Skocz do zawartości

DMC pow. 3,5T


koszak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przegladajac forum wszedzie spotykam informacje, ze kazdy (wiekszosc) chce przyczepke o takiem DMC, zeby nie przekroczyc masy 3,5T calego zestawu.

A jakie sa problemy i dodatkowe oplaty w przypadku poruszania sie zestawem przewyzszajacym te mase?

Z tego co zauwazylem to jedynie dodatkowa winietka na Slowacji. Pomijam oczywiscie prawo jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszak - tak jak pisał ptaku.

Musisz mieć prawo jazdy kategorii B+E, w Polsce podlegasz opłatom elektronicznym (czyli viatoll), dodatkowa opłata na Słowacji. To są dodatkowe opłaty, czasami odstraszające niektóre osoby (prawo jazdy kategorii B+E to wydatek około 1000-1200 zł w tym roku, ale podobno w przyszłym roku będą już inne zasady zdawania i ceny).

Za to większa dowolność w konfiguracji zestawu i dostępne większe przyczepy, nie wliczając angielek o zaniżonych masach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dziekuje bardzo, ja pisalem w swoim zapytaniu, ze pomijam prawo jazdy, gdyz mam C+E, chodzilo mi bardziej o oplaty i tu rzeczywiscie polski viatol, a poza nim slowacja. Ale jak gdzie indziej np. w chorwacji, wloszech, francji?, jak z cenami na polach kempingowych - czy cena jest uzalezniona od wielkosci przyczepy? itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za granicą na większości pól kempingowych płacisz za parcelę. Nie ma znaczenia czy jesteś tam z Niewiadką, średnią budką czy dwuosiowym kolosem.

Czasami jak będziesz chciał dojechać do konkretnego kempingu to z większą budka (szerszą) możesz mieć problemy ze względu na szerokość dróg. Na samym już kempingu na pewno sąsiedzi Ci zawsze chętnie pomogą.

Ogólnie innych różnic nie ma. Najbardziej dotkliwy jest viatoll.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, bylem na tej stronie i bylem tez na stronie http://www.cro.pl/cenydr2009.php na ktorej jest klasyfikacja i wlasnie tutaj mam problem z interpretacja do ktorej grupy naleze nieprzekraczajac holownikiem wysokosci ale przekraczajac zestawem wage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, bylem na tej stronie i bylem tez na stronie http://www.cro.pl/cenydr2009.php na ktorej jest klasyfikacja i wlasnie tutaj mam problem z interpretacja do ktorej grupy naleze nieprzekraczajac holownikiem wysokosci ale przekraczajac zestawem wage

 

Twój holownik + przyczepa to chyba

II a) Pojazdy o trzech lub więcej osiach i wysokości mierzonej nad przednią osią nie większej niż 1,30m (np. samochody osobowe z przyczepą, także kempingową) - nie ma tu nic o wadze

 

A mój BoXerek

II b ) Pojazdy o dwóch osiach, o wysokości maksymalnej (mierzonej w najwyższym punkcie) większej niż 1,90m i o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3500kg.

 

Kat III to kampery 2-3 osiowe o DMC większym niż 3500kg i takie BoXerki, ale z cepką ;)

Edytowane przez NICKT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.