10 godzin temu, Tomii napisał:Wkręty dobierz tylko minimalnie większe.
Mozna ale nie jest to konieczne - równie dobrze 1-2 wykałaczki lub patyczek szaszłykowy zamoczone w kleju do drewna i te same wkręty oczywiście jeśli nacięcia łbów nie są skancerowane.
W przypadku zwiększenia średnicy wkręta zwiększy się też nieznacznie stożek - być może trzeba będzie lekko fazować otwory listwy aby stożek siadł a łeb nie wystawał wyżej niż ori bo to utrudnia założenie klina
Może też być lekki problem z nabyciem wkrętów ze stożkiem i łbem soczewkowym, równie dobrze można zastosować stożek i łeb płaski
9 godzin temu, Tomii napisał:w tamtych latach miały gumową uszczelkę, dzięki nim listwa odchodzi bez żadnego bólu.
miały znacznie wcześniej - moja 1978 już miała uszczelkę narożną, tak odchodzi ok jeśli nie były robione naprawy i ktoś nie podlał jej butylem co zdarza się często w starych przyczepach
15 godzin temu, filipert napisał:2x 20mm 2mm gruba z zakładką po środku będzie lepsza?
to nie jest dobry pomysł - dociśniesz na zakładce a boki słabo, lepiej szersza taśma i obciąć nadmiar po montażu - nożyk plastikowy maczany w Ludwiku sprawdzi sie znakomicie
Temperatura jest jaka jest a butyl lubi ciepło - zatem moja propozycja po zakręceniu i wstępnym dociśnięciu nie zakładać klina, poczekać na ciepło dociągnąć jeszcze raz wszystkie wkręty i dopiero klin - jak chcesz na raz przy tych temp. to robić kawałkami po kolei dobrze dość długo rozgrzać ale nie bardzo ciepłym i dociągać po kolei wkręty