Skocz do zawartości

Toyota Auris 1,6 132KM benzyna 170 Nm jaka dobrac przyczepe? dla 2+1


imot

Rekomendowane odpowiedzi

Przez trzy lata użytkowałem właśnie takiego Auris-a z przyczepą 1100 kg , moje spostrzeżenia są takie: wszystko zależy od składu osobowego  w aucie i terenie po jakim sie poruszamy. W pełnym składzie  (5 osó B) w terenie górzystym trzeba  było trochę cisnąć sprzęt co oczywiście miało swój skutek w spalaniu. W terenie równym i 3 osobowym składzie dawało sobie bardzo dobrze radę . Na pewno zarówno przy 5  jak i 3 osobowym składzie  nie ma dyskomfortu bujania itp. o czym pisali poprzednicy( oczywiście rozłożenie cięzaru w przyczepie i nacisk na hak  zgodnie z zasadami ). Mam "świeże" porównanie wspomnianej Auris i Audi  A4B7( w jednym roku podróż dwoma autami na tej samej trasie) oczywiście różnica w komforcie jest na korzyść Audi , ale największa zaleta to moment obrotowy i możliwość przyspieszenia bez żyłowania silnika i dla tego głównie Auris-ka poszła - po prostu żal mi było autka a naprawdę byłem zadowolony.  Reasumując waga przyczepy do 1000 kg to logiczne rozwiązanie i do spokojnego wakacyjnego podróżowania myślę że będzie ok .

  

powodzenia Erni

dzieki  wlasnie o taka opinie mi chodzilo od kogos kto holował aurisem  przyczepke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Szukaj krótkiej budy.

Dołozyłbym box lub rowery na dach.

Da radę nie stresuj się...

Dodam jeszcze, że nic na dach to obowiązek, !!!!!!! uwaga, kryptoreklama mojej budy !!! Zobacz na moją budę w ogłoszeniach, rozmiar dla 3-4 osób, lekka w sobie ale z dużą ładownością, zapakowana do drogi to 1050 kg, stoliki i fotele, ew przedsionek na dachu i prowadzi się rewelacyjnie, masz jeszcze zapas ładownością na wszelki wypadek i spokojną głowę w razie kontroli. Weź też pod uwagę realną wagę przyczepy bo to co w papierach to często pobożne życzenia. Ale jak koledzy wcześniej ocenili to 1100 prawdziwych kg to optymalny ładunek na haku, plus właściwe zapakowanie zabawek na wyjazd, zarówno w budzie jak i w holowniku

 

 

wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że nic na dach to obowiązek, !!!!!!! uwaga, kryptoreklama mojej budy !!! Zobacz na moją budę w ogłoszeniach, rozmiar dla 3-4 osób, lekka w sobie ale z dużą ładownością, zapakowana do drogi to 1050 kg, stoliki i fotele, ew przedsionek na dachu i prowadzi się rewelacyjnie, masz jeszcze zapas ładownością na wszelki wypadek i spokojną głowę w razie kontroli. Weź też pod uwagę realną wagę przyczepy bo to co w papierach to często pobożne życzenia. Ale jak koledzy wcześniej ocenili to 1100 prawdziwych kg to optymalny ładunek na haku, plus właściwe zapakowanie zabawek na wyjazd, zarówno w budzie jak i w holowniku

 

 

wysłane z telefonu

nic na dach to obowiazek ???

twoja na sprzedaz to home car?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym aucie zapięcie czegokolwiek z granicznym DMC tak wygląda.

W jednym aucie mam 200 kg zapasu i jest OK.

W drugim mam 2400 kg zapasu i też jest fajnie.

Moim zdaniem dociążyć auto to podstawa czyli albo box albo rowery.

 

W każdym aucie bez zapasu mocy. Bo zawsze będzie wyjątek jak do auta z silnikiem powyżej 3.0 turbo diesel, podepniesz 1500kg bo tak wymyślił producent to problemu z jazdą nie będzie, gorzej z hamowaniem :).

 

ja jestem blisko granicznego DMC dla auta (1800kg) a ciągnę 1700kg i nie mam problemów mimo tylko 163KM, ale turbo diesel robi swoje... jakby tak mu jeszcze zrobili trwalsze sprzęgło to by było super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

sam układ taki sobie, wsadzenie kuchni na tył, razem z łazienką to kiepski pomysł 

 

lodówka z zawartością, sprzęt kuchenny, woda do spłukiwania kibelka i sama zawartość kibelka - taki ciężar na tyle musi być jakoś zrównoważony załadunkiem przodu, ale nawet przy dobrym dociążeniu haka i tak rozkład mas będzie daleki od optymalnego i zalecanego czyli największych cięzarów jak najbliżej osi  

 

sama marka to beyerland na rynek francuski 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma taki układ i uważam go za świetny.

Nie da się go przeładować. A podkowa na tyle i ogromne schowki to kolejny temat na tytuł (...) po węzykowaniu...

Tyle ze ja mam oś przesyniętą nieco do tylu i długi dyszel. Super sie wyważa. Go na haku to wynik bez większego trudu.

A na osi to mam właśnie zbiornik z wodą i tonę żarcia.

 

Myślę ze każda przyczepa od forumowicza warta jest uwagi. To jak auto od sąsiada a nie z komisu. Ale to tylko moja sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.