54 minuty temu, IamLargo napisał(a):Widziałem coś takiego z vw amarokiem obok w uk, gość tym targa ale nie odpisuje w sprawie hamulców. Kwestię tego chciał bym najbardziej rozwiązać. W UK są lekko inne przepisy do ciągania tego.
Nie słyszałem aby amarok mógł pociągnąć więcej niz 3,5t, ale przy siodle może jest inaczej. W europie nie projektuje się po prostu aut "cywilnych" do ciągarnia takich ciężarów
3 godziny temu, czyś napisał(a):Żeby nie było że teoretyzuję, porównaj sobie dane techniczne mostów Dana 60 („pojedynki” w 250/2500) i Dana 80 (duble do 350/3500 HD). Średnice pochw, grubość (średnicę) wałków półosi, liczbę klinów na wieloklinach.
Oglądam czasami filmy jak i czym ludzie z USA podróżują, i 7,5t. ciągną HD 2500 np sierrą 6,3 diesel, więc 5,5t. tym bardziej. I to nie jest jakieś tam turlanie się 50km/h, tylko normalna jazda autostrada 120-130 km/h. Zresztą gościu z filmu powyżej ma właśnie do takiej przyczepy 250 HD. Z wypowiedzi polaków mieszkających w usa i ciągających wcześniej po europie budy, układ pikap+naczepa+hamulec elektryczny jest znacznie stabilniejszy.
Na ostatnich targach w Nadarzynie rozmawiałem z ludźmi importującymi z Usa takie cacka. Przy mniejszej budzie takiej do 3.5t to może i da rade europejczykiem, ale trzeba się liczyć, ze przy wyjazdach - Chorwacja, Grecja, itd skrzynie szybko polecą