-
Postów
618 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
O mnie
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Szczecin
-
Zawód
Elektronik
Sprzęt
-
Sprzęt
Przyczepa
-
Model
KNAUS Azur 450 TF 2002r
-
Holownik
VW Passat 147kW
Ostatnie wizyty
229 wyświetleń profilu
Osiągnięcia automaciek
Forumowicz (3/3)
-
Nie przestaje lecieć woda ze spluczki
automaciek odpowiedział(a) na automaciek temat w Instalacje sanitarne i lodówki
Sytuacja wyjaśniła się po zdjęciu panela z przyciskiem spłuczki. Pompka podaje wodę do zaworu przelewowo - spustowego. Gdy nie ma ciśnienia z pompki, to wężyk w stronę muszli jest otwarty do atmosfery aby woda z rurki szybko spłynęła, a ew. nadmiar wody w zasobniku może spłynąć do muszli. Gdy pompka podaje, to zaworek kieruje wodę prosto do muszli. U mnie połamane dwa uchwyty rurek, plus wyczepiona pompka, przez co pompka na boku, a zaworek poniżej lustra wody...... Usterka usunięta. -
Nie przestaje lecieć woda ze spluczki
automaciek opublikował(a) temat w Instalacje sanitarne i lodówki
Witam. Posiadam toaletę Thetford C200, pojawił się problem że przy pełnym zbiorniku wody, po użyciu spłuczki pompka już nie pracuje, a woda nadal płynie. Zleci 1-2 L, i przestaje. Później problemu już nie ma. Czy jest tam jakiś zaworek przeciwwypływowy, czy to kwestia pompki? Ktoś, coś? -
Po dłuuugiej przerwie (ubiegły rok nie był łaskawy karawaningowo), doprowadziłem do końca (prawie) projekt automatyzacji przyczepy. Zmian doczekał się http:// https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.karawaning.pl/topic/16062-klimatyzator-diy-projekt-d%C5%82ugotrwa%C5%82y/&share_tid=16062&share_fid=62777&share_type=t&link_source=app , bo otrzymał dwa wentylatory 12V (z samochodu) po 200W każdy, osobno parownik i skraplacz, zasilane z serwerowego Dell'a 717W. Taki sam zasilacz + cichy wentylator zastąpił oryginalny energoblok i dzięki temu wszędzie mam stabilizowane 12V, nie ma problemu z zasileniem radia, LED'ów itp. Sam sterownik zbudowany na Arduino Mega 2560, LCD Nextion 4.3", wadze tensometrycznej HX711, czujniku ciśnienia MPX5010 (poziom wody), LED MAX7219 8x32 pixeli i innej drobnicy. Sterowanie jest rozproszone (jednostka centralna, ekran, klima, piec, lodowka, waga), połączonymi przewodami UTP z klasycznym złączami RJ. Z funkcji: obsługa zegara, klimatyzatora, wentylatorów lodowki i pieca, poziomu wody czystej (pomiar cisnienia słupa wody), wagi butli z gazem (pudełko z tensometrem podkładane pod butlę z jednej strony) , napięcia aku, ciśnienie, temperatura i wilgotność na zewnątrz, jest też poziomnica do przyczepy [emoji16]. Teraz zostało dopieścić oprogramowanie.....
-
W stronę blokady dostępu do diagnozy poszli też: koncern fiata, isuzu.
-
Czasem dochodzę do wniosku że silnik 1.6 TGDI Kia nie ma prawa pracować, bo w porownaniu do 1.6 DIG od Reno, to czegoś mu brakuje.
-
Tylko co innego bazować na systemach typu radary, układy wtryskowe czy ESP, a co innego mieszać plyty podłogowe z zespołami napędowymi tak że później nie dość że nie wiesz czym jedziesz, części nie idzie dobrać, to jeszcze do niczego nie ma dostępu..... Bo w zamyśle to było do innego auta opracowane.
-
Nie jest tak źle. Hyundai/Kia jako koncern są samodzielni, VAG poza Crafrer'em chyba też. A reszta z francuzami......
-
Niestety motoryzacyjne "kundle" są wszędzie. Na palcach jednej ręki policzysz marki/ koncerny całkowicie samodzielne.
-
Idzie ku lepszemu.... KIA ma umowę z większością operatorów ładowarek w EU. Jeden abonament https://kiawiarnia.pl/ladowanie-samochodu-elektrycznego-stalo-sie-banalnie-proste/
-
No dobra, macie holownik idealny: https://www.kia.com/pl/modele/ev6/premiera/ceny/. 1600 kg na haku i 1.33 zachowany, bagażnik niemały a nawet dwa, koni ile dusza zapragnie, niutków jeszcze więcej, bez turbiny, bez DPF'a, AWD, RWD, "tankowanie" nawet w 20 min. Tylko brać [emoji16]
-
W domu korzystam z B535-232 Huawei'a, chodzi po kilka miesięcy bez resetu, zasilanie 12V , ma agregację LTE. W lombardzie nówka 300 pln
-
Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego
automaciek odpowiedział(a) na Yaca1966 temat w Elektryka i elektronika
Przecież wystarczy lifepo4 zainstalować w przestrzeni mieszkalnej i tam raczej w czasie eksploatacji ujemnych temperatur nie uświadczymy. Poza tym ograniczenie ładowania w "minusach" to bardziej dotyczy ładowania i rozładowania prądami maksymalnymi, stosując rozsądnie niższe te wartości możemy aku używać i w ujemnych temperaturach. Nie wspomnę że akumulator ładowany-rozladowywany sam się ogrzewa..... -
Klimatyzacja - rewelacja
automaciek odpowiedział(a) na Socale temat w Instalacje sanitarne i lodówki
Nie wiem jak u was, ale u mnie dookoła łóżek ( dużego i podkowy) są takie jakby dystanse - oparcia, tak ze 3 cm od ściany. I tamtędy świetnie powierrze spod okien idzie do klimatyzacji... -
Jeśli to cię pocieszy z technicznego punktu widzenia japońsko-francuskie mezalianse prędzej czy później źle się kończą.
-
Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego
automaciek odpowiedział(a) na Yaca1966 temat w Elektryka i elektronika
Aku litowo-polimerowe i jonowe ( a takie stosuje się w hybrydach) nie lubią być przechowywane skrajnie naładowane, lub rozładowane. Stąd w samochodach trzymane są w 30 - 60 % naładowania. Ich żywotność to np 500 cykli, ograniczenie amplitudy naładowany- rozładowany wydłuża żywotność. Przewaga lifepo4 to żywotność na poziomie 2000 cykli, a i odporność na rozładowanie do zera wyróżnia je od kwasiaka. Trzeba tylko dobrze dobrać wydajność prądową BMS'a bo można później pod górkę nie podjechać.... I to jest minus aku z wbudowanym BMS.