Skocz do zawartości

Drugi akumulator pod maską i….


olas1

Rekomendowane odpowiedzi

… jego ładowanie. 
Mam pomysł, aby aku LiFePo4 zamontować pod maską mojego Spacetourera jako akumulator hotelowy. Chce go ładować solarem (Victron 100/20) i alternatorem z ładowarki (Victron 12/12/30). No i gdzie to wszystko umieścić. Ciągnąć kable z komory do wnętrza do ładowarki 12/12/30 i z powrotem do aku jest trochę bez sensu. Pytanie nr 1 - czy ten Victron może być zamontowany w komorze silnika? Pytanie 2 - gdzie wrzucić i jak podłączyć Victron 100/20 do aku? Kable od dolara mam we wnętrzu pod fotelem kierowcy. 
Optymalnie by było aku i wszystkie ładowarki wrzucić pod fotel, ale marne szanse aby się to zmieściło. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak to rozrysowałem... czy to ma sens? Czy jednak prowadzić 6 przewodów bezpośrednio do akumulatora pod maską, bo raczej nie chce instalować ładowarki 12/12 pod maską tylko w kabinie. 

Pytania:

1. Czy ładowanie akumulatora dodatkowego może iść po jednym przewodzie z rozdzielni do której dochodzą kable z ładowarki 12/12 i Solar?

2. Czy z ładowarki Solar może wyprowadzić 12V do rozdzielni z bezpiecznikami, żeby nie podłączać jej bezpośrednio po akumulator dodatkowy? Liczę, że Load odetnie prąd od urządzeń gdy napięcie w akumulatorze będzie zbyt niskie (nie pamiętam czy da się to ustawić w SmartSolar).  

Akumulator dodatkowy będzie ładowany z alternatora podczas jazdy, z solarów podczas postoju i dodatkowo połączę jeszcze ładowarkę 230V bezpośrednio pod akumulator gdy będę podpisał samochód do słupka na kempingu. 

 

image.png.9a224e4cfd9fa4ef88002ca959f46d91.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje bezpieczników i wyłączników, poza tym będzie ok. imho ładowarkę DC/DC, w takim układzie lepiej dać pod maskę jeśli tylko jest miejsce, żeby nie ciągnąć tylu metrów kabli tam i spowrotem, zwłaszcza, że kable musza tu być w miarę grube. 

1 - tak,
2 - trzeba zobaczyc w specyfikacji ładowarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Brakuje bezpieczników i wyłączników, poza tym będzie ok. imho ładowarkę DC/DC, w takim układzie lepiej dać pod maskę jeśli tylko jest miejsce, żeby nie ciągnąć tylu metrów kabli tam i spowrotem, zwłaszcza, że kable musza tu być w miarę grube. 

1 - tak,
2 - trzeba zobaczyc w specyfikacji ładowarki

Tak, nie umieszczałem bezpieczników, ale to będzie ogarnięte. Heble też założę. 

Cały czas się waham, czy 12/12 dać w komorze. Niby jest miejsce, gdzie byłoby chronione przed wodą, ale... to jednak 1000zł, szkoda by było to po jednym sezonie wyrzucić :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Misio napisał(a):

Akumulator lifepo4 nie powinien być ładowany w temperaturach ujemnych (temperatura akumulatora)

Myślę że Dc/Dc spokojnie może być pod maską

Tak, mam dodatkowy czujnik temperatury, więc ustawię obie ładowarki, aby nie ładowały poniżej np. 7 stopni

image.png.321438ace0e653b618eb1b49b9e7d2a3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.