Skocz do zawartości

Zasilanie lodówki


Jaskool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pytanie do znawców tematu.

Przyczepa podłączona jest do zasilania 230V. Lodówka włączona jest jest "przyciskiem 230V i włączony jest równocześnie "przycisk 12V". Co się może stać jeśli lodówka jest włączona na dwa zasilania? Spali się transformator, lodówka, czy może uszkodzi się coś innego?

Z góry dziękuję za podpowiedzi i życzę Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

A może wie ktoś jakiej mocy powinien być transformator w przyczepie, który przetwarza prąd na 12v, na lodówkę pompę wody, oświetlenie w łazience?

Pozdrawiam.

 

Lodowka nie idzie przez transformator... nie ma prawa tak isc.

 

 

Gdzie jest taki przekaźnik ?

 

prawdopodobnie na gorze lodowki pod blatem - u mnie tak jest w Hobby, w LMC był pod lodówką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lodowka nie idzie przez transformator... nie ma prawa tak isc.

 

 

 

prawdopodobnie na gorze lodowki pod blatem - u mnie tak jest w Hobby, w LMC był pod lodówką. 

Hmm... Właśnie lodówka była tylko włączona z sieci 230 v i spalił się transformator, wręcz stopił.... Co się mogło stać? Dodam, że po wyjęciu transformatora lodówka działa na 230.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić całą instalacje czy nie ma gdzieś zwarcia a zamiast bezpiecznika czy nie jest tzw "śrubka" , jakiś czas temu kolega miał podobny problem okazało i znalazłem prosty temat uwalona pompka wody a w łazience uszkodzony mikrostyk od kranu tylko że u niego wywalało cały czas bezpiecznik a nie trafo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w hobby miałem wręcz inną instalację do wtyczki idącą...nie połączoną nigdzie z instalacją 12V przyczepy...w sumie w kamperze też można tak powiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lodówka nigdy nie jest zasilana z transformatora przyczepowego. Z niego zasilane są pompki i oświetlenie. To że spalił się transformator to tylko brak bezpiecznika w w/w obwodach no i zwarcie w tej instalacji. Grzałka 12V w lodówce ma moc 90 -120 W i taką - z niewielkim zapasem -  moc powinien mieć transformator jeżeli koniecznie chcesz zasilać  w ten sposób lodówkę. Instalacja 12 V lodówki fabrycznie wykonana jest przewodami o zbyt małym przekroju. Jeżeli chcesz aby dobrze funkcjonowała należałoby zmienić przewody w samochodzie i przyczepie na min. 4 mm2 . Ja w swojej instalacji założyłem 6 mm2 i naprawdę lodówka w czasie jazdy śmiga aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w hobby miałem wręcz inną instalację do wtyczki idącą...nie połączoną nigdzie z instalacją 12V przyczepy...w sumie w kamperze też można tak powiedzieć...

 

Misio a przetłumaczy możesz z polskiego na polski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lodówka nigdy nie jest zasilana z transformatora przyczepowego. Z niego zasilane są pompki i oświetlenie. To że spalił się transformator to tylko brak bezpiecznika w w/w obwodach no i zwarcie w tej instalacji. Grzałka 12V w lodówce ma moc 90 -120 W i taką - z niewielkim zapasem -  moc powinien mieć transformator jeżeli koniecznie chcesz zasilać  w ten sposób lodówkę. Instalacja 12 V lodówki fabrycznie wykonana jest przewodami o zbyt małym przekroju. Jeżeli chcesz aby dobrze funkcjonowała należałoby zmienić przewody w samochodzie i przyczepie na min. 4 mm2 . Ja w swojej instalacji założyłem 6 mm2 i naprawdę lodówka w czasie jazdy śmiga aż miło.  

 

Dzięki.

Czyli jak dobrze zrozumiałem, to zasilanie lodówki na 12V jest prosto z wtyczki z haka, a lodówka, jeśli jest przyczepa podłączona jest do 230V, zasilana jest zawsze z pominięciem transformatora?

Dziwi mnie to, że tylko lodówka była włączona na 230V i nic poza tym, transformator padł, mimo że bezpieczniki, takie zapadkowe wyłączyły się. Nie przepaliły się tylko bezpieczniki na płytce od transformatora, płytkowy i rurkowy. 

Co się dzieje? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misio a przetłumaczy możesz z polskiego na polski?

Znaczy to że lodówka jest u mnie zasilana 12V tylko wyłącznie z wtyczki z gniazda z haku - podczas pracy silnika...i nie jest nigdzie sprzęgnięta z instalacją 12V przyczepy...

 

Co do problemów z trafo - trzeba dokładnie sprawdzić instalację...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak i nie ma żadnego przekażnika który odcina zasilanie z 230V  tak jak to napisał znawca./ silnik nie musi pracować wystarczy że daje napięcie po włączeniu stacyjki/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak i nie ma żadnego przekażnika który odcina zasilanie z 230V  tak jak to napisał znawca./ silnik nie musi pracować wystarczy że daje napięcie po włączeniu stacyjki/.

Oczywiście, że jest przekaźnik w tzw energobloku, tylko jego przeznaczenie jest zupełnie inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.