Skocz do zawartości

Historia edycji

Łuki

Łuki

Witam wszystkich!

Jestem zainteresowany zakupem nowej przyczepy w układzie takim jak Sterckeman Evolution 496PE (łóżko małżeńskie + piętrowe + stolik + osobna kabina prysznicowa). Z uwagi na posiadany holownik (Dacia Duster 1.5dCi 4x4, na haku do 1400kg DMC z uwzględnieniem 1,33), brak doświadczenia w ciągnięciu dużej przyczepy oraz planowane doposażenie (mover, solar, akumulator, klima, może markiza) kluczowa wydaje się być masa w gotowości do jazdy. I tutaj dochodzimy do sedna - z lektury forum oraz własnego "śledztwa" wynika, że częste jest zaniżanie masy przyczepy w danych katalogowych.

Przykładowo Knaus dla modelu Sport 500KD (bliźniaczy do interesującego mnie Sterckemana) podaje masę w gotowości do jazdy 1170kg, a tymczasem rzeczywista masa w gotowości do jazdy, zmierzona przy wyjeździe z fabryki dla obecnie oferowanej wersji Silver Selection, bez movera i innych dodatków, wynosi ponad 1250kg (zatem 80kg różnicy oznaczającej 80kg mniej ładowności). Podobno katalogowe 1170kg odnosiło się do wersji wcześniejszej niż obecnie oferowana Silver Selection.

Sterckeman podaje masę w gotowości do jazdy 1197kg +/-5%, a masę na pusto 1180kg, czyli teoretycznie jedynie 17kg różnicy. Wg mnie 50l wody w zbiorniku, kilka l w spłuczce oraz gaz powinny dawać 70-80kg różnicy, jak też nie wiadomo czy na pewno podane masy uwzględniają wszelkie aktualnie oferowane standardowe wyposażenie przyczepy. Producent nigdzie nie podaje swojej definicji masy w gotowości do jazdy, a kilkukrotne próby pozyskanie tej informacji z fabryki nie spotkały się z jakimkolwiek odzewem. Polscy dealerzy (Mańczak i ACK) nie mają pojęcia. Te +5% może teoretycznie stanowić "brakujące" 60kg, ale z drugiej strony dlaczego może też być -5%?

W moim przypadku pod kątem ładowności wspomniany Sterckeman wypada teoretycznie o 50kg korzystniej, niż Knaus, ale jak widać trudno o wiarygodne dane i może też okazać się, że obydwa modele mają niemal identyczną masę w gotowości do jazdy.

Wiem, że Sterckeman, a szczególnie linia Evolution, są raczej mało popularne na tym forum i chyba nawet ogólnie w Polsce, ale może ktoś z Kolegów ma wiedzę w tym temacie lub doświadczenie związane z użytkowaniem innych modeli Sterckeman?

 

Łuki

Łuki

Witam wszystkich!

Jestem zainteresowany zakupem nowej przyczepy w układzie takim jak Sterckeman Evolution 496PE (łóżko małżeńskie + piętrowe + stolik + osobna kabina prysznicowa). Z uwagi na posiadany holownik (Dacia Duster 1.5dCi 4x4, na haku do 1400kg DMC z uwzględnieniem 1,33), brak doświadczenia w ciągnięciu dużej przyczepy oraz planowane doposażenie (mover, solar, akumulator, klima, może markiza) kluczowa wydaje się być masa w gotowości do jazdy. I tutaj dochodzimy do sedna - z lektury forum oraz własnego "śledztwa" wynika, że częste jest zaniżanie masy przyczepy w danych katalogowych.

Przykładowo Knaus dla modelu Sport 500KD (bliźniaczy do interesującego mnie Sterckemana) podaje masę w gotowości do jazdy 1170kg, a tymczasem rzeczywista masa w gotowości do jazdy, zmierzona przy wyjeździe z fabryki dla obecnie oferowanej wersji Silver Selection, bez movera i innych dodatków, wynosi ponad 1250kg (zatem 80kg różnicy oznaczającej 80kg mniej ładowności). Podobno katalogowe 1170kg odnosiło się do wersji wcześniejszej niż obecnie oferowana Silver Selection.

Sterckeman podaje masę w gotowości do jazdy 1197kg +/-5%, a masę na pusto 1180kg, czyli teoretycznie jedynie 17kg różnicy. Wg mnie 50l wody w zbiorniku, kilka l w spłuczce oraz gaz powinny dawać 70-80kg różnicy, jak też nie wiadomo czy na pewno podane masy uwzględniają wszelkie aktualnie oferowane standardowe wyposażenie przyczepy. Producent nigdzie nie podaje swojej definicji masy w gotowości do jazdy, a kilkukrotne próby pozyskanie tej informacji z fabryki nie spotkały się z jakimkolwiek odzewem. Polscy dealerzy (Mańczak i ACK) nie mają pojęcia. Te +5% może teoretycznie stanowić "brakujące" 60kg, ale z drugiej strony dlaczego może też być -5%?

W moim przypadku pod kątem ładowności wspomniany Sterckeman wypada teoretycznie o 50kg korzystniej, niż Knaus, ale jak widać trudno o wiarygodne dane i może też okazać się, że obydwa modele mają niemal identyczną masę w gotowości do jazdy.

Wiem, że Sterckeman, a szczególnie linia Evolution, są raczej mało popularne na tym forum i chyba nawet ogólnie w Polsce, ale może ktoś z Kolegów ma wiedzę w tym temacie lub doświadczenie związane z użytkowaniem innych modeli Sterckeman?

 

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.