Skocz do zawartości

MARIOczy

Użytkownicy
  • Postów

    586
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Holenderski
  • Holownik
    Niemiecki

Ostatnie wizyty

212 wyświetleń profilu

Osiągnięcia MARIOczy

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Dzięki @Zulos Twoje argumenty są jak najbardziej słuszne w moim nieprawniczym rozumowaniu EDIT Hmmm... Po 3 latach nie można już ukarać za wykroczenie bo mija termin karalności i wszystko się przedawnia, i sprawa nie jest rozstrzygnięta tylko umorzona. Czyli teoretycznie TU powinno wypłacić wstrzymane odszkodowanie. Teoretycznie też sąd na wniosek obwinionego powinien zwrócić koszty np dojazdów na rozprawy sądowe bo obwiniony nie został ukarany. Jednak w praktyce sądy w takich przypadkach odmawiają wypłaty kosztów poniesionych na dojazdy. Ciekawe jak TU podchodzi do wypłaty roszczeń w takim przypadku?
  2. Ja tak trochę z innej beczki ale w temacie. Chodzi o współwinę. Jeden z uczestników kolizji przyjął mandat a drugi odmówił i sprawa trafiła do sądu karnego ds. wykroczeń. Ubezpieczyciel wypłacił 50% odszkodowania i czeka na wyrok sądu ds. wykroczeń bo w zależności od wyroku albo dopłaci drugie 50% albo nie. Sprawa już za kilka dni będzie ciągnęła się ponad 3 lata. I tutaj rodzi się problem. Roszczenie wypłaty odszkodowania z TU jest do 3 lat i to reguluje kodeks cywilny. Inaczej mówiąc czy przeciągnięcie sprawy w sądzie karnym ponad 3 lata nie blokuje wypłaty odszkodowania z TU bo po 3 latach TU może powiedzieć, że termin już minął i nie wypłacą. Co w takiej sytuacji? Pozew do sądu cywilnego?
  3. W Pniewie, na ogrodzonym parkingu, za budynkami można było spokojnie postawić przyczepę na 2-3 dni bez opłat. Trzeba było tylko zgłosić w recepcji. Toalety i prysznice w kontenerach.
  4. Dokładnie, robią wszystko, na targach sie pokazali.
  5. W postępowaniach przygotowawczych można przeglądać akta i trzeba składać wnioski o przeprowadzenie dowodu. Nikt nie będzie robił sobie kłopotu i tym bardziej tracił kasy dla marnego podpisu z pkt widzenia policji za wyjątkiem popleczników.
  6. odpowiedź zamieściłem już wcześniej Jeszcze raz inaczej: 5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1 ust. 1 pkt 1hamulec roboczy działający na wszystkie koła – przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością: - warunek spełniony jeżeli hamowane są wszystkie osie a) regulowania intensywności hamowania, - warunek spełniony. Zasadą działania jest napór na holownik. Im większa siła hamowania holownika tym większy napór przyczepy i tym samym większa siła hamowania przyczepy. Jeżeli tak nie działa to jest uszkodzony ukł hamulcowy przyczepy. Tak samo jeśli przyczepa "ucieka" do tyłu przy uruchomionym hamulcu jest to wadliwe działanie hamulca, pomijając hamulce starego typu. b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki; - warunek spełniony. Pojazd hamuje i przyczepa też a opóźnienie hamowania przyczepy jest zależne od sprawności hamulca mechanicznego przyczepy i jego regulacji. b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7, - warunek spełniony. Uruchomienie hamulców w holowniku powoduje uruchomienie hamulca przyczepy ust. 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi Hamulec najazdowy może być stosowany w przyczepie jeżeli holownik DMC holownika jest większa o 33% od DMC przyczepy pod warunkiem, że DMC przyczepy to jest 100%. Jednocześnie są tez inne przepisy, które nie zastrzegają zależności stosowania od §14 ust.7 I nie wskazują jakie to mają być hamulce (czy hydrauliczne, pneumatyczne, mechaniczne czy jeszcze inne): §3 ust 7. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, 2) dopuszczalnej masy całkowitej tych pojazdów, 3) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów przez producenta, 4) 3500 kg – z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku II do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.16)), masa ta nie może przekroczyć 150% dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu ciągnącego przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w pkt 1, 3 i 4. c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym; - warunek spełniony. W przypadku zerwania połączenia, uruchomienie hamulców przyczepy następuje przez linkę zaczepioną do haka holownika i mechanizmu urządzenia hamującego uruchamiającego hamowanie przyczepy 2) hamulec postojowy: a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego, - warunek spełniony. Przed odłączeniem przyczepy kierowca uruchamia hamulec postojowy przyczepy przez "zaciągnięcie" hamulca przyczepy na dyszlu. b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób – uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca - warunek spełniony. Uruchamianie hamulca następuje z zewnątrz a że przyczepa nie jest przystosowana do przewozu ludzi nie ma potrzeby uruchamiania hamulca z jej wnętrza. Art 14.5 nie zawiera definicji tylko wskazuje w jakie rodzaje hamulców ma być wyposażona przyczepa. Definicje zawarte są w §1.3 Uruchamianie hamulca w przyczepie następuje gdy jest uruchamiany hamulec holownika. Dotykanie, głaskanie itp pedału hamulca nie powoduje uruchomienia hamulców. Aby hamulce uruchomić trzeba nacisnąć pedał hamulca. Nigdy nie jest tak, że w chwili wciśnięcia pedału hamulca od razu są uruchamiane hamulce. Zawsze jest zwłoka uruchomienia hamulców od momentu naciśnięcia pedału hamulca do zadziałania hamulców. W przypadku hamulców przyczep o których mówimy przepisy nie regulują czasu zwłoki zadziałania tych hamulców w przyczepie. Regulacja siły hamowania przyczepy jest zależna od siły hamowania holownika, im mocniej hamuje holownik tym mocniej przyczepa napiera na holownik i tym samym mocniej hamuje. Napór przyczepy jest uzależniony od siły hamowania holownika i jest zmienny. Ponawiam pytanie czy wg Ciebie diagności i WK w całym kraju dopuszczają się fałszowania i poświadczania nieprawdy w dokumentach holowników dopuszczając je do ruchu z zawyżonymi DMC przyczep z hamulcem?
  7. Tego nie wiem bo jest mowa tylko o hamulcu bez wyszczególnienia jaki to hamulec Hamulec typu bezwładnościowego nie jest Hamulcem??? Jak najbardziej i właśnie dopuszczony jest dla przyczep powyżej 1,33 - regulowana intensywność hamowania uzależniona od intensywności hamowania holownika, dokonywana z miejsca kierowcy za pośrednictwem hamulca holownika, zapewnia zatrzymanie przyczepy po samoczynnym odłączeniu przez uruchomienie linką mocowana do haka holownika.
  8. Bo w §3 nie ma nic na temat 1,33 tak samo jak w KW, która cytowałeś a jest przed polskimi przepisami. Idąc dalej to stosując 1,33 do wszystkich pojazdów M1 dochodzi aspekt fałszowania dokumentów i poświadczania nieprawdy przez SKP i WK w całym kraju.
  9. 2022 A merytorycznie możesz? Czy tylko chciałeś pokazać swoją obecność obrażając mnie?
  10. I nie można nic na to poradzić. @sambirek Przykro mi, że tak wyszło. Z tego powodu napisałem prośbę o przeniesienie części postów. Niczym nie ryzykujesz bo 1.33 Ciebie nie dotyczy bo producent Twojego samochodu ustalił z jakimi przyczepami możesz jeździć. Jak będziesz zmieniał samochód i kupisz taki w którym producent nie określi z jakimi przyczepami możesz jeździć, i nie zabroni jeżdżenia tym samochodem z przyczepami a Ty sobie założysz hak to wówczas będzie Ciebie obowiązywał przelicznik 1,33. A w zasadzie nie Ciebie tylko osoby które będą wydawały Tobie pozwolenie na jego uzytkowanie. Chyba, że ten zapis zostanie wprowadzony do PoRD.
  11. he ale off topic. Prośba do admina aby podpiął posty wybiegające z tematu Porównanie dwóch ofert do właściwego. @jacek00 Nie ze wszystkim można się zgodzić co jest napisane np konwencja wiedeńska stoi przed uregulowaniami w PL a mimo to część zapisów nie jest zgodna. Cytując konwencję i opierając się tylko na tych zapisach, nie jest to do końca prawdą bo zapis pojazdów jest ogólny: B, C, D. Są jeszcze inne przepisy mówiące precyzyjnie o pojazdach M1, M2, N3..... i o masach przyczep odbiegajacych od konwencji. Piszę od początku o tym, że nie wszystkie przepisy są zgodne z przepisami UE. W takim przypadku §3 ust. 7 jest sprzeczny w tym samym dz. u. §14? PS Nie musisz cytować artykułów, są ogólnodostępne.
  12. Czyli taki pojazd nie powinien przejść badania w PL. §14 ust.1 pkt. 2a. Jak możesz to przytocz przepis PL, który dopuszcza hamulec awaryjny bez możliwości regulacji siły hamowania, chyba, że sam teoretyzujesz. Akurat pisząc o hamulcu elektronicznym miałem na myśli hamulec postojowy uruchamiany przyciskiem ale na jedno wychodzi. Wolne pole do popisu, każdy może próbować zmieniać przepisy a jak to wyjdzie inna sprawa. To prawda. Jednak jesteśmy zobowiązani do przestrzegania tych przepisów co zdarza się, że jest sprzeczne z naszymi polskimi. Z drugiej strony, po wstąpieniu do UE zobowiązani jesteśmy do dostosowania swoich przepisów do unijnych, przy czym w jakimś stopniu mamy i nie zawsze możemy te przepisy uszczegółowić w swoim kraju. Homologacja nie uchyla ograniczeń innych pojazdów, w tym przypadku przyczep. Jednak jak te pojazdy utworzą zespół pojazdów to muszą spełniać wymagania w homologacji i przepisów w danym kraju. Nie ma w wyciągu z homologacji, jest natomiast w pełnej homologacji. Niestety to prawda i m.in. z tego powodu jest tyle zamieszania.
  13. @sambirek W tym przypadku, gdy masz określone przez producenta (homologacja) jaką przyczepę możesz ciągnąć, tj. 1600 kg to 1.33 Cię nie obowiązuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.