Skocz do zawartości

automaciek

Użytkownicy
  • Postów

    618
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Szczecin
  • Zawód
    Elektronik

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    KNAUS Azur 450 TF 2002r
  • Holownik
    VW Passat 147kW

Ostatnie wizyty

229 wyświetleń profilu

Osiągnięcia automaciek

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Sytuacja wyjaśniła się po zdjęciu panela z przyciskiem spłuczki. Pompka podaje wodę do zaworu przelewowo - spustowego. Gdy nie ma ciśnienia z pompki, to wężyk w stronę muszli jest otwarty do atmosfery aby woda z rurki szybko spłynęła, a ew. nadmiar wody w zasobniku może spłynąć do muszli. Gdy pompka podaje, to zaworek kieruje wodę prosto do muszli. U mnie połamane dwa uchwyty rurek, plus wyczepiona pompka, przez co pompka na boku, a zaworek poniżej lustra wody...... Usterka usunięta.
  2. Witam. Posiadam toaletę Thetford C200, pojawił się problem że przy pełnym zbiorniku wody, po użyciu spłuczki pompka już nie pracuje, a woda nadal płynie. Zleci 1-2 L, i przestaje. Później problemu już nie ma. Czy jest tam jakiś zaworek przeciwwypływowy, czy to kwestia pompki? Ktoś, coś?
  3. Po dłuuugiej przerwie (ubiegły rok nie był łaskawy karawaningowo), doprowadziłem do końca (prawie) projekt automatyzacji przyczepy. Zmian doczekał się http:// https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.karawaning.pl/topic/16062-klimatyzator-diy-projekt-d%C5%82ugotrwa%C5%82y/&share_tid=16062&share_fid=62777&share_type=t&link_source=app , bo otrzymał dwa wentylatory 12V (z samochodu) po 200W każdy, osobno parownik i skraplacz, zasilane z serwerowego Dell'a 717W. Taki sam zasilacz + cichy wentylator zastąpił oryginalny energoblok i dzięki temu wszędzie mam stabilizowane 12V, nie ma problemu z zasileniem radia, LED'ów itp. Sam sterownik zbudowany na Arduino Mega 2560, LCD Nextion 4.3", wadze tensometrycznej HX711, czujniku ciśnienia MPX5010 (poziom wody), LED MAX7219 8x32 pixeli i innej drobnicy. Sterowanie jest rozproszone (jednostka centralna, ekran, klima, piec, lodowka, waga), połączonymi przewodami UTP z klasycznym złączami RJ. Z funkcji: obsługa zegara, klimatyzatora, wentylatorów lodowki i pieca, poziomu wody czystej (pomiar cisnienia słupa wody), wagi butli z gazem (pudełko z tensometrem podkładane pod butlę z jednej strony) , napięcia aku, ciśnienie, temperatura i wilgotność na zewnątrz, jest też poziomnica do przyczepy [emoji16]. Teraz zostało dopieścić oprogramowanie.....
  4. W stronę blokady dostępu do diagnozy poszli też: koncern fiata, isuzu.
  5. Czasem dochodzę do wniosku że silnik 1.6 TGDI Kia nie ma prawa pracować, bo w porownaniu do 1.6 DIG od Reno, to czegoś mu brakuje.
  6. Tylko co innego bazować na systemach typu radary, układy wtryskowe czy ESP, a co innego mieszać plyty podłogowe z zespołami napędowymi tak że później nie dość że nie wiesz czym jedziesz, części nie idzie dobrać, to jeszcze do niczego nie ma dostępu..... Bo w zamyśle to było do innego auta opracowane.
  7. Nie jest tak źle. Hyundai/Kia jako koncern są samodzielni, VAG poza Crafrer'em chyba też. A reszta z francuzami......
  8. Niestety motoryzacyjne "kundle" są wszędzie. Na palcach jednej ręki policzysz marki/ koncerny całkowicie samodzielne.
  9. Idzie ku lepszemu.... KIA ma umowę z większością operatorów ładowarek w EU. Jeden abonament https://kiawiarnia.pl/ladowanie-samochodu-elektrycznego-stalo-sie-banalnie-proste/
  10. No dobra, macie holownik idealny: https://www.kia.com/pl/modele/ev6/premiera/ceny/. 1600 kg na haku i 1.33 zachowany, bagażnik niemały a nawet dwa, koni ile dusza zapragnie, niutków jeszcze więcej, bez turbiny, bez DPF'a, AWD, RWD, "tankowanie" nawet w 20 min. Tylko brać [emoji16]
  11. W domu korzystam z B535-232 Huawei'a, chodzi po kilka miesięcy bez resetu, zasilanie 12V , ma agregację LTE. W lombardzie nówka 300 pln
  12. Przecież wystarczy lifepo4 zainstalować w przestrzeni mieszkalnej i tam raczej w czasie eksploatacji ujemnych temperatur nie uświadczymy. Poza tym ograniczenie ładowania w "minusach" to bardziej dotyczy ładowania i rozładowania prądami maksymalnymi, stosując rozsądnie niższe te wartości możemy aku używać i w ujemnych temperaturach. Nie wspomnę że akumulator ładowany-rozladowywany sam się ogrzewa.....
  13. Nie wiem jak u was, ale u mnie dookoła łóżek ( dużego i podkowy) są takie jakby dystanse - oparcia, tak ze 3 cm od ściany. I tamtędy świetnie powierrze spod okien idzie do klimatyzacji...
  14. Jeśli to cię pocieszy z technicznego punktu widzenia japońsko-francuskie mezalianse prędzej czy później źle się kończą.
  15. Aku litowo-polimerowe i jonowe ( a takie stosuje się w hybrydach) nie lubią być przechowywane skrajnie naładowane, lub rozładowane. Stąd w samochodach trzymane są w 30 - 60 % naładowania. Ich żywotność to np 500 cykli, ograniczenie amplitudy naładowany- rozładowany wydłuża żywotność. Przewaga lifepo4 to żywotność na poziomie 2000 cykli, a i odporność na rozładowanie do zera wyróżnia je od kwasiaka. Trzeba tylko dobrze dobrać wydajność prądową BMS'a bo można później pod górkę nie podjechać.... I to jest minus aku z wbudowanym BMS.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.