Skocz do zawartości

Nalini

Użytkownicy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Toruń

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Hobby 460 Excellent East 2004r.
  • Holownik
    Skoda Octavia III 2.0 TDI 150 KM

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Nalini

Nowy

Nowy (2/3)

  1. Nie wiem o czym do mnie piszesz . Chodziło mi raczej, o to że jak już będę miał aku, to odezwę się i mogę wykonać działania(test) które mi napiszesz ,o ile będę go w stanie wykonać w normalnych domowo/kempingowych warunkach. Ale nic na siłę
  2. To prawda mało jest informacji. Zgodnie z informacjami sprzedażowymi, Lifepo4 trzyma dość dobrze pojemność pomimo użycia różnego prądu. To że kupię taki aku, to decyzja jest już podjęta, pytanie jakiej firmy, nie chce żadnych handmade. Jak już będę miał to mogę wykonać testy o których piszesz i chętnie się podziele
  3. Witam Planuję kupić i założyć akumulator do przyczepy kempingowej. W innym temacie omówiłem moje wątpliwości dotyczące instalacji. (na chwilę obecną wydaje się że wiem co i jak będę robił) Jedyną nie wiadoma jaka pozostaje mi to wybór marki/producenta akumulatora oraz ładowarka sieciowa Parametry aku Typ Lifepo4 (inne mnie nie intersują) pojemność 100-100Ah Maksymalny ciągły prąd rozładowywania 100A (choć według producenta movera wystarczy 76A, wole mieć zapas) Zalecany prąd ładowania : 30A ładowarka 30A Prośba osób które używają akumulatorów LifePo4 oraz ładowarek o info jakiej firmy używacie i opinie o produkcie Budżet na aku do 3 tyś zł Według parametrów technicznych odpowiada mi aku firmy Kon-tec 100Ah https://www.mc-sklep.pl/akumulator-litowy-lifepo4-12v-100ah-bms-11-1kg-p-1300.html Niestety nie mogę znaleźć żadnych opinii o tym produkcie Z góry dziękuję za pomoc
  4. Panowie, Bardzo dziękuję za wszystkie sugestię i podpowiedzi. Na bazie Waszych postów i swoich założeń, myślę że mam już docelowy pomysł jak ma wyglądać moja instalacja w cepce. Pozamawiałem elementy, przełączniki, gniazda i przewody. Jak już skończę instalację to wrzucę schemat wraz z zdjęciami. W chwili obecnej pozostał mi jedynie wybór firmy/marki akumulatora. Ale do tego pozwolę założyć sobie nowy Temat.
  5. Jeśli chodzi o ładowanie aku z alternatora - to z założenia nie będę tego robił. 90% wyjazdów z przyczepą jest w odległości 100-150 km od miejsca zamieszkania. Przy założeniu, że akumulator będzie miał 100Ah, nie widzę sensu doładowywania go w trakcie jazdy Analizując Twoją propozycją + po stacyjce, to oznaczało by że z założenia cepka jest zasilana z aku pokładowego przyczepy, a po włączeniu silnika dopiero przełączało by na zasilanie z samochodu. W tym wariancie pozbawiam się możliwości zasilania przyczepy na postoju z wyłączonym silnikiem z akumulatora samochodu. Pewnie nie jest to duży problem, choć zakładałem inaczej. Zastanawiam się czy jest możliwość zrezygnowania z przekaźnika na rzecz przełącznika kołyskowego dwuopozycjnego. Jedna pozycja oznaczała by aku z auta druga z przyczepy. Jak dobrze pamiętam widziałem gdzieś takie rozwiązanie w przyczepie angielskiej z lat 90. Moje miejsce zamieszkania: Toruń
  6. Zgodnie z sugestią dodałem do schematu przekaźnik oraz bezpiecznik przy moverze. Przy wyłączonym przełączniku na Panelu sterowania zasilanie płynie z samochodu (przekaźnik jest w stanie spoczynku). Po przełączeniu przełącznika, przekaźnik przełącza na obwód z dodatkowego akumulatora. Czy powinien gdzieś jakieś dodatkowe zabezpieczenie, kondensator, diodę podłączyć ? Oznaczony na rysunku Panel sterownia (2 gniazda 12V i wskaźnik naładowania aku) ma być aktywny tylko i wyłącznie z akumulatora dodatkowego przy zasilaniu z auta nie będzie używany. PS Z góry przepraszam, za mój brak profesjonalizmu w temacie elektryki. Jak wspomniałem wcześniej moja wiedza jest niewielka. Niestety znalezienie fachowca który wykonałby instalację w moim mieście graniczy z cudem.
  7. Faktycznie przy moverze zapomniałem dać bezpiecznik. Raczej nie skupiałem się na moverze. Zakładam że wyłącznik oraz bezpiecznik będzie w zestawie i go podlacze bezpośrednio do akumulatora. Panel z włącznikiem chciałam podłączyć w miejsce podłączenia 12+ i 12- w przyczepie. Zakładałem ze w sytuacjach gdzie nie będzie prądu z sieci odepnę przyczepe z gniazda 13 pin przełączę "hebel" i będę się cieszyć instalacja 12v. Słusznie zwróciliście uwagę że można zapomnieć odłączyć wtyczkę od auta i wtedy przydałby się automat wykrywający przełączenie hebla (przekaźnik). I tu zaczyna się czarna magia nie wiem jak to podłączyć a juz tym bardziej nie umiem czytać schematu który podesłałeś. Jeśli można prościej będę wdzięczny chyba że prościej się nie da to może będę szukał fachowca który mi pomoże na miejscu
  8. Moja wiedza z elektroniki jest na poziomie szkoły średniej. Jeśli jesteś w stanie napisać/narysować w którym miejscu uważasz że powinien być przekaznik i dlaczego
  9. Witam W okresie zimowych, zdecydowałem o założeniu napędu do przyczepy. Wybór padł na zestaw: ENDURO Titanium 400 LIGHT Akumulator Lifepo4 100Ah Przy okazji chciałbym wykorzystać akumulator do zasilania przyczepy (często zatrzymujemy się w miejscach bez przyłącza prądowego). Założenie jest aby akumulator obsługiwał tylko 12V część instalacji, nie był ładowany z samochodu, dodatkowo były zainstalowane dwa gniazda zapalniczki 12V + wskaźnik naładowania akumulatora Poniżej załączam schemat połączenia który chciałbym wykonać. Proszę o opinie czy mój schemat jest poprawny i możliwy do podłączenia. Zakładam, że akumulator dodatkowy będę włączał i używał dopiero po odłączeniu 13 pinowej wtyczki od samochodu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.