Skocz do zawartości

Nietypowa prośba o pomoc


_Siwy_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszukuję przyczepy o DMC 1300kg i jak najmniejszej masie własnej (ca 800kg) i gługości zabudowy około 5 m. W sumie mam 2 kandydatów i bardzo się zastanawiam tym bardziej, że obie przyczepy są w tanikemping.pl o którym niezbyt pochlebnie piszecie poczytałem przed chwilą. Przyczepa jest w dobrej cenie ma dodatkowo zaletę - u zytkował ją inwalida i drzi są szersze tzn 87 cm, dzięki czemu nie będzie problemu z wprowadzaniem motocykli. Do Mielna mam 350km w jedną stronę.

Trochę się boję napisać po co mi przyczepa i co chce z nią zrobić, żeby nie dostać bana...

Przyczepa będzie użutkowana przez dwie osoby i ma zostać częściowo opróżniona z wyposażenia. Jeździmy z kolegą pościgać się w Czechach na zabytkowych wyścigówkach (2 koła) i chcemy na czas podróży je parkować w przedniej części przyczepy. Zdemontujemy łazienkę, przednią część ( zostaną tylko meble wiszące), dodatkowo w tylnej części kanapy także zostawimy materace do spania aneks kuchenny.

1. czy któs z Was się orientuje jaka jest masa własna tytułowej przyczepy (Buerrstner LUX 540) i jeśłi może dysponujęcie większą ilością danych to też by się przydały.

2. Jak się będzie jeździlo takim zaprzęgiem o długośći 11 m Wcześniej miałem kampera 5800 plus przeczepka odkryta 3.5m

Mam zamiar tą przyczepę ciągnąć Octavią 1.9 tdi 130 km, lub superb kolegi.

Czy to ma ręce i nogi?

Zdrówka i czekam na porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy i długości masz podane w ogłoszeniu:

 

masa całkowita: 1073 kg, długość: 6.00m, wysokość: 2.30m, szerokość: 2.20m, DMC: 1400 kg

 

 

Wg mnie to trochę ciężko Ci będzie z tym pomysłem.

 

- wprowadzenie motocykli na pokład - trochę utrudnione manewrowanie na takiej powierzchni - chodzi mi o skręt w lewo od razu za wejściem

 

- rozkład mas w przyczepie - nie wiem ile dokładnie będą ważyły Wasze sprzęty, ale jeśli dasz je na przód, będziesz miał spory nacisk na hak i nie wiem, czy demontaż części wyposażenia pomoże Ci wyrównać kilogramy przód - tył.

 

- podłogi w przyczepach jakie są - pewnie wiesz. Raczej będziesz musiał wzmocnić i znowu dodatkowe kg.

 

- zabezpieczenie na czas transportu - do czegoś się musisz przyczepić np z pasami transportowymi - dodatkowe wzmocnienia?

 

- octavia sobie poradzi, a do jazdy dłuższym zestawem szybko się przyzwyczaisz.

 

 

 

masa całkowita: 1073 kgdługość: 6.00mwysokość: 2.30mszerokość: 2.20mDMC: 1400 kg

Edytowane przez Kocer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ma ręce i nogi?

Pozornie ma ręce i nogi, ale po bliższym zapoznaniu się z tematem juz niekoniecznie. I wcale nie chodzi mi o to czy kupisz przyczepę suchą czy zawilgoconą itd. To też jest problem, ale nie największy w tym przypadku.

 

 

Stawiasz na drogę w środku motocykl lub dwa. Są to zabytki więc zakładam, że nie są bardzo ciężkie i mają po około 150 kg. I jak je zamocujesz do przyczepy? Na pewno nie radzę do ścian - nie wytrzymają. Normalnie na przyczepie transportowej wjedziesz kołem w specjalny uchwyt, a ramę montujesz pasami na boki. A tutaj nie ma do czego złapać pasów. Jeszcze to da się wykombinować poprzez przeciągnięcie uchwytów przez podłogę ze skeljki i zamocowanie ich do ramy. Ale jak zamocować do ramy kempingu stojak na przednie koło, zeby był naprawdę sztywny. Ta rama nie jest do tego przystosowana. Też podłoga nie jest przystosowana do jednostkowych nacisów aż tak dużych. Niby ładowności nie przekroczysz (zakładam pozytywne myślenie), ale ładownośc to nie to samo co nacisk. Punktowo podłoga może nie wytrzymać. Nawet nie pęknie, ale ugnie się mocno i to wystarczy ... żeby poluzowały się pasy spinajace motocykl. Przecież czym on jest niżej tym pas słabiej napięty (mam na mysłi obniżenie juz po zamocowaniu). Wtedy kołysania rozbujają Ci motocykl i nie wiadomo jak to się skończy. Wewnątrz w przyczepie buja duuużo mocniej niż w aucie.

 

Przemyśl to jeszcze. Może zrób jakieś obliczenia. Siła bezwładności wyrywajaca motocykl jest proporcjonalna do przyspieszenia liniowego (chwilowego), a to zależy od przyspieszenia kątowego i promienia, na którym porusza się masa. Jeśli będizesz miał długą przyczepę - a kempingi są długie - to niestety siły bezwładności muszą być duże.

 

Pytałeś to masz ... chłopie placek.

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.

Do tej pory na podwoziu niewiadowa 126 miałem sklejkę i uchwyty, woziłem motocykle po 370 kg każdy więc sztywnością bym się nie przejmował - chociaż w tym przypadku podłużnice są znacznie dłuższe więc siły działające poprzecznie też będą większe . W środku oczywiście chce zamontować uchwyty przedniego koła oraz mocowania pasów, motocykle waż po około 130 kg (2) i 110 kg kolejne dwa :)mam zamiar zmieścić trzy motocykle z przodu i jeden centralnie lub z tyłu, albo dwa z przodu dwa z tyłu.

Docelowo z przodu mają być dwa motocykle a na tyle sidecar. Sumaryczna waga wszystkiego jakieś 450kg -500kg. Pytając Was o dane miałem na myśli dane z tabliczki ( może ktoś ma ) ewentualnie z katalogu producenta lub manuala. Często zdarza się, że to co sprzedający piszą ( nie koniecznie w złej wierze) nie ma się nijak do faktów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku była w sieci do sprzedania tego typu przyczepa na którymś z portali ogłoszeniowych. Z przodu była część mieszkalna a z tyłu pomieszczenie na motocykle lub quada, więc chyba ma to ręce i nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie znaleźć przyczepę kempingową o możliwości załadunku ok 500 kg. Legalnego załadunku. Ale wtedy zapomnij o ciągnięciu Octavią, z tego co pamiętam to Octavia może ciągnąć coś około 1300 kg.

Jedynie chyba właśnie Deseo, ale to są w miarę nowe przyczepy, więc dosyć sporo kosztują.

Deseo transport - DMC 1350 kg, max załadunek 480 kg.

Deseo transport plus - DMC 1500, max załadunek 565 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajny temat. Ale aż biję się zapytać o cenę. Ja wszystko przeliczam na części do motorków i na motorki więc przypuszczam, że jeśli nawet miałbym taki budżet to i tak zostałbym przy jakiejś tańszej przyczepie a pozostałą kasę zamienił na części lub kolejny motorek.

Na motorkach latam 20 lat i także forumuję na "branżowym" portalu. Tam mamy taki zwyczaj, że kolega koledze podjecdzie jeśli ma ochotę i blisko podjedzie obejrzeć motorek i wstępnie zaopiniować czy na tym forum także takie coś funkcjonuje? Przy okazji co sądzicie : lux 540 lub Chateau. Opinie o sprzedawcy są różne...

Jeszcze jedno pytanie opróżniając taką 540 lux z wyposażenia tzn szafek łóżek itp zostawiając grzejnik szafkę z kuchenką i lodówką i górna szafki ile jestem w stanie zmniejszyć masę przyczepy?

 

No fajny temat. Ale aż biję się zapytać o cenę. Ja wszystko przeliczam na części do motorków i na motorki więc przypuszczam, że jeśli nawet miałbym taki budżet to i tak zostałbym przy jakiejś tańszej przyczepie a pozostałą kasę zamienił na części lub kolejny motorek.

Na motorkach latam 20 lat i także forumuję na "branżowym" portalu. Tam mamy taki zwyczaj, że kolega koledze podjecdzie jeśli ma ochotę i blisko podjedzie obejrzeć motorek i wstępnie zaopiniować czy na tym forum także takie coś funkcjonuje? Przy okazji co sądzicie : lux 540 lub Chateau. Opinie o sprzedawcy są różne...

Jeszcze jedno pytanie opróżniając taką 540 lux z wyposażenia tzn szafek łóżek itp zostawiając grzejnik szafkę z kuchenką i lodówką i górna szafki ile jestem w stanie zmniejszyć masę przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszcze jedno pytanie opróżniając taką 540 lux z wyposażenia tzn szafek łóżek itp zostawiając grzejnik szafkę z kuchenką i lodówką i górna szafki ile jestem w stanie zmniejszyć masę przyczepy?

 

 

Masę przyczepy możesz zmniejszyć, ale sztywność ścian przy okazji również się zmniejszy. Im większa ( i starsza... ) przyczepa tym zagrożenie uszkodzenia ścian po demontażu mebli jest większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś nowego w sprawie...

Mianowicie coś takiego: kip słyszałem, że to dobre przyczepy i mocne. Co o tym myślicie? Ze względów dla jakich chce kupić przyczepę jest idealna 5m zabudowa, DMC 1300kg, masa własna około 900kg. Ma ktoś z was doświadczenia z tą marką w tym roczniku? A może ktoś zna też sprzedającego i może coś o nim powiedzieć?

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Panowie przydałaby się pomoc w oględzinach dwóch przyczep w jednym miejscu. W jedną stronę mam 350km. może mieszka ktoś w pobliżu Mielna/Koszalina. CHodzi mi o dwie przyczepy www.tanikemping.pl. Oczywiście wszelkie koszty poniesione z dojazdem itp. zwrócę. Oto linki do przyczep: Buerstner lux 540 , CHateau Victory475 i ostatnia KIP 48T. Najbardziej mi zależy na pierwszej i ostatniej tzn: Buerstner lux 540 i KIP48T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że w każdym ogłoszeniu sprzedawca pisze "pełna dokumentacja", ale nie podaje roku produkcji. Odpuść sobie.

 

A co to ma za znaczenie czy ona ma 20 czy 22 lata? Chyba w tych przyczepach o stan chodzi, a nie o rok. Sprzedawca i tak rocznika nie ukryje, a podejrzewam że nie robi z tego tajemnicy i w rozmowie telefonicznej udzieli odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne, ze nie podaje jednego z ważnych parametrów...

ok niech będzie

 

ale zdjęcia daje takiej jakości, ze tylko wsiadać i jechać 350 KM

 

sprzedawca a zdjęcia takiej rozdzielczości i wymiarów - przypadek czy specjalnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.