Mzd. całkiem przyzwoity zestaw. Brałem Solarfam-y i victrona do łódki, ale jeszcze nie założone, stocznia się opóźniła, i kicha, dopiero wiosną. Pamiętaj, że ten victron nie ma wyjść load, więc zasilanie wszystkich odbiorników musisz "wziąć" z aku.
Dyskusyjne [przy LiFePO4] jest to, uzupełniać instalację (wyjście na zasilanie obwodów przyczepy) o ogranicznik rozładowania (smartBatteryProtect) o odpowiednim amperażu. Oczywiście, sam akumulator LiFePo4 będzie miał w BMSie "zaszyte" wyłączenie aku przy całkowitym rozładowaniu (ok. 10,8V), a akumulator tego typu oddaje napięcie inaczej niż kwasiak (dopiero przy rozładowaniu do ok. 80-85% zaczyna spadać napiecie, wcześniej trzyma równo 12,8V). Mimo to m.zd sensowne będzie wyłączenie odbiorów "bytowych" przy np. 11,5-12V, żeby nie wydrenować go do maksa.
Smart przede wszystkim działa na BT przez apkę, ja dałem jeszcze wyświetlacz do monitorowania podstawowych parametrów z puszką montażową, ale na łódce fon raczej gdzieś w bezpiecznym miejscu się trzyma żeby go nie utopić.
Puszka potwornie duża acz nie do końca przemyślane i paskudna, ale nie chciałem dziur w zabudowie):
Obudowa ścienna dla BMV lub MPPT Control
Monitor MPPT Control
Akumulator wziąłem eksperymentalnie w Promarze - Batopower 150Ah - bez BT itp. bajerów (ca. 2700PLN), oczywiście, Enerblock itp byłby lepszy, ale koszty obecnie, wow...