Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

grubser

Witam

Mam problem z lodówkę w mojej przyczepie.Dokładnie chodzi i to ,że podczas próby odpalania lodówki na gaz , po wciśnięciu pokrętła termostatu słychać uciekający gaz. . po wymontowaniu lodówki doszedłem ,że gaz ucieka z tego metalowego pudełeczka między trójnikiem a pokrętłem. Gaz ucieka po wciśnięciu pokrętła podczas odpalania, po puszczeniu przestaje .

Lodówka odpala normalnie ale po odpaleniu gaz cały czas ucieka w tym samym punkcie.

Nie wiem czy dobrze myślę , że gaz ucieka w miejscu gdzie jest  zawór magnetyczny. W tym miejscu gdzie jest ten prostokątny otwór.

Jaka może być przyczyna?

Czy jest to część naprawialna, rozbieralna?

Czy trzeba kupić całość ? Jeżeli tak to może ma ktoś jakieś namiary?

Jak fachowo nazywa sie? ta część?

Znalazłem na ebayu angielskim wyglądający na taki sam? ( ostatnie zdjęcie )

Proszę o pomoc

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam

post-5977-0-05593500-1512746202_thumb.jpg

post-5977-0-85809400-1512746214_thumb.jpg

post-5977-0-37505300-1512746936_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Witam!

Nie podałeś podstawowych informacji potrzebnych, aby odpowiedzieć. Nie ma, ani producenta Twojej lodówki, ani roku produkcji, ani nawet modelu. Trzeba wróżyć :hmm:

Moja szklana kula typuje na lodówkę Thetford'a, natomiast miejsce zakupu, np.:

https://www.kena.pl/?products_id=2372

 

PS

Nie mając pojęcia o tych sprawach, najlepiej wymienić - będzie święty spokój na lata.

Po wymianie przeprowadź koniecznie próbę ciśnieniową całej instalacji, aby mieć pewność wszystkiego.

IMHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grubser

Dzięki serdeczne.

Dokładnie to lodówka Thetford'a w Abbey Aventura 315 z 2006 roku.

Co masz na myśli pisząc próba ciśnieniowa całej instalacji? jak to zrobic.

Dzikie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacekzoo

W serwisie przyczep kempingowych to robią, koszt ok 150zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

150 zł. to chyba już z certyfikatem. :hmm:

post-8228-0-07103300-1512754137.jpg

 

Próbę ciśnieniową powinien zrobić nawet "gazownik" od instalacji samochodowych.

Nie przypuszczam, aby był to jakiś znaczny koszt.

Instalację napełnia się azotem po uprzednim podłączeniu manometru i obserwuje spadek ciśnienia po upływie określonego czasu.

Jeśli nie ma spadku ciśnienia, to instalacja i zawory sprzętów są szczelne.

http://forum.karawaning.pl/topic/3418-instalacja-gazowa-w-przyczepie-przegl%C4%85d/

Edytowane przez Kristofer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grubser

Witam.

Wracając do tematu . Zawór jest zamówiony , prawdopodobnie będzie u mnie w czwartek. Wiec bede zabierał sie do wymiany.

W związku z tym mam pytanie techniczne. Z tyłu zaworu jest przylutowany aluminiowy przewód który idzie kilkanaście cm daleje po powierzchni lodówki i jest wpuszczony w otwór zalepiony jakąś masą.

Moje pytanie. Do czego służy ten przewód ?

jak jest zamontowany? Z jednej strony jest przylutowany do zaworu ? a jak na drugim końcu ? czy w tym otworze zalepionym masą jest tylko wsunięty czy tez jest tam jakoś przymocowany ( przylutowany ) ? jak to ugryźć podczas wymiany.

W załącznikach zdjęcia z obu stron.

Dzięki za pomoc.

post-5977-0-54094200-1513090719_thumb.jpg

post-5977-0-11510600-1513090743_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

To nie jest kawałek aluminiowego "przewodu" :nono:

To jest kapilara termostatu (cienkościenna rurka z zamkniętym w niej specjalnym płynem).

Należy się z nią obchodzić nadzwyczaj delikatnie. Jeśli złamiesz, rozszczelnisz, to termostat będzie do wyrzucenia!!!

Pod wpływem zmian temperatury, płyn zmniejsza lub zwiększa swoją objętość, powodując tym samym na drugim końcu kapilary załączenie lub rozłączenie zestyków włączających zasilanie grzałki.

Musisz się przyjrzeć podczas demontażu, jak kapilara jest prowadzona, umocowana i uszczelniona, aby identycznie zrobić to zakładając nową. Jej koniec (kilka cm) zazwyczaj jest przymocowany w którymś miejscu radiatora wewnątrz lodówki (powinien dobrze przylegać do jego powierzchni).

Uszczelnieniem jest najczęściej masa butylowa, czyli taka sama, jak do uszczelnień przyczepy. Jeśli nie masz, to staraj się odzyskać tą, która jest.

Edytowane przez Kristofer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grubser

Czy trzeba rozebrać całą lodówkę żeby dostać sie do tego radiatora skoro ta kapilara wchodzi do środka? W którym miejscu jest ten radiator?

Już czuję że będzie ciekawie. :oslabiony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Nie sądzę, aby było konieczne demontowanie lodówki - przyjrzyj się dobrze wszystkim elementom.

Radiator, to aluminiowy element z użebrowaniem, który widzisz, jak otworzysz drzwi lodówki.

Na jego krawędziach i w okolicy zamrażalnika szukaj zakończenia kapilary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grubser

Dzieki .

Dam znać jak poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×