Skocz do zawartości

Zakup nowej przyczepy 2016 r.


seal

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zawsze cenne rady.

I znów trochę zaburzenie mojej wizji bo już szukałem tych najszerszych, kosztem długości.

Na chwilę obecną mam następujących faworytów:

Hobby 650 KMFe (250 / DMC 1900)

Adria Adora 613 PK (246 cm / DMC 1800-2000)

Adria Alpina 663 UK (246 cm / DMC 2000)

Tabbert DaVinci 655 KD (250 cm / DMC 2000) 

Burstner 510 raczej odpada

Fendt Saphir 650 SKM (250 cm / DMC 2000)

Dethleffs Camper 670 FKR (250 cm / DMC 2000)

Knaus nic mi nie pasuje

LMC też nic mi nie pasuje

Sterckeman nic nie pasuje

Weinsberg nic nie pasuje

Caravelalair nic nie pasuje

 

więc nie znalazłem żadnej 230 stki :( najwęższa możliwa do Adria i tu mam akurat dwa modele, ale tu mówimy o 4 cm więc chyba nie ma to już decydującego znaczenia. Długość określiła się średnio na 650.

 

A faworyt numer jeden to ADORA :)

no chyba że coś przegapiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dethleffs w MY2017 bedzie miał układ 650 FMK, analogiczny jak Hobby 650 Kmfe

Adria jest na jednej osi, pozostałe to dwie osie

 

A Burstner z opuszczanym łóżkiem ?

http://www.buerstner.com/int/caravans/averso_plus/floor_plans.html

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vrs

burnster był na początku tematu, ale z racji przestrzeni doradztwa kolegów i analizy rodzinnej :) odpuściliśmy go.

 

A dzieci są w wieku 1,3,4,5,12,15

Zanim najmniejsze urośnie to największe pójdzie na swoje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ AdamH w tym wątku podważył mój holownik jakoby miał problem z ciągnięciem 2 tonowej przyczepy (za co dziękuję bardzo), ponownie zrewidowałem wszystkie za i przeciw.

Nie ma opcji żeby wymieniać holownik zbyt młody zakup i księgowa nie pozwoli :) . Wydaje mi się że powinien sobie poradzić z tymi 2000 kg, chłodnicę oleju skrzyni ma, ale... chciałbym polegać na waszym doświadczeniu i nie kupować w ciemno.

 

Mogę kupić Burnstera 510 tak jak myślałem początkowo. Masa 1300+200 kg daje DMC 1500, z możliwością zwiększenia do 1800.

ale mały w środku, tzn. problematyczny wieczorami, gdzie dzieci należy położyć już spać.

 

Większa jest Adria Adora 613 PK Masa 1541+259 daje DMC 1800 z możliwością zwiększenia do 2000.

 

Pozostaje jeszcze Hobby 650 KMFe Masa 1633 + 267 daje DMC 1900 z możliwością zwiększenia do 2000 czy nawet 2200.

 

Reszta analizowanych przyczep to DMC 2000, co w powiązaniu z wypowiedzią AdamaH jest bardzo ryzykowne.

 

Doradźcie, bo stoję w miejscu i nie wiem na co się decydować.

Nie pogodzę wszystkiego przy mojej rodzinie zawsze trzeba szukać kompromisów.

Każda wypowiedź cenna jest dla mnie cenna.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz możliwość podpięcia takiej dużej przyczepy (około 2000 DMC) i trochę z nią pomanewrować i się przejechać w trasie, to warto sprawdzić jak się zachowuje auto i czy nie będzie się przegrzewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam możliwości, w ogóle karawaning to dla mnie całkowita nowość. Obawiam się wężykowania, chyba jak każdy. Czytam cały wątek na ten temat i już wiem, że auto muszę maksymalne dociążyć a przyczepę odchudzić. Więc wszystko wskazuje na razie na Adorę 613.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj po wypożyczalniach przyczepy z takim układem i gabarytem jaki ciebie interesuje i wypożycz ją na kilka dni. Zrobisz sobie test.

Ja mam taki zamiar, rozmyślam ostatnio o kolejnej przyczepie ale obawiam się czy nie będzie dla nas za duża. Tzn za duża do moich umiejętności

Znalazłem już przyczepę o podobnym gabarycie i układzie jaki mnie interesuje. Teraz tylko trzeba wygospodarować kilka dni we wrześniu i zrobić test moich wyobrażeń.

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogółem poleciłbym Ci Adrię, ja jestem pozytywnie zaskoczony. Ogółem zakup nowej przyczepy, mimo że w naszych realiach to droga przez mękę, to całkiem fajna sprawa. Dopiero teraz po 4 wyjazdach i w sumie ponad 30 nocach w przyczepie i dobrych 4000km wiem, że było warto. Nowa to nowa, wszystko działa, jest takie jak miało być. Prowadzi się elegancko, lepiej niż ponad metr krótszy tabbert, zakładam, że ze względu na stan urządzenia najzdowego, zawieszenia itd. Być może układ wnętrza też pozwala na lepsze rozmieszczenie ładunku.

 

Poszukaj dokładnych mas przyczepy z katalogu - bo podejrzewam, że podajesz jej masę własną "gotową do jazdy", a u mnie to było 180kg rozbieżności między pustą a gotową w papierach. Realnie puściuteńka po zakupie + butla 5kg gazu, + koło zapasowe + jeszcze z 10kg wyposażenia ważyła 1220kg przy MW 1120 a w katalogu  i DR mam MW 1298kg.  Nie byłem na wadze po doposażeniu i zapakowaniu, ale obstawiam, że nie dobiłem do 1600kg przy DMC 1700 (poniesionym z 1500kg).

 

P.S. jeżeli jednak miałbyś możliwość sprawdzenia jak samochód holuje to zapakuj kogoś z laptopem podpiętym pod komputer i posprawdzaj realne parametry, temperatury podczas jazdy.

 

Aha, do wężykowania zamontowałem AL-KO ATC, na razie zadziałało max 5 krotnie, zawsze na szykanach na polskich i węgierskich krajówkach. Szybkie przejście takich zakrętów i momentalnie czuć jakby ktoś podpiął do auta jeszcze 3 tony na sekundę, głupie uczucie. Na autostradzie 2 razy miałem początki wężykowania przy dojeżdżaniu do dużej lawety, na której piętrowo poukładali samochody po skosie, miała bardzo nieregularną linię " dachu" i mieszała powietrze na 300m za sobą. Przy tych początkach ATC nie zadziałało, wyprowadziłem sam odpuszczając gaz i zmieniając pas na lewy zdecydowanie bliżej tej ciężarówki (2 razy tą samą musiałem wyprzedzać przez postój). To "wężykowanie" to tak na oko tył przyczepy +/- 5cm na boki, prawie nie odczuwalne.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vrs - ja kznajdę w ogóle taki model, na razie robię prawko B+E więc jeszcze mam chwilę na rozglądanie się.

 

maarec

dzięki za konkrety

masy sprawdzałem już wielokrotnie, Adria podaje już masę gotową do jazdy nie podaje masy własnej jak inni producenci. Szkoda bo nie wiem czy uwzględnili wodę i butle gazowe jako 2x11 kg.

 

Myślałem że ATC jest w standardzie, ale jednak chyba nie:

AL-KO automatic adjustment

X

ATC Trailer Control

O

ATC UPGRADED CAPACITY

O

 

i teraz co jest co?

 

Apropos pomiaru temperatury - zaskoczę bajerem mojego auta, mam radio z BT i Androidem, do tego dokupiłem sobie ELM i mam w czasie jazdy non stop dostęp do parametrów silnika TADAM!! 

Tylko muszę poszukać czy jest temperatura oleju skrzyni :)

Edytowane przez seal (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj mas bo znajdziesz na pewno, nie pamiętam, ale nie wiem czy na stronie mobile.de niemieckie salony nie uzupełniały dokładnie mas.

 

ja też mam moduł ELM, ale jakoś nie mogę się z nim dogadać ;/ temperaturę dokładną pokazuje mi licznik po wgraniu nowego softu. Kiedy ja widzę jadąc z przyczepą wynik 98C dla płynu chłodniczego to na wskaźniku oryginalnym dalej jest poniżej połowy skali czyli poziom całkowicie normalny. Taka temperatura jest nie do osiągnięcia bez podpięcia campingu. Testowałem przejazd autostradowy, dynamiczny bez przegięć do 180kmh, temperatura nie przekroczyła 87C. Przepływ powietrza znakomicie wychłodził układ. Temperatura przy której rośnie wskaźnik na zegarach to ponad 106-108C. Na szczęście nie wiem na jakim poziomie jest czerwone pole, ale daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że ATC jest w standardzie, ale jednak chyba nie:

AL-KO automatic adjustment

X

ATC Trailer Control

O

ATC UPGRADED CAPACITY

O

 

i teraz co jest co?

 

Witam!

W standardzie jest tylko nowy typ tarcz kotwicznych, reszta to "extrasy" ;)

ATC Trailer Control - wiadomo: system kontroli stabilności toru jazdy przyczepy.

ATC UPGRADED CAPACITY - przypuszczam, że chodzi o zestaw monitorowania stanu "ATC" (taki upgraded kit)

AL-KO automatic adjustment - tarcze kotwiczne ze zmodernizowanym mechanizmem dla szczęk hamulcowych (szczęki nie wymagają okresowych regulacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, czyli ATC TC należałoby dokupić. Czy ten system zapobiega wężykowaniu? Przyznam, że żona wystraszyła się jak jej film z wypadku po wężykowaniu pokazałem i już nie chce przyczepki :( Muszę wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa jak ją przekonam że nie taki diabeł straszny to kupię za pozwoleniem a tak będę musiał bez pozwolenia :) :) :)


maarec - te 180 to z cepką? masz automat? masz chłodnicę oleju z automata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.