Skocz do zawartości

Regulacja hamulcy w przyczepie kampingowej


mb_100

Rekomendowane odpowiedzi

Diagnosta stwierdził że sprawność hamulców przyczepy kempingowej jest ok. 30% i trzeba je "podciągnąć". Znalazłem w internecie dwie informacje: pierwsza że trzeba regulować zębatkę w bębnie hamulca (zdjęcie poniżej) i drugą informację że trzeba poluzować i dokręcić śrubę regulacyjną (zdjęcie poniżej) do momentu, kiedy szczęki hamulcowe zaczną trzeć o bęben i koło można obracać jedynie z trudem. Następnie należy poluzować śrubę o mniej więcej pół obrotu, tak aby koło obracało się z łatwością, a szczęki hamulcowe lekko ocierały o bęben. Zacząłem regulować zębatkę bębna ale po kilku przekręceniach zębatki nie widać różnicy tj. bęben lekko trze o szczęki. Którą procedurę należy wykonać i w jaki sposób? Dodam że sprawdziłem szczęki i wygląda że okładziny mają ok. 4 mm więc powinny być ok.

435254233_7548208635244306_5229749183481503178_n.jpg435250883_7548208875244282_5885338523708746160_n.jpg.4b9d42578029ba95b05d3a1f445a0f38.jpg

Edytowane przez mb_100 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mb_100 napisał(a):

Zacząłem regulować zębatkę bębna ale po kilku przekręceniach zębatki nie widać różnicy tj. bęben lekko trze o szczęki

Rozpychałeś szczęki, czy luzowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj! z tego co pamiętam ..

Dźwignia hamulca ma być opuszczona .

Podnieć koła przyczepy na pachołkach aby koła nie dotykały podłoża.

Poluzować długi pręt który połączony jest z linkami hamulcowymi.

Linki Hamulcowe muszą być tej samej długości i tak należy je wyregulować aby długość była jednakowa obustronnie w miejscu gdzie spotykają się z długi prętem hamulcowym.

Poluzować zębatkę bębna do momentu kiedy zacznie obracać się bez otarć o szczęki hamulcowe, Lewe, Prawe.

Regulacja....

Obracając kołem L.R regulujemy tak aby było czuć delikatne tarcie,  cofamy o 2,moźe 3 ząbki do swobodnego obrotu kół..

Teraz regulujemy naciąć pręta, zalecany  luz 2mm.

 Koła nie powinny  obróci  się po zaciągnięciu na 4,5 .. ząbek hamulca ręcznego...

Kolejna sprawa to wyjazd i wjazd na rolki w celu sprawdzenia poprawnego wykonania regulacji..

Pozdrawiam..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czarek236 napisał(a):

Witaj! z tego co pamiętam ..

Dźwignia hamulca ma być opuszczona .

Podnieć koła przyczepy na pachołkach aby koła nie dotykały podłoża.

Poluzować długi pręt który połączony jest z linkami hamulcowymi.

Linki Hamulcowe muszą być tej samej długości i tak należy je wyregulować aby długość była jednakowa obustronnie w miejscu gdzie spotykają się z długi prętem hamulcowym.

Poluzować zębatkę bębna do momentu kiedy zacznie obracać się bez otarć o szczęki hamulcowe, Lewe, Prawe.

Regulacja....

Obracając kołem L.R regulujemy tak aby było czuć delikatne tarcie,  cofamy o 2,moźe 3 ząbki do swobodnego obrotu kół..

Teraz regulujemy naciąć pręta, zalecany  luz 2mm.

 Koła nie powinny  obróci  się po zaciągnięciu na 4,5 .. ząbek hamulca ręcznego...

Kolejna sprawa to wyjazd i wjazd na rolki w celu sprawdzenia poprawnego wykonania regulacji..

Pozdrawiam..

 

Błąd - nie tak się reguluje.   Już to opisywaliśmy na forum.

Nie ruszać pręta. Zębatką bębna doprowadzamy do blokady bębna. Potem popuszczamy aż koło się obracać będzie lużno. Hamulec postojowy reguluje się zębatkami w bębnie a nie na pręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz szczęk hamulcowych reguluje się tylko i wyłącznie (zębatką) rozpieraka w bębnie hamulcowym , ale linki nie powinny być naciągnięte  więc dźwignia hamulca ma być  opuszczona i linki luźne ,jeśli tak nie jest należy popuścić naciąg linek  lub naciąg  na pręcie .

Koło ma się obracać swobodnie , zębatkę rozpieraka podkręcamy tak aż zablokuje koło , wtedy popuszczamy rozpierak  by nic nie obcierało i tak z każdej strony nie zależnie ile jest osi .

Wtedy dopiero naciągamy linki prętem , koła najlepiej w powietrzu ,dźwignia hamulca spuszczona do końca , jeśli linki mają duży zakres regulacji podkręcamy najpierw je tak aby około w połowie ich gwintu był uchwyt ich naciągu , ustawiamy uchwyt tak by  był w pozycji równoległej do osi  i prostopadły do pręta ( nieraz są różne linki i mają różne długości gwintu do regulacji ).

Po takiej regulacji sprawdzamy czy koła obracają się swobodnie jeśli nie to popuszczamy naciąg na pręcie tak długo aż koła będą się obracały swobodnie ,sprawdzamy wtedy na którym ząbku dźwigni się blokują ,jeśli za wysokim to podciągamy lekko na pręcie ale zawsze sprawdzamy czy koła się obracają swobodnie.

Oczywiście zaczep musi być całkowicie wyciągnięty ,najlepiej robić taką regulacje na nie zaczepionej przyczepie i z kołami w górze.

Efekt ma być taki że koła mają się swobodnie kręcić i dźwignia od 3 - 4 ząbka blokować hamulce.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.