Skocz do zawartości

Historia edycji

BuryKocur

BuryKocur

Witajcie

Nie wiedziałem gdzie wkleić temat i ten dział wydał mi się najodpowiedniejszy.

Mam dwa pytania w temacie oleju w silniku:

1. jaki olej - tak naprawdę - radzilibyście stosować to silnika w Kodiaqu 2,0 l TDI 150 KM ?

Mam teraz świeże auto - pierwszą wymianę zrobię po 3 - 4 tys. km i wleję ten wynalazek VW 0W20, bo taki już sobie kupiłem w ASO wraz z filtrem oleju - i nawet nie pytali o dziwo po co kupuję ....

Następną wymianę zrobię około przebiegu 10 tys i dalej chcę zmieniać olej po ludzku co 10 tys. km.

W  ASO na Modlińskiej w Warszawie leją to cudo VW 0W20 i mówią, że jak klient chce to wleją 0W30, ale ich olej - a jak czytam to widzę, że to ich cudo nie ma najlepszych opinii

To na czym tak naprawdę jeździć ?

Kiedyś Skoda rekomendowała Castrol i teraz co ?

I tu mam drugie pytanie:

2. Czy taką wymianę oleju z filtrem - filtr oryginalny - kupiony w ASO - będzie widzieć komputer jak nie wykonam tego w ASO a u zaprzyjaźnionego mechanika po sąsiedzku ?

Oczywiście przeglądy co tyle, co ile każe sobie robić ASO to robić będę, ale zmiany olejów co 30 tys to jest eko-terrorystyczne przegięcie - już nasz Kolega Bartek słusznie napisał w innym wątku:

"warto olej zmieniać częściej niż te 30tys km. W 2.0 TDI rozrząd też warto dużo szybciej np.120-150tys a nie jak rekomenduje ASO po 210tys, bo zdarza się że np. pompa wody puszcza, duzo zależy od eksploatacji, wiadomo auto jeżdzone w trasie zrobi bezawaryjnie większy przebieg niż jeżdzone w koło komina. W DSG też na pewno warto zmienić olej po 60tys a nie po 120tys. 2.0 TDI to masz to sam wiesz"

Nie ukrywam, że rzecz tyczy kasy - sąsiad/mechanik z serwisem AUTO weźmie za taką wymianę stówkę a w ASO skroją mnie jak za zboże - a wymiana samego oleju + filtra nie wykracza chyba jak dotąd poza umiejętności normalnego mechanika w normalnym serwisie ...

Z góry dzięki za info...

Pzdr

Włodek

BuryKocur

BuryKocur

Witajcie

Nie wiedziałem gdzie wkleić temat i ten dział wydał mi się najodpowiedniejszy.

Mam dwa pytania w temacie oleju w silniku:

1. jaki olej - tak naprawdę - radzilibyście stosować to silnika w Kodiaqu 2,0 l TDI 150 KM ?

Mam teraz świeże auto - pierwszą wymianę zrobię po 3 - 4 tys. km i wleję ten wynalazek VW 0W20, bo taki już sobie kupiłem w ASO wraz z filtrem oleju - i nawet nie pytali o dziwo po co kupuję ....

Następną wymianę zrobię około przebiegu 10 tys i dalej chcę zmieniać olej po ludzku co 10 tys. km.

W  ASO na Modlińskiej w Warszawie leją to cudo VW 0W20 i mówią, że jak klient chce to wleją 0W30, ale ich olej - a jak czytam to widzę, że to ich cudo nie ma najlepszych opinii

To na czym tak naprawdę jeździć ?

Kiedyś Skoda rekomendowała Castrol i teraz co ?

I tu mam drugie pytanie:

2. Czy taką wymianę oleju z filtrem - filtr oryginalny - kupiony w ASO - będzie widzieć komputer jak nie wykonam tego w ASO a u zaprzyjaźnionego mechanika po sąsiedzku ?

Oczywiście przeglądy co tyle, co ile każe sobie robić ASO to robić będę, ale zmiany olejów co 30 tys to jest eko-terrorystyczne przegięcie - już nasz Kolega Bartek słusznie napisał w innym wątku:

"warto olej zmieniać częściej niż te 30tys km. W 2.0 TDI rozrząd też warto dużo szybciej np.120-150tys a nie jak rekomenduje ASO po 210tys, bo zdarza się że np. pompa wody puszcza, duzo zależy od eksploatacji, wiadomo auto jeżdzone w trasie zrobi bezawaryjnie większy przebieg niż jeżdzone w koło komina. W DSG też na pewno warto zmienić olej po 60tys a nie po 120tys. 2.0 TDI to masz to sam wiesz"

Nie ukrywam, że sąsiad weźmie za taką wymianę stówkę a w ASO skroją mnie jak za zboże - a wymiana samego oleju + filtra nie wykracza poza umiejętności normalnego mechanika w normalnym serwisie ...

Z góry dzięki za info...

Pzdr

Włodek

BuryKocur

BuryKocur

Witajcie

Nie wiedziałem gdzie wkleić temat i ten dział wydał mi się najodpowiedniejszy.

Mam dwa pytania w temacie oleju w silniku:

1. jaki olej - tak naprawdę - radzilibyście stosować to silnika w Kodiaqu 2,0 l TDI 150 KM ?

Mam teraz świeże auto - pierwszą wymianę zrobię po 3 - 4 tys. km i wleję ten wynalazek VW 0W20, bo taki już sobie kupiłem w ASO wraz z filtrem oleju - i nawet nie pytali o dziwo po co kupuję ....

Następną wymianę zrobię około przebiegu 10 tys i dalej chcę zmieniać olej po ludzku co 10 tys. km.

I tu mam drugie pytanie:

2. Czy taką wymianę oleju z filtrem - filtr oryginalny - kupiony w ASO - będzie widzieć komputer jak nie wykonam tego w ASO a u zaprzyjaźnionego mechanika po sąsiedzku ?

Oczywiście przeglądy co tyle, co ile każe sobie robić ASO to robić będę, ale zmiany olejów co 30 tys to jest eko-terrorystyczne przegięcie - już nasz Kolega Bartek słusznie napisał w innym wątku:

"warto olej zmieniać częściej niż te 30tys km. W 2.0 TDI rozrząd też warto dużo szybciej np.120-150tys a nie jak rekomenduje ASO po 210tys, bo zdarza się że np. pompa wody puszcza, duzo zależy od eksploatacji, wiadomo auto jeżdzone w trasie zrobi bezawaryjnie większy przebieg niż jeżdzone w koło komina. W DSG też na pewno warto zmienić olej po 60tys a nie po 120tys. 2.0 TDI to masz to sam wiesz"

Nie ukrywam, że sąsiad weźmie za taką wymianę stówkę a w ASO skroją mnie jak za zboże - a wymiana samego oleju + filtra nie wykracza poza umiejętności normalnego mechanika w normalnym serwisie ...

Z góry dzięki za info...

Pzdr

Włodek

BuryKocur

BuryKocur

Witajcie

Nie wiedziałem gdzie wkleić temat i ten dział wydał mi się najodpowiedniejszy.

Mam dwa pytania w temacie oleju w silniku:

1. jaki olej - tak naprawdę - radzilibyście stosować to silnika w Kodiaqu 2,0 l TDI 150 KM ?

Mam teraz świeże auto - pierwszą wymianę zrobię po 3 - 4 tys. km i wleję ten wynalazek VW 0W20, bo taki już sobie kupiłem w ASO wraz z filtrem oleju - i nawet nie pytali o dziwo po co kupuję https://www.kodiaq-klub.pl/forum/images/smilies/icon_e_wink.gif .

Następną wymianę zrobię około przebiegu 10 tys i dalej chcę zmieniać olej po ludzku co 10 tys. km.

I tu mam drugie pytanie:

2. Czy taką wymianę oleju z filtrem - filtr oryginalny - kupiony w ASO - będzie widzieć komputer jak nie wykonam tego w ASO a u zaprzyjaźnionego mechanika po sąsiedzku ?

Oczywiście przeglądy co tyle, co ile każe sobie robić ASO to robić będę, ale zmiany olejów co 30 tys to jest eko-terrorystyczne przegięcie - już nasz Kolega Bartek słusznie napisał w innym wątku:

"warto olej zmieniać częściej niż te 30tys km. W 2.0 TDI rozrząd też warto dużo szybciej np.120-150tys a nie jak rekomenduje ASO po 210tys, bo zdarza się że np. pompa wody puszcza, duzo zależy od eksploatacji, wiadomo auto jeżdzone w trasie zrobi bezawaryjnie większy przebieg niż jeżdzone w koło komina. W DSG też na pewno warto zmienić olej po 60tys a nie po 120tys. 2.0 TDI to masz to sam wiesz"

Nie ukrywam, że sąsiad weźmie za taką wymianę stówkę a w ASO skroją mnie jak za zboże - a wymiana samego oleju + filtra nie wykracza poza umiejętności normalnego mechanika w normalnym serwisie ...

Z góry dzięki za info...

Pzdr

Włodek

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.