Skocz do zawartości

Prawko B plus uprawnienia kod 96


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Pomóżcie bo zgłupiałam. Czy na PJ kat B mogę ciągnąć przyczepę 1100 kg czy potrzebuje kod 96 bo kemping nie jest przyczepką lekką? Jak to jest?
Mając tylko kat. B możesz kierować zestawem (z przyczepą inną niż lekka) który może mieć maksymalnie 3500 kg. Z przyczepą lekką zestaw może mieć maksymalnie 4250 kg.

Więc możesz ciągnąć przyczepę o DMC 1100 kg jeśli suma DMC obu pojazdów nie przekracza 3500 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Mając tylko kat. B możesz kierować zestawem (z przyczepą inną niż lekka) który może mieć maksymalnie 3500 kg. Z przyczepą lekką zestaw może mieć maksymalnie 4250 kg.

Więc możesz ciągnąć przyczepę o DMC 1100 kg jeśli suma DMC obu pojazdów nie przekracza 3500 kg.

Te 4250kg pojawiało się wielokrotnie na forum ale jakoś nie mogę znaleść w prawie o ruchu drogowym poparcia tej teorii.

Który przepis o tym mówi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 4250kg pojawiało się wielokrotnie na forum ale jakoś nie mogę znaleść w prawie o ruchu drogowym poparcia tej teorii.
Który przepis o tym mówi?
Ustawa o kierujących pojazdami o tym mówi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, jacek00 napisał(a):
25 minut temu, rtwppk napisał(a):
Te 4250kg pojawiało się wielokrotnie na forum ale jakoś nie mogę znaleść w prawie o ruchu drogowym poparcia tej teorii.
Który przepis o tym mówi?

Ustawa o kierujących pojazdami o tym mówi

A co z tym kodem 96? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym różni się B z kodem 96 od E do B ?
Na E nie ogranicza cię DMC zestawu - możesz ciągnąć ile przewidział producent twojego samochodu (jest jakiś limit ustawowy też).

No i kierując zestawem powyżej 3,5t musisz mieć e-toll nawet poza autostradą.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rtwppk napisał(a):

A czym różni się B z kodem 96 od E do B ?

E96 to suma mas pojazdów do 4250kg

B+E to zestaw do 7ton.

2 godziny temu, beniamin82 napisał(a):

No i kierując zestawem powyżej 3,5t musisz mieć e-toll nawet poza autostradą.

To akurat dotyczy WSZYSTKICH zestawów powyżej 3,5tony - niezależnie czy B+E, B96 czy też B z przyczepą lekką powyżej tej masy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rtwppk napisał(a):

A czym różni się B z kodem 96 od E do B ?

Na B możesz holować:

  1. dowolną przyczepę lekką (max 750 kg) 
  2. przyczepę "ciężką" (pow. 750 kg) z hamulcem najazdowym, gdzie suma DMC auta i przyczepy = max 3500 kg

Na B + 96 możesz holować:

  1. dowolną przyczepę lekką (max 750 kg)
  2. przyczepę "ciężką" (pow. 750 kg) z hamulcem najazdowym, gdzie suma DMC auta i przyczepy = max 4250 kg

Na B + E możesz holować:

  1. dowolną przyczepę lekką (max 750 kg)
  2. przyczepę "ciężką" (pow. 750 kg) z hamulcem najazdowym, gdzie suma DMC auta i przyczepy = max 7000 kg

 

To jeśli chodzi o uprawnienia. Oczywiście we wszystkich trzech przypadkach obowiązują Cię jeszcze wartości maksymalne wynikające z wpisów w DR Twojego samochodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym różni się B z kodem 96 od E do B ?
Kod 96 uprawnia do ciągnięcia przyczepy innej niż lekka w zakresie DMC zestawu 3500-4250 kg.

B+E uprawnia do ciągnięcia przyczepy innej niż lekka do DMC zestawu wynoszącego nawet 7 ton (3500+3500).




No i kierując zestawem powyżej 3,5t musisz mieć e-toll nawet poza autostradą.



Nie musisz mieć e-tolla jeśli nie poruszasz się drogami objętymi e-tollem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marcin_G napisał(a):

Na B możesz holować:

  1. dowolną przyczepę lekką (max 750 kg) 
  2. przyczepę "ciężką" (pow. 750 kg) z hamulcem najazdowym, gdzie suma DMC auta i przyczepy = max 3500 kg

Na B + 96 możesz holować:

  1. dowolną przyczepę lekką (max 750 kg)
  2. przyczepę "ciężką" (pow. 750 kg) z hamulcem najazdowym, gdzie suma DMC auta i przyczepy = max 4250 kg

Na B + E możesz holować:

  1. dowolną przyczepę lekką (max 750 kg)
  2. przyczepę "ciężką" (pow. 750 kg) z hamulcem najazdowym, gdzie suma DMC auta i przyczepy = max 7000 kg

 

To jeśli chodzi o uprawnienia. Oczywiście we wszystkich trzech przypadkach obowiązują Cię jeszcze wartości maksymalne wynikające z wpisów w DR Twojego samochodu.

 

I to się nazywa przejrzysta odpowiedź. Dziękuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio było wałkowane

 

1 godzinę temu, jacek00 napisał(a):

Kod 96 uprawnia do ciągnięcia przyczepy innej niż lekka w zakresie DMC zestawu 3500-4250 kg.

B+E uprawnia do ciągnięcia przyczepy innej niż lekka do DMC zestawu wynoszącego nawet 7 ton (3500+3500).

To jest chyba najprostsze wytłumaczenie, chyba że ktoś zaąda przepisu, z którego to wynika :) 

 

1 godzinę temu, jacek00 napisał(a):


Nie musisz mieć e-tolla jeśli nie poruszasz się drogami objętymi e-tollem

 

Fakt, nie musisz. Ale m.zd. i tak być zarejestrowanym i mieć apkę w telefonie i doładowane konto. Można tak ustawić trasę żeby nie korzystać z dróg płatnych, ale czasami warto (skraca odległość albo cas przejazdu) plus czasami głupi błąd (skręci się nie tu gdzie potrzeba) i problem gotowy, albo coś, na co nie mamy wpływu (np. wypadek i zamnkęta droga) co trzeba objechać. Tym bardziej że kwot aminimalnego doładowania nie jest wysoka, i gdyby się wyczerpała, można ten "niedobór" uzupełnić w ciągu 3 dni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin_G napisał(a):

Na B możesz holować:

  1. dowolną przyczepę lekką (max 750 kg) 
  2. przyczepę "ciężką" (pow. 750 kg) z hamulcem najazdowym, gdzie suma DMC auta i przyczepy = max 3500 kg

Na B + 96 możesz holować:

  1. dowolną przyczepę lekką (max 750 kg)
  2. przyczepę "ciężką" (pow. 750 kg) z hamulcem najazdowym, gdzie suma DMC auta i przyczepy = max 4250 kg

Na B + E możesz holować:

  1. dowolną przyczepę lekką (max 750 kg)
  2. przyczepę "ciężką" (pow. 750 kg) z hamulcem najazdowym, gdzie suma DMC auta i przyczepy = max 7000 kg

 

To jeśli chodzi o uprawnienia. Oczywiście we wszystkich trzech przypadkach obowiązują Cię jeszcze wartości maksymalne wynikające z wpisów w DR Twojego samochodu.

 

Jak już napisałem wcześniej przejrzysta i rzetelna odpowiedź.
Z mojej osobistej analizy przepisów wynika iż ich zamiana i ilość interpretacji potrafi przerazić.

I tak w sumie dochodzimy do momentu w którym jeśli policjant się uprze (bo ostatnio był na szkoleniu 2 lata temu) a jest z Przemyśla może być ciężko dochodzić swoich praw. Oczywiście mamy jeszcze możliwość odwołania i sprawa trafi do sądu :) tylko czy warto jechać ze 2  czasami  3 razy i udowadniać sędziemu, co tu miał na myśli ustawodawca :) 

Chyba wole być świętszy od papierza i raczej nie ryzykować w tematach dyskusyjnych … :) 

Edytowane przez rtwppk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.