Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. witus

    Wtyczka w przyczepie angielskiej

    Ja to w starej przyczepie rozwiązałem tak, że dorzuciłem przekaźnik samochodowy (po stronie przyczepy), który sprawdzał czy świecą się światła przyczepy. Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  3. Cezarr

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    Na forum jest kolega co miał ten sam problem w tym aucie.
  4. BUMERANG

    Wymiana najazdu

    Jeżeli są równoległe, a nie prostopadłe to raczej na 100% będą pasować. Nie słyszałem o innym rozstawie. ( przynajmniej w Europie )
  5. Kamil_K

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    Miałem ten problem w Toyocie Rav4, i wymieniłem wówczas sprężyny na nowe do tego podkładki pod sprężyny. Auto przestało siadać ale dalej było za nisko. Pomierzyłem, wysokość (górna powierzchnia kuli haka) od ziemi w załadowany aucie i okazało się, że jest jakieś 5 cm niżej niż w innych autach. Hak był z polskiej firmy i zamówiłem nową główkę haka z wyższą kulą i problem rozwiązany - koszt 50zł
  6. Today
  7. danielpoz

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    Resory do doblo są tanie więc wymiana na nowe może w prosty sposób rozwiązać problem.
  8. Cezarr

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    A więc nowe resory i dupka będzie wyżej
  9. jacekzoo

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    O czym piszesz? Nie chodzi o wymianę kuli na wyższą tylko podniesienie auta na sprężynach bo widać że klapło
  10. nowy tez ma 2000kg na haku więc nie jest tak źle, a przy MW 1700kg i tak jest mocno przesadzoną wartością, https://polskicaravaning.pl/artykuly/testujemy-nowego-nissana-x-trail-2-0-dci-177-km-4w,53398 a co do tego że jest inny, jest i taka jest ogólna tendencja, terrano też był na ramie i miał klasyczny napęd 4x4, zastąpił go xtrail ze sprzęgłem wielopłytkowym i samonośną konstrukcją wtedy dopiero musiał być płacz fanów, ale to samo robi LR z disco, to samo zrobiło suzuki z vitarą/grand vitarą ludzie w 90% nie potrzebują ramy i reduktora, chcą wyżej siedzieć i mieć ew 4x4 które pomoże wyjechać z zaspy (większość i tak sprzedaje się 2wd) nie wiem jaką masz tą łódkę, ale 1500kg łajbę slipowałem bmw x3 i jakoś nic się nie działo - a to w ogóle SAV (nie można zblokować napędu, nie ma ramy) tutaj prędzej spalisz sprzęgło, jak trzeba wyrwać wózek z piasku/mułu i ruszyć pod górkę, niż odczujesz brak ramy a co do sympatyków ... niech płaczą i najlepiej kupią patrola w każdym razie nie skreślał bym nowego xtraila - bo dla większości będzie zupełnie wystarczającym holownikiem ma taki sam napęd (co wcześniej było tu podważane), ma całkiem spory uciąg ... a to forum karawaningowe, nie offroad, więc o prześwit i tak będzie wystarczający żeby wjechać na kemping
  11. Teodor2424

    Wymiana najazdu

    Dzwoniłem do AL-Ko i taka informacja: 150v to typowe UN pod kemping (jak tylko konsultant usłyszał 150v od razu mówił o kempingu) dlatego takie drogie części i samo UN ( części tylko na zamówienie) tuleje ślizgowe gdybym chciał wymienić to tez cena kosmiczna i nie pasują zamiennie od innych UN. parametrami montażowymi (rozstaw śrub, skok suwadła i wymiarami) 150V jest takie samo jak 161s różnica polega na umiejscowieniu (wygięciu rączki hamulca) oraz montażu koła podporowego nie będzie pasowało do osłony plastikowej dyszla. Pozostaje mi kupno 161S, czy są różne 161s? otwory do przykręcenia zaczepu AKS2004 będą pasowały?
  12. janekorka

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    PStopką jest wysoka, chciałem ją nawet wykręcić, ale zauważyłem, że ochrania mechanizm hamulca ręcznego i najazdowego
  13. witus

    Naprawa instalacji 12V

    Nie, tam sama elektronika siedzi. Mam jeden z nich chyba 200W. Ale nie używam, od czasu zainstalowania solara jeździ sobie w szafie, ale działa i nigdy nie sprawiał problemów. Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  14. Cezarr

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    Chyba jak hak będzie wyższy to będzie problem z otwarciem drzwi
  15. filipert

    Naprawa instalacji 12V

    u zalinkowanego sprzedawcy aktywne chłodzenie jest od 300W. Już się bałem, że chodzi ci o "buczenie" transformatora
  16. Mam i ja Opiszę w wolnej chwili moje boje z montażem Obelinka. Trzeba zwrócić uwagę na wysokość belki ramy cepki i ceownik mocujący amortyzator. Musiałem użyć kawałka blachy i w sumie jeszcze z 3 cm wyżej mogłem zamontować (wziąłem wymiary wg instrukcji). Mover działa pięknie i od dzisiaj będzie to taki "must have" w przyczepie. Dzięki wszystkim za przydatne opisy w tym wątku. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  17. Teodor2424

    Wymiana najazdu

    Dzięki Kristofer za konkretne dane. Idą dalej mógłbym prosić o informacje czy w tym korpusie sa już wszystkie wymagane elementy do poprawnego montażu suwadła?(tuleje, łożyska itp?) No i dylemat z tym numerem korpusu, kupię, rozbiorę a potem się okaże że nie pasuje (dzwoniłem do Kena po ten korpus - nie mają go juz na stanie, i nie byli mi w stanie powiedzieć czy będzie pasował do mojego UN, mają tylko numer części i tyle) Z naprawa sobie poradzę, tylko czy naprawa da taki efekt jak nowe UN? I i jak pisali poprzednicy nowe UN ok 700zł - (sprzedaż zaczepu 100zł) =ok 600zł Naprawa 360 + śruby pierdółki pewnie 40zł = 400zł plus robota w której może się coś okazać że do wymiany więcej. Ale tak jak piszesz po coś te 150V było dane zamiast 161s, z tym że nie wiem czasami czy nie było to podyktowane po prostu rocznikiem ( może 161s młodszy zamiennik 150V??)
  18. filipert

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    Nie widzę dokładnie ale obstawiam długą stopkę. Musze przyjrzeć się u mnie jak to wysokość po zaczepieniu zestawu. Ile w zaznaczonym miejscu masz cm do gruntu?
  19. jacekzoo

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    Z biegiem lat sprężyny mogły się usiedzieć, generalnie dupa powinna być te 5cm wyżej. Nawet na fotce widać jakby auto miało pakę załadowaną i przysiadło
  20. witus

    Naprawa instalacji 12V

    Jeżeli nie generuje dźwięku to nie. Ja nie lubię dźwięków wydawanych przez zasilacze. Powinien być ok, poprostu zastanawiałem się czy w większych zasilaczach nie pojawia się jakieś aktywne chłodzenie.
  21. janekorka

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    Do górnej powierzchni kuli. Holownika na razie nie zmienię. Mógłbym usztywnic pióra resorów, ale nie wiem czy gra warta świeciło. Analizowalem teraz odleglosc od zaczepu do kół w obecną przyczepie i w 126N, gdzie ta odleglosc była krotsza i z nią takich rzeczy nie było Zachaczanie stopką następuje na styku klinca z betonem i że 20-30cm haruje po betonem, moze na zdjeciu bedziecie widziec slady harowania
  22. Słuszna uwaga. Ale doczytałem za późno Faktycznie po montażu wiatrak słychać nieco. Szykuje się więc dokładka termostatu i zmiana mocowania ale to już pewnie na kolejny sezon. Najważniejsze, że zdążyłem przed deszczem a jeszcze lampa doszła i wlew wody do uszczelnienia...
  23. jacek00

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    Wyjazd jakoś strasznie nie wygląda więc nie powinieneś haczyć. Wygląda na to, że auto za nisko Ci siedzi. Sprawdzilbym amorki i sprężyny z tyłu
  24. filipert

    Naprawa instalacji 12V

    Ale chyba przewymiarowanie tutaj nie zaszkodzi?
  25. filipert

    Zahaczanie stopką dyszla o podłoże

    A może nietypowa stopka dyszla?
  26. Teodor2424

    Wtyczka w przyczepie angielskiej

    A 9 to zasilanie ciągłe, jak to rozwiązać żeby na lodówkę poszło tylko podczas odpalonego silnika auta?
  27. danielpoz

    Jednodniowe wypady z przyczepą

    Tu jest tylko jeden problem....
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...