Skocz do zawartości

Zakup nowej przyczepy kempingowej


mihoo

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie było tak:  Udałem się do sprzedawcy z którym jestem po imieniu, i powiedziałem , że mam 17,5 tys. € i chce kupić Knausa i wszystko szło ładnie ale producent sie postawił, że nie zrobi tak przyczepy pod moja osobę więc sprzedawca zaproponował mi LMC i w moim imieniu wszystko załatwiał ale cały czas powtarzałem mu , że niech kombinuje jak chce ale na stole widzi tylko w/w kwotę. Z żartem dopowiedziałem, że mam jeszcze na skrzynki z winem, Sekta i Bizon Vodka ale nic więcej na przyczepę. Z uśmiechem na ustach dostałem za w/w kwotę.  :]  Teraz zawracam mu "głowę" kamperem ale jeszcze jestem za mało dojrzały do tej decyzji :hmm:

 

Wracając do tematu w Niemczech wielu sprzedawców ma przyczepy z 2016 roku nówki które kosztowały po 18-20 tys. € teraz można je kupić za 15 tys. €  Właśnie takich bym szukał jak miałbym kupić nową. 

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam w sumie wybrany konkretny model. Niby dodrze bo wiem, co chcę, ale nie ma ich zbyt wiele w sprzedaży. Jeśli chodzi o Polskę to jest chyba jeszcze jedna ale z małym DMC, w Niemczech jest kilka ze zwiększonym DMC, ale cena wogóle nie powala. W zwiazku z tym, jeśli zdecyduje się wydać tyle siana to chcę ją dać zrobić zgodnie z moimi wymaganiami. Pewnie zamówię nówkę u polskiego dealera. Hobby już wrzucił nowe cenniki i mój wymarzony model podrożał ponad tysiąc euro. Z tego co mówił mi polski sprzedawca, zazwyczaj mniej drożały... Mają ogromny zbyt, więc naturalne, że chcą zarobić. W przyszłym tygodniu mam się dowiedzieć na jaki rabat mogę liczyć od ceny katalogowej. Zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę się do tematu. Wybieram między nowym Knausem Sport 500 KD lub Dethleffsem C'Go 535 QSK.

Dethleffsa oglądałem - Knausa jadę oglądać w piątek.

Miał ktoś z Was styczność z tymi modelami? Jak oceniacie jakość wykończenia wnętrza?

Dodam, że Knaus jest w Polsce a Dethleffsa musiałbym przywozić z Niemiec. Różnica w cenie: 3000zł netto na korzyść Dethleffsa.

Pozdrawiam

 

Bartek

Edytowane przez bw81 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Wybieram między nowym Knausem Sport 500 KD lub Dethleffsem C'Go 535 QSK.

Dethleffsa oglądałem - Knausa jadę oglądać w piątek.

Miał ktoś z Was styczność z tymi modelami? Jak oceniacie jakość wykończenia wnętrza?

Dodam, że Knaus jest w Polsce a Dethleffsa musiałbym przywozić z Niemiec. Różnica w cenie: 3000zł netto na korzyść Dethleffsa.

Pozdrawiam

 

Bartek

że tak spytam jeśli chodzi o Knausa to czemu wybrałeś 500KD a nie np. 500FDK lub 500QDK ?

 

Dla mnie jeśli miałbym zmieniać przyczepę to właśnie z Knausa najbardziej pasował by mi któryś z tych układów jestem ciekaw wad i zalet powyższych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie układu wnętrza obu tych przyczep,  to bardziej brałbym knausa. Teoretycznie jest to prawie to samo, jednak ta umywalka na końcu Dethleffsa do mnie nie przemawia. Wydaje się, że zabrali w ten sposób dużo miejsca, do tego umywalka tuż obok łóżek, niczym nie osłonięta. Pierwsze miejsce na które patrzysz po wejściu do przyczepy to umywalka... nie zawsze czysta. Do tego nie przemawia do mnie design wnętrza, fotki na sieci nie najlepsze, ale wygląda jakby cofnęli się do końcówki lat 90-tych. Na koniec, po problemach z przednimi ścianami w poprzednich latach, raczej bym im nie zaufał, ale to może tyczyć każdego producenta a zweryfikuje to czas. Na plus - plastików na przodzie mało.

 

Teraz kanus - upchnęli układ wnętrza taki jak u mnie do przyczepy mniejszej o pół metra. Teoretycznie fajnie a w praktyce u mnie jest już miejscami ciasno. Musiałbyś to porównywać na miejscu i sprawdzać czy spokojnie się mijacie. Knaus ma też 230cm szerokości.

 

Dla mnie Knaus designem jest o 2 półki wyżej, brakuje jedynie stałych drzwi w prysznicu. Czy po to kupuje się przyczepę z osobnym prysznicem aby dalej kleić się do wiszącej szmaty ?  W tym sezonie przynajmniej 5-6 razy używaliśmy prysznica, wygoda jak w domu i bardzo polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem zgodzę się że łazienka najfajniejsza w 500KD ale ja chyba wolałbym układ 500FDK :hmm:

 

- ja lubię dłużej pospać dzieciaki wstają wcześniej  piętrusy są przy wyjściu a łóżko na końcu co mi bardziej pasuje bo dzieciaki wchodząc i wychodząc nie kręcą mi się koło głowy

- kibelek mam zaraz koło łóżka co po wieczornych piwnych spotkaniach ma znaczenie, robię krok i jestem w kiblu nie muszę się tłuc przez całą przyczepę :]

- "garaż" po złożeniu dolnego piętrusa otwierany z obu stron

 

na plus 500KD jak dla mnie jedynie ta większa łazienka z osobnym brodzikiem (szmata mi nie przeszkadza) :yes:

 

ciekawe czy zamawiając "pod siebie" dało by radę zamówić 500FDK z łazienką od 500KD :hmm:

 

edit. już widzę że nie przejdzie, przyczepa z przodu jest "ścięta" więc w FDK kibelek jest na końcu łazienki przez to łazienka z KD w lustrzanym odbiciu nie przejdzie :oslabiony: 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w Kutnie i oglądałem Knausa Sport 500 KD. 

Jeśli chodzi o układ to taki mi najbardziej odpowiada. Jakość wykończenia - bardzo dobra moim zdaniem.

Problemem jest główne łóżko. Jest tak wąskie, że nie sposób wyspać się na nim wygodnie z moim gabarytem (188 cm wzrostu i 100kg wagi).

Prosto z Kutna pojechałem do importera Knausa do Wrocławia zobaczyć wersje Sport 580 QS. Jest zdecydowanie większa. 

Ale jak zobaczyłem wersję Sudwind Silver 580QS to mi szczęka opadła tyle tylko, że one mają 2,5m szerokości i tego się boję.

Nie jeździłem dotychczas z tak szeroką przyczepą i mam obawy czy np. jadąc przez remontowany Wiedeń gdzie są zwężenia nie zahaczę o barierki.

Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Trzasnąłem dzisiaj 780km oglądając przyczepy i w zasadzie jestem zdecydowany na tego Sudwinda tylko ta szerokość...

 

Pozdrawiam

 

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w Kutnie i oglądałem Knausa Sport 500 KD.

Jeśli chodzi o układ to taki mi najbardziej odpowiada. Jakość wykończenia - bardzo dobra moim zdaniem.

Problemem jest główne łóżko. Jest tak wąskie, że nie sposób wyspać się na nim wygodnie z moim gabarytem (188 cm wzrostu i 100kg wagi).

Prosto z Kutna pojechałem do importera Knausa do Wrocławia zobaczyć wersje Sport 580 QS. Jest zdecydowanie większa.

Ale jak zobaczyłem wersję Sudwind Silver 580QS to mi szczęka opadła tyle tylko, że one mają 2,5m szerokości i tego się boję.

Nie jeździłem dotychczas z tak szeroką przyczepą i mam obawy czy np. jadąc przez remontowany Wiedeń gdzie są zwężenia nie zahaczę o barierki.

Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Trzasnąłem dzisiaj 780km oglądając przyczepy i w zasadzie jestem zdecydowany na tego Sudwinda tylko ta szerokość...

 

Pozdrawiam

 

Bartek

Bartku, jezdzimy z przyczepa 250cm szerokosci. Jest troszke inaczej ale nie na tyle zeby sie obawiac. Musisz zwracac uwage na znaki ograniczenia szerokosci. Sa najczesciej do 2m i 2,2m wiec tam nie jedziemy. Krotko mowiac skrajny prawy przy remontach drog jest dla nas :)

Dobrego wyboru!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem przyczepy 250cm, bronie się przed nią rękami i nogami. Wybierając 230cm przy zakupie aktualnej przyczepy skreśliłem z listy wszystkich producentów po za Adrią (moim zdaniem wtedy knausa 500kd 230cm jeszcze w sprzedaży nie było).

 

w tym roku miałem 3 miejsce gdzie te dodatkowe 20cm nie dość, że by się nie zmieściło to jeszcze pięknie by urwało cały bok. Przynajmniej te 3 razy z żoną stwierdziliśmy, że to był dobry wybór. Oczywiście to tylko 10cm na stronę i pewnie nie ma się czego bać, nie mniej jednak na bramkach w Cro po bilet trzeba by wysiadać, teraz ledwo się mieszczę. Pewnie gdybym zobaczył tego knausa albo fendta na żywo, też miałbym trudny wybór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotna sprawa to dobre lusterka.

Apropo bramek, trzeba uwazac a skoro przejezdzaja ciezarowki to i karawaningowcy dadza rade :)

W 2,5 roznice widac jak sie wyciagniesz na lozku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem co wybrać...jadąc autostradą szerokość nie ma większego znaczenia. Jadąc krętymi, wąskimi drogami w np. Chorwacji czy Grecji może być problem...Dodatkowo zastanawiam się nad ewentualnym wynajmowaniem przyczepy i tu wydaje mi się, że szerokość może być kluczowa. 

Gdyby ta 500 miała większe łóżko ( mam na myśli długość przyczepy) i była produkowana w wersji Sudwind to nie miałbym tych rozterek :)

Chyba, że znacie markę, która ma taki układ i jest dostępna "od ręki".

Czy ktoś z szanownych forumowiczów użytkowuje nowego Knausa? Jakieś opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.