawii tak jest albo tak bylo)

 

wiecej nie pamietam - to wwiekszosci bylo w moich Volvo V40 ('03) V70 ('03) S80 ('98) i wszystki fabryczny hak BRINK z modułem VOLVO i wszystki z WEBASTO (w V70 mam nie aktywne w manetce ale silnik nim steruje)

 

 

4. 

 

 

Dzieki, części z nich nie znałem, część zanotowałem, a część też mnie nie dotyczy. Chyba nie mam webasto w ogóle, nawet tego "silnikowego", mam wersję na ciepłe kraje chyba :-), hak zakładałem sam, moduł więc mam inny niż volvo, więc jakby ecu nie wie że podłączam przyczepę. No i nie mam zapalniczki w bagażniku. Szukałem, ale nie znalazłem. Stąd też na razie nie podłączyłem do gniazda 13 pin zasilania, planowałem go właśnie wpiąć w zapalniczkę... Na razie zasilam z solara i gazu.

Edytowane przez typ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedaleko siebie masz w Krosnie MEEEEGA magika od VOLVO, drugi w trochę dalej, chyba w Trzebini - cuda robią z tymi autami i ich komputerami - namiary szukaj na volvo forum i przez PW - gdyby byla potrzebna jakas pomoc w nietypowej sprawie - polecam tez podjechać na forumowy spocik - srednio raz w miesiącu gdzieś sie spotykają - po takim spocie pokochasz to auto jeszcze bardziej ;-|)

 

 

PS - Prosze moderacje o przeniesienie tych postow to "Volvo jako holownik"

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę ,że wybierając się z cepką w górzyste gorące tereny chyba najlepiej będzie  domontować  dodatkową chłodnicę -oleju w automacie + chłodnicę wody - w miarę możliwości, często spotykam się z "przegrzanymi skrzyniami" . Nie tak dawno kolega był w górach jeepem grand cherokee 4.7 v8 z cepką , w palnik dawał bo silnik z zapasem mocy  ale skrzynia nie dała rady-przegrzała się i teraz czeka na remont lub wymianę, koszt 3000-4000 PLN   i kupa nerwów,

 

Czy można wiedzieć jaki jest rocznik tego auta? Bardzo dziwne co piszesz...

Jestem ciekaw bo mam chłodnicę skrzyni i teraz zastanawiam się czy nie jest aby za mało wydajna w takim obrocie sprawy.

W instrukcji napisali, ze w górach powyżej 600 m.n.p.m nie należy korzystać z tempomatu, a przy holowaniu szczególnie ciężkich przyczep wcisnąć przycisk TawHaul...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma fabryczną ale malutką taką,  wychodzi na to ,że sprzęgło hydrokinetyczne się coś posypało bo bardzo mocno ciągnie bez gazu , a przy przerzucaniu z  D na R to jest takie jeb...ie ,że szok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyniach automatycznych, pomimo różnych opinii  odnośnie wymiany - trzeba pilnować aby płyn / olej był nowy, wymieniany co ok 50-60000km.  To sprawdzone !  Skrzynia da radę nawet w chorwackich  górach w najbardziej upalne dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.