Skocz do zawartości

Historia edycji

jacek00

jacek00

54 minuty temu, Astrah napisał(a):

Jeżeli możesz podaj jakiś akt prawny na tezę że haka do przewożenia rowerów nie trzeba wbijać w dowód. Trochę zainteresował mnie ten temat, poszukałem co obowiązuje diagnostów w czasie badania i polecam lekturę Dz.U. 2022 poz. 2066 -  tabela 6.1.10.  Może coś niewłaściwie interpretuję ale nie widzę tam rozgraniczenia na hak do ciągnięcia i przewozu rowerów. Hak to hak tylko jego parametry są różne .

Wynika to z kulawych i niedoskonałych naszych przepisów, które sobie po prostu przeczą. Ale do rzeczy. Zaglądamy do ustawy prawo o ruchu drogowym, odnajdujemy art. 71.4, który wprost mówi, że zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej  adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego

Czyli jak widać po powyższym przegląd techniczny wymagany jest tylko i wyłącznie w przypadku gdy chcemy dopuścić do ruchu zespół pojazdów. WIęc jeśli haka nie używamy do celów złączenia pojazdów w celu poruszania się jako całość to w teorii nie powinniśmy robić dodatkowego badania technicznego.

Żeby było ciekawiej to nowe pojazdy, z fabrycznie zamontowanym hakiem i z homologacją fabryczny na takowy są dopuszczane do ruchu bez adnotacji HAK w DR. A nie mają adnotacji w DR bo należy wykonać dodatkowe badanie dopuszczające do ruchu zespół pojazdów, a nie sam pojazd wyposażony w hak. 

jacek00

jacek00

45 minut temu, Astrah napisał(a):

Jeżeli możesz podaj jakiś akt prawny na tezę że haka do przewożenia rowerów nie trzeba wbijać w dowód. Trochę zainteresował mnie ten temat, poszukałem co obowiązuje diagnostów w czasie badania i polecam lekturę Dz.U. 2022 poz. 2066 -  tabela 6.1.10.  Może coś niewłaściwie interpretuję ale nie widzę tam rozgraniczenia na hak do ciągnięcia i przewozu rowerów. Hak to hak tylko jego parametry są różne .

Wynika to z kulawych i niedoskonałych naszych przepisów, które sobie po prostu przeczą. Ale do rzeczy. Zaglądamy do ustawy prawo o ruchu drogowym, odnajdujemy art. 71.4, który wprost mówi, że zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej  adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego

Czyli jak widać po powyższym przegląd techniczny wymagany jest tylko i wyłącznie w przypadku gdy chcemy dopuścić do ruchu zespół pojazdów. WIęc jeśli haka nie używamy do celów złączenia pojazdów w celu poruszania się jako całość to w teorii nie powinniśmy robić dodatkowego badania technicznego. Żeby było ciekawiej to nowe pojazdy, z fabrycznie zamontowanym hakiem i z homologacją fabryczny na takowy nie mają z automatu adnotacji HAK w DR. A nie mają bo należy wykonać dodatkowe badanie dopuszczające do ruchu zespół pojazdów, a nie sam pojazd wyposażony w hak. Sam pojazd wyposażony fabrycznie w hak jest dopuszczony do ruchu bez adnotacji HAK w DR.

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.