Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Holowanie przyczepy automatem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
812 odpowiedzi w tym temacie

#601 marekp750

marekp750

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 93 postów
  • Skądokolice 3-city
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby Prestige 610 1992
  • Holownik:Audi A8Q, Jeep Cherokee XJ 4.0

Napisano 10 styczeń 2017 - 08:05

Panowie, jak tak czytam o wrzucaniu na N na postoju... niby to ma skrzynię niszczyć bo smarowania nie ma.

Piszemy tutaj o zwykłym automacie ze sprzęgłem hydrokinetycznym.

Nie ma takiej opcji by coś się skrzyni stało. Jeżeli tylko silnik pracuje napędzana jest pompa olejowa w skrzyni i smarowanie jest.

Inaczej wygląda sytuacja holowania auta z wyłączonym silnikiem, często jest ograniczenie do 50 km ze względu na brak smarowania.
 

Jeżeli mamy wymiennik ciepła (chłodzenie/nagrzewanie oleju skrzyni biegów) w chłodnicy cieczy chłodzącej silnika to stanie na D

powoduje większe grzanie się oleju. To jest fakt. Na N nie będzie tak się grzał.
 

Oleje w skrzyniach wymieniamy. Średnio co 60-80 tys. km. (tak podaje producent ZF dla swoich skrzyni).

 


Użytkownik marekp750 edytował ten post 10 styczeń 2017 - 08:07

Marek
Hobby Prestige 610 TFM

Serwis AUDI, www.serwis-smp.pl

 

 


#602 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11196 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 10 styczeń 2017 - 08:09

Marek to dlaczego wszędzie zalecają jednak pozostawić na D w czasie postoju np. na światłach :hmm:  wszyscy się mylą :niewiem:

Ale każdy zrobi jak chce, ja mam zawsze na D ale myślę że jak bym dał na N kilka razy to też się nic nie stanie.



#603 marekp750

marekp750

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 93 postów
  • Skądokolice 3-city
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby Prestige 610 1992
  • Holownik:Audi A8Q, Jeep Cherokee XJ 4.0

Napisano 10 styczeń 2017 - 08:17

Zgadza się na światłach jak stoimy na D przez 40 sek nic się nie zdąży zagrzać. Nie machamy na N i później na D.
Ale jak czekamy na mijankach po 2-3 min czy na przejazdach kolejowych to warto wrzucić na N. Jakiś korek i stoimy kilkanaście minut. Chodzi o takie sytuacje.


Marek
Hobby Prestige 610 TFM

Serwis AUDI, www.serwis-smp.pl

 

 


#604 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11196 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 10 styczeń 2017 - 08:30

To już lepiej na P bo faktycznie 15 min trzymać hamulec :hmm:


Użytkownik TOM3653 edytował ten post 10 styczeń 2017 - 08:31


#605 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1132 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 10 styczeń 2017 - 09:44

Nie po to powstały skrzynie automatyczme, żeby wajchować na każdych światłach.



#606 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 777 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 10 styczeń 2017 - 09:56

no i mamy kolejnego automata jako holownik :D

 

Misiu, co kupiłeś? Pisz jak na spowiedzi :)



#607 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11196 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 10 styczeń 2017 - 11:01

Nie po to powstały skrzynie automatyczme, żeby wajchować na każdych światłach.

Na każdych światłach to nie, ale kilkanaście minut to lepiej dać na P.



#608 TomekKnaus

TomekKnaus

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 678 postów
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Sudwind
  • Holownik:TDI

Napisano 10 styczeń 2017 - 12:01

Do mnie do firmy przyjeżdżali serwisanci z ZF, którzy ile razy by nie byli, zawsze powtarzali, że nie ma czegoś takiego jak majstrowanie przy klawiszach "asb" na światłach, czy stojąc na przestoju w korku. Po to jest automat, z podkreśleniem słowa automat, żeby przy nim nie grzebać (ciągłe wysprzęglanie on/off, off/on powodowało, że skrzynia wchodziła często w stan serwisowy i zaczynała wariować...przeciągać, sama zmieniać kiedy nie trzeba itd./itp. - po zresetowaniu działa jak należy).

Przy postoju pow. 10 min. przechodzimy z D na P.

Nie mniej jednak cały czas widać na światłach (na czerwonym), jak ludzie przełączają sobie na P.......niektórzy tak robią (bo tak).

 

TOM



#609 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1132 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 10 styczeń 2017 - 12:12

Na każdych światłach to nie, ale kilkanaście minut to lepiej dać na P.

 

Wtedy to lepiej zgasić silnik. Po co ma się zużywać bez powodu. Szkoda piniążka, silnika, paliwa i środowiska.



#610 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 777 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 10 styczeń 2017 - 13:38

Dlatego super funkcją jest Auto Hold współpracujący z automatem. W większości auto już chyba standard ale tam gdzie nie ma na wyposażeniu seryjnym - zdecydowanie warto dopłacić. 



#611 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3113 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 10 styczeń 2017 - 13:58

Co to jest ten auto hold? Tak z ciekawości

#612 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1132 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 10 styczeń 2017 - 14:24

http://www.autocentr...ca-postojowego/

raczej tylko w autach z elektronicznie sterowanym hamulcem ręcznym (bez wajchy ręcznego)



#613 wydra

wydra

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 234 postów
  • SkądKarlsruhe
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tabbert Da Vinci 540 DM
  • Holownik:MB E 350 CDI BlueEFFICIENCY

Napisano 10 styczeń 2017 - 14:38

Nasze ma co ciagnac. Zaladowani mamy na  styk czyli 1800kg.

MB 211 320 z siedmiobiegowa skrynia automatyczna. 

No czasami pod duza gorke Tak z dobrego serca dostaje reczna pomoc :drive:

Poza tym swietnie sie spisuje.


Przepraszam, ale nie mam polskiej klawiatury...   :klnie:


#614 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 777 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 10 styczeń 2017 - 14:47

Co to jest ten auto hold? Tak z ciekawości

 

Tu jest świetnie opisane:

http://www.spalacz.p...wy-z-asystentem



#615 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3113 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 10 styczeń 2017 - 14:50

Tu jest świetnie opisane:
http://www.spalacz.p...wy-z-asystentem

fajne :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych