Skocz do zawartości

Wilk S-450


Michal83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) znalazłem bardzo fajną przyczepkę:

 

http://center-camp.pl/p,s,oferta,oferta,10,produkt,413.html

 

Na moje oko wygląda OK, ale ten egzemplarz ma obniżoną DMC z 1300 kg na 1000 kg. Sprzedający zapewnia, że wszystko w papierach jest legalnie załatwione. Teraz pytanie za przysłowiowe "100 punktów", czy warto w takie coś inwestować? :)

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przyczepa jest w miarę nowa więc możliwe, że przy zakupie została od razu tak zarejstrowana na DMC 1000kg przy zakupie przyczepy i pierwszej rejestracji można bez problemu to zrobić patrz przykład przyczepek towarowych sprzedawanych np. w Castoramie, OBI itd kupujesz przyczepkę mówisz jaką chcesz DMC (z wybranego zakresu) i dostajesz odpowiednia homologację do tego :)

 

Kiedyś dla sportu pytałem o zakup nowej przyczepy z Niewiadowa tego nowego modelu i też mówili że DMC zrobią jakie potrzeba ... najważniejsze pytanie to czy zgadzają się papiery z tabliczką znamionową i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa jest w miarę nowa więc możliwe, że przy zakupie została od razu tak zarejstrowana na DMC 1000kg przy zakupie przyczepy i pierwszej rejestracji można bez problemu to zrobić patrz przykład przyczepek towarowych sprzedawanych np. w Castoramie, OBI itd kupujesz przyczepkę mówisz jaką chcesz DMC (z wybranego zakresu) i dostajesz odpowiednia homologację do tego :)

 

Kiedyś dla sportu pytałem o zakup nowej przyczepy z Niewiadowa tego nowego modelu i też mówili że DMC zrobią jakie potrzeba ... najważniejsze pytanie to czy zgadzają się papiery z tabliczką znamionową i tyle :)

 

w sumie tak, ale ...

budka 2005r., 450 ... 900kg MW ... nie wiem, ale to jest jakoś mało

http://www.przyczepy..._______16-800zl z forum, 950kg MW budka z 96r :niewiem:

http://caravan-kampe...fta_ind=24&fs=1

na potwierdzenie, 1030kg MW :niewiem:

 

druga sprawa, jeśli nawet ta MW jest prawdziwa (coś wywalono do ważenia)

to ładowność takiej przyczepy jest równa praktycznie zero, zalejemy zbiorniki wodą, przedsionek, butla z gazem i już mamy DMC przekroczone

 

ja mam u siebie 180kg ładowności i jest to mało

 

 

trzeba sprawdzić tabliczkę ... o ile jest ;), ew inne papiery i zobaczyć czy nie da się podnieść tej DMC :hmm:

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) znalazłem bardzo fajną przyczepkę:

 

http://center-camp.p...rodukt,413.html

 

Na moje oko wygląda OK, ale ten egzemplarz ma obniżoną DMC z 1300 kg na 1000 kg. Sprzedający zapewnia, że wszystko w papierach jest legalnie załatwione. Teraz pytanie za przysłowiowe "100 punktów", czy warto w takie coś inwestować? :)

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

95 kg ładowności jakoś mało chyba że tak ma być. :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy szukałem dla siebie przyczepy to spodobała mi się jedna o DMC=1300 kg, a żebym nie przekroczył 3,5 tony to musiałem znaleźć max DMC=1270 kg. Zatem zacząłem się interesować, czy mozliwe jest obniżenie DMC. I owszem prawo na to pozwala (nie chcę zaśmiecać forum, ale jeśli ktoś potrzebuje, to mogę na PW posłać wyciąg ze stosownych przepisów). Istotny był zapis o tym, że DMC po zmianie może być nie większe niż było oryginalnie. No i teraz będzie pytanie, co to znaczy oryginalnie. Bo jeśli diagnosta przyjmie, że u Ciebie oryginalnie DMC=1000 kg, bo na tyle sa papiery, to nie podniesiesz do większej wartości w żaden sposób. Jeśli przekonasz diagnostę, że oryginalne DMC to jest określone przez producenta i stoi w jakimś katalogu, to może się udać zmienić na więcej.

 

Po rozmowach z diagnostami uważam jednak, że nawet zmiana DMC w dół w Polsce nie jest łatwa. Raczej to szarpanina. A zmiana w górę jest chyba w praktyce niemożliwa, bo diagnosci będą się bać zwiększyć DMC. Za mało zarabiają na takim przeglądzie, żeby się podkładać w razie kłopotów. Lepiej odesłać klienta z niczym i zrobić w tym czasie ze dwa samochody osobowe.

 

Podsumowując - przestrzegam przed wielkimi trudnościami w zmianie DMC, a ładowność 95 kg jest raczej niewystarczajaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem przekonany, że ktoś obniżył sobie DMC z rożnych powodów (mógł mieć ciężki holownik). Ja bym nie kupował bo na pierwszej kontroli na wadze :pupa: mokra i to bardzo :bevil:. Pozdrawiam. Jeżeli ta operacja była legalna, zdaniem sprzedającego, to niech sprzedający odwróci proces lub zrobi tak jak Koledze pasuje.:palacz:

Edytowane przez NINED (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej nie ryzykować? :niewiem:

 

Przecież można przed kupnem zważyć przyczepę i wszystko będzie jasne.

 

 

( Nie wiem czy MW podaje się na sucho czy z płynami jak w samochodzie. )

 

Może ten egzemplarz jest fabrycznie " wybrakowany " na życzenie klienta żeby był lżejszy.

 

Ciekawy przypadek bo ta budka ma bagażnik na rowery - no to jak się zmieścić w 95 kg.

 

Może błąd w ofercie?

 

Tej przyczepy nie sprzedaje jakiś tam handlarz na allegro więc papiery powinny być ok. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumenty napewno są. Teraz widze, że beznadziejne auto sobie kipiłem. Do tego niemieckiego dziada nic fajnego nie można dobrać :/

W takim razie jeżeli chcesz dużą cepkę to musisz szukać starszych - były lżejsze :niewiem:

 

Albo angola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NINED, a jaki proces masz na myśli?

 

Proces odwrotny to powrót do wartości pierwotnych, np. jeżeli przyczepa naprawdę miała DMC 1300 kg to wiadomo,że można ciągnąc nawet holownikiem jak mój. Jeżeli mi nie odpowiada ta masa to mogę sam podjąć decyzję , zmieniam holownik lub kategorią prawka, a nie wmanewrować się w kłopoty za swoją mamonę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy szukałem dla siebie przyczepy to spodobała mi się jedna o DMC=1300 kg, a żebym nie przekroczył 3,5 tony to musiałem znaleźć max DMC=1270 kg. Zatem zacząłem się interesować, czy mozliwe jest obniżenie DMC.[ciach]

 

widzisz mnie diagniosta powidział że on sam DMC nie ruszy, można obniżyć MW zyskując ładowność, ale bez papierów od producenta DMC jest nie do ruszenia (mowa o DMC z tabliczki)

teraz pytanie co w przyczepce z linku jest zrobione, zerwana tabliczka i nabita nowa z mniejszymi masami ? ... może i tak być

czy może faktycznie została odchudzona i producent wydał takie papiery, wtedy pozostaje tylko problem małej ładowności

 

bez oglądnięcia na żywo papierów i tabliczki możemy tylko gdybać

 

na forum jest opisana procedura zmiany DMC, jak opisał jeden z Kolegów da się to zrobić przy pomocy producenta - nowa homologacja na wyższe DMC

ponieważ jest to dość młoda budka, prawdopodobnie dało by się uzyskać od producenta homologację z innymi masami

 

Dokumenty napewno są. Teraz widze, że beznadziejne auto sobie kipiłem. Do tego niemieckiego dziada nic fajnego nie można dobrać :/

 

pytanie co jest w tych dokumentach ?

będziesz miał problem z budką, tak jak koledzy pisali coś z lat 90, ew marki "lekkie"

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz mnie diagniosta powidział że on sam DMC nie ruszy,

 

 

na forum jest opisana procedura zmiany DMC, jak opisał jeden z Kolegów da się to zrobić przy pomocy producenta - nowa homologacja na wyższe DMC

 

Własnie o to chodzi.

1) Diagności nie chcą ruszać DMC, nawet w dół, mimo iż pozwala na to prawo.

2) W górę sam diagnosta nie może i potrzebna jest homologacja od producenta.

W dół wolno jest bez dodatkowej homologacji na podstawie dodatkowego przeglądu po dokonaniu zmian konstrukcyjnych. Ale - żeby nie zaśmiecać off topic - chyba lepiej odpuścić budkę niż ładować się w kłopoty i długotrwałe procedury. Szkoda nerwów i czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - ja miałem Toyotkę Corolle Verso (7-osóB). Tam miałem dmc budki max 1100 kg! Sprawdzałem w homologacji.

Wersja 5-osób miała już 1300kg. Zadałem pytanie - skąd różnica aż 200kg? Pytanie było retoryczne :-)

Po roku zmieniłem holownik. Ale budkę znalazłem moja ma 1100 kg. Oryginalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.