Skocz do zawartości

Krzychuu

Użytkownicy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Krzychuu

Nowy

Nowy (2/3)

  1. Dziękuje @Tofel za podpowiedź To jest trafnie wskazana przeszkoda, choć rozporządzenie zostało zaktualizowane w 2022 r, to te zapisy odnośnie DMC przyczep nie uległy zmianie: § 3. [Dopuszczalna masa całkowita pojazdu; dopuszczalna ładowność] … 7. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, 2) dopuszczalnej masy całkowitej tych pojazdów, 3) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów przez producenta, 4) 3500 kg - z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku II do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.), masa ta nie może przekroczyć 150% dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu ciągnącego przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w pkt 1, 3 i 4. 8. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego; 2) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość; 3) 750 kg. podsumowując : DMC przyczepy nie może przekraczać MMC maksymalnej masy ciągniętej czyli pozycji O1, O2 w dowodzie rejestracyjnym.
  2. Dziękuje @Jacek00 , doszedłem do podobnego wniosku, lecz może ktoś zna przepis stojący na przeszkodzie tu inny przykład z interpretacji przywołanego art. 62 Laweta w F1 ma DCM 3500 kg, G 350 kg, samochód F1 3500 kg, O1 2800 kg Więc z tą lawetą można jechać o ile jej rzeczywista masa nie przekroczy 2800 kg i conajmniej tyle będzie ważył samochód ciągnący. oczywiście w tym wypadku potrzebne dodatkowo prawo jazdy B+E
  3. Mam następujące zagadnienie Czy samochodem który w dowodzie O2 (maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca ) ma 500 kg można ciągnąć przyczepkę która w F1 ma 750 kg , G 150 kg, ładunek na przyczepie 200 kg interpretacja Prawo o ruchu drogowym Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego. Ten artykuł odnosi się do masy rzeczywistej pojazdu i przyczepy. Więc w opisanym przypadku nie ma prawnej przeszkody by podpiąć przyczepę o DMC 750 o ile rzeczywista masa całkowita przyczepy nie przekroczy parametru z rubryki O2 dla przyczepy bez hamulca. Czy jest inny przepis który by zabraniał podpięcia przyczepy o wyższym DMC tu zwrócę uwagę iż większość przyczep lekkich w wypożyczalniach ma DCM 750. Mam tez prośbę by dyskusja odnosiła się do konkretnych przepisów z ich wskazaniem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.