Skocz do zawartości

Historia edycji

jacek00

jacek00

19 minut temu, marian36 napisał(a):

Jacek, tak, pełna zgoda. Dilerzy tak chcą, ale pewnie dilerzy tak chcą, bo z kolei klienci tak chcą, a przynajmniej spora ich część. Uboższe społeczeństwo niż w Europie zachodniej, to i potrzeba cięcia kosztów. Niekoniecznie finalnych, ale tych w katalogu ;)

Klient w Polsce często nie jest świadomy, bo skąd ma w ogóle pomyśleć, że w budzie warto dołożyć amorki czy AKS. Ostatnio spotkałem takiego klienta, który miał dość mocno doposażoną Avivę (markiza dachowa, klima, przyłącza wody colorado itd) a nie miał zwykłego AKSa... 

To dealerzy "ogałacają" w konfiguratorach te sprzęty aby było taniej dla nich, bo cena dla klienta jest niemal identyczna albo i wyższa niż ta w DE gdzie budy są lepiej wyposażone. Więc to nie kwestia zasobności portfela a świadomości klienta. To samo przeciez było kiedyś z motoryzacją, gdzie auta w PL były okrajane z połowy rzeczy i były dużo gorzej wyposażone niż ten w DE. Owszem, u nas było wtedy taniej i faktycznie chodziło o zasobnośc portfela.

 

19 minut temu, marian36 napisał(a):

Z tym Knausem nie chodziło mi, że konkretnie nie ma TT2, tylko że też jest wykastrowany + dobierany jakiś 1, czy 2 pakiety, żeby był "sprzedawalny". Taka polityka.

Jak pisałem, ma to miejsce w PL. W DE budy zazwyczaj z niczego nie są kastrowane i są lepiej wyposażone, przez co są tańsze. We wspomnianej Adrii Aviva musiałem dobierać amorki, AKS a w DE to było w standardzie. Tak nas rąbią nasi dealerzy, niestety, bo kto zarabia na różnicy jak nie dealer? 

19 minut temu, marian36 napisał(a):

Chciałem osobny prysznic, oczywiście, że tak, ale jednak cena zrobiła swoje. Mocno celowałem w Adrię Altea 552 PK, chociaż jest trochę surowa w środku, ale ma swój urok. Jednak finalna różnica w cenie była za duża i odpuściłem.

Blat będę dorabiał składany, bo od razu zrobię większy tak, żeby nieco nachodził na drzwi, ale żeby można go było złożyć jeśli zajdzie potrzeba. Cargo fajnie by było mieć pod spodem, ale wtedy już z mniejszym blatem, co jeszcze nie jest problemem, ale problemem jest obecna szafka, a konkretnie jej zagięcie rantu. Chyba, żeby zrobić cargo od razu płytsze i wtedy to zagięcie nie będzie dziwnie wyglądało.

Najważniejsze aby buda cieszyła :) 

jacek00

jacek00

17 minut temu, marian36 napisał(a):

Jacek, tak, pełna zgoda. Dilerzy tak chcą, ale pewnie dilerzy tak chcą, bo z kolei klienci tak chcą, a przynajmniej spora ich część. Uboższe społeczeństwo niż w Europie zachodniej, to i potrzeba cięcia kosztów. Niekoniecznie finalnych, ale tych w katalogu ;)

Klient w Polsce często nie jest świadomy, bo skąd ma w ogóle pomyśleć, że w budzie warto dołożyć amorki czy AKS. Ostatnio spotkałem takiego klienta, który miał dość mocno doposażoną Avivę (markiza dachowa, klima, przyłącza wody colorado itd) a nie miał zwykłego AKSa... 

To dealerzy "ogałacają" w konfiguratorach te sprzęty aby było taniej dla nich, bo cena dla klienta jest niemal identyczna albo i wyższa niż ta w DE gdzie budy są lepiej wyposażone. Więc to nie kwestia zasobności portfela a świadomości klienta. To samo przeciez było kiedyś z motoryzacją, gdzie auta w PL były okrajane z połowy rzeczy i były dużo gorzej wyposażone niż ten w DE. Owszem, u nas było wtedy taniej i faktycznie chodziło o zasobnośc portfela.

Tylko jak wspominałem, te same budy w DE, tylko lepiej wyposażone kosztują mniej niż te same u nas (gorzej wyposażone), więc kto zarabia na różnicy jak nie dealer? 

17 minut temu, marian36 napisał(a):

Z tym Knausem nie chodziło mi, że konkretnie nie ma TT2, tylko że też jest wykastrowany + dobierany jakiś 1, czy 2 pakiety, żeby był "sprzedawalny". Taka polityka.

Jak pisałem, ma to miejsce w PL. W DE budy zazwyczaj z niczego nie są kastrowane i są lepiej wyposażone, przez co są tańsze. We wspomnianej Adrii Aviva musiałem dobierać amorki, AKS a w DE to było w standardzie. Tak nas rąbią nasi dealerzy, niestety. 

17 minut temu, marian36 napisał(a):

Chciałem osobny prysznic, oczywiście, że tak, ale jednak cena zrobiła swoje. Mocno celowałem w Adrię Altea 552 PK, chociaż jest trochę surowa w środku, ale ma swój urok. Jednak finalna różnica w cenie była za duża i odpuściłem.

Blat będę dorabiał składany, bo od razu zrobię większy tak, żeby nieco nachodził na drzwi, ale żeby można go było złożyć jeśli zajdzie potrzeba. Cargo fajnie by było mieć pod spodem, ale wtedy już z mniejszym blatem, co jeszcze nie jest problemem, ale problemem jest obecna szafka, a konkretnie jej zagięcie rantu. Chyba, żeby zrobić cargo od razu płytsze i wtedy to zagięcie nie będzie dziwnie wyglądało.

Najważniejsze aby buda cieszyła :) 

jacek00

jacek00

10 minut temu, marian36 napisał(a):

Jacek, tak, pełna zgoda. Dilerzy tak chcą, ale pewnie dilerzy tak chcą, bo z kolei klienci tak chcą, a przynajmniej spora ich część. Uboższe społeczeństwo niż w Europie zachodniej, to i potrzeba cięcia kosztów. Niekoniecznie finalnych, ale tych w katalogu ;)

Klient w Polsce często nie jest świadomy, bo skąd ma w ogóle pomyśleć, że w budzie warto dołożyć amorki czy AKS. To dealerzy ogałacają te sprzęty aby było taniej dla nich, bo cena dla klienta jest niemal identyczna albo i wyższa niż ta w DE gdzie budy są lepiej wyposażone. Więc to nie kwestia zasobności portfela a świadomości klienta. To samo przeciez było kiedyś z motoryzacją, gdzie auta w PL były okrajane z połowy rzeczy i były dużo gorzej wyposażone niż ten w DE. Owszem, u nas było wtedy taniej i faktycznie chodziło o zasobnośc portfela.

Tylko jak wspominałem, te same budy w DE, tylko lepiej wyposażone kosztują mniej niż te same u nas (gorzej wyposażone), więc kto zarabia na różnicy jak nie dealer? 

10 minut temu, marian36 napisał(a):

Z tym Knausem nie chodziło mi, że konkretnie nie ma TT2, tylko że też jest wykastrowany + dobierany jakiś 1, czy 2 pakiety, żeby był "sprzedawalny". Taka polityka.

Jak pisałem, ma to miejsce w PL. W DE budy zazwyczaj z niczego nie są kastrowane i są lepiej wyposażone, przez co są tańsze. We wspomnianej Adrii Aviva musiałem dobierać amorki, AKS a w DE to było w standardzie. Tak nas rąbią nasi dealerzy, niestety. 

10 minut temu, marian36 napisał(a):

Chciałem osobny prysznic, oczywiście, że tak, ale jednak cena zrobiła swoje. Mocno celowałem w Adrię Altea 552 PK, chociaż jest trochę surowa w środku, ale ma swój urok. Jednak finalna różnica w cenie była za duża i odpuściłem.

Blat będę dorabiał składany, bo od razu zrobię większy tak, żeby nieco nachodził na drzwi, ale żeby można go było złożyć jeśli zajdzie potrzeba. Cargo fajnie by było mieć pod spodem, ale wtedy już z mniejszym blatem, co jeszcze nie jest problemem, ale problemem jest obecna szafka, a konkretnie jej zagięcie rantu. Chyba, żeby zrobić cargo od razu płytsze i wtedy to zagięcie nie będzie dziwnie wyglądało.

Najważniejsze aby buda cieszyła :) 

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.