Skocz do zawartości

Historia edycji

smok_wawelski

smok_wawelski

Czasami ludzie nie lubią takich przestróg jak napisałem
Nie chodzi tu o szkody materialne - 230V to nie jest wysokie napięcie ale już na tyle wysokie że może być szkoda gorsza bo na życiu lub zdrowiu - stąd była moja przestroga.
Laik nie powinien się po prostu brać za napięcie wyższe niż 24V bo do tej granicy uważane napięcie  jest za bezpieczne, a i za takowe brać się bardzo ostrożnie bo mozna narobić szkód materialnych.
Nie snuje mitów że prąd jest grożniejszy od bomby atomowej ale należy z nim sie po prostu  obchodzić ostrożnie i w miarę swojej wiedzy
Czasem przyczepy mają 2 zasilania i 2 żródła światła w oświetleniu wewnętrznym. 
Bywa i tak że 230v idzie do elektrobloku a wszędzie dalej 12v - zatem trzeba to sprawdzić - sorry nie znam modelu Twojej przyczepy - więc trzeba pytać kogoś z Burstnerem z podobneych lat lub po wyłączeniu prądu rozebrawszy lampę zrobić fotę i tu wrzucić wtedy będzie można więcej pogdybać.
Jeśli potrafisz się bezpiecznie posługiwać miernikiem - możesz to sprawdzić sam nawet najpodlejszym za 20-30zł
Przy 12V - bedzie to najprawdopodobniej prąd stały jak w aucie - zatem istotna jest biegunowość +/- przy podłączaniu urządzeń prądu stałego

smok_wawelski

smok_wawelski

Czasami ludzie nie lubią takich przestróg jak napisałem
Nie chodzi tu o szkody materialne - 230V to nie jest wysokie napięcie ale już na tyle wysokie że może być szkoda gorsza bo na życiu lub zdrowiu - stąd była moja przestroga.
Laik nie powinien się po prostu brać za napięcie wyższe niż 24V bo do tej granicy uważane napięcie  jest za bezpieczne, a i za takowe brać się bardzo ostrożnie bo mozna narobić szkód materialnych.
Nie snuje mitów że prąd jest grożniejszy od bomby atomowej ale należy z nim sie po prostu  obchodzić ostrożnie i w miarę swojej wiedzy
Czasem przyczepy mają 2 zasilania i 2 żródła światła w oświetleniu wewnętrznym. 
Bywa i tak że 230v idzie do elektrobloku a wszędzie dalej 12v - zatem trzeba to sprawdzić - sorry nie znam modelu Twojej przyczepy - więc trzeba pytać kogoś z Burstnerem z podobneych lat lub po wyłączeniu prądu rozebrawszy lampę zrobić fotę i tu wrzucić wtedy będzie można więcej pogdybać.
Jeśli potrafisz się bezpiecznie posługiwać miernikiem - możesz to sprawdzić sam nawet najpodlejszym za 20-30zł
Przy 12V - bedzie to najprawdopodobniej prąd stały jak w aucie - zatem istotna jest biegunowość +/- przy podłączaniu 

smok_wawelski

smok_wawelski

Czasami ludzie nie lubią takich przestróg jak napisałem
Nie chodzi tu o szkody materialne - 230V to nie jest wysokie napięcie ale już na tyle wysokie że może być szkoda gorsza bo na życiu lub zdrowiu - stąd była moja przestroga.
Laik nie powinien się po prostu brać za napięcie wyższe niż 24V bo do tej granicy uważane napięcie  jest za bezpieczne,
Czasem przyczepy mają 2 zasilania i 2 żródła światła w oświetleniu wewnętrznym. 
Bywa i tak że 230v idzie do elektrobloku a wszędzie dalej 12v - zatem trzeba to sprawdzić - sorry nie znam modelu Twojej przyczepy - więc trzeba pytać kogoś z Burstnerem z podobneych lat lub po wyłączeniu prądu rozebrawszy lampę zrobić fotę i tu wrzucić wtedy będzie można więcej pogdybać.
Jeśli potrafisz się bezpiecznie posługiwać miernikiem - możesz to sprawdzić sam nawet najpodlejszym za 20-30zł
Przy 12V - bedzie to najprawdopodobniej prąd stały jak w aucie - zatem istotna jest biegunowość +/- przy podłączaniu 

smok_wawelski

smok_wawelski

Czasami ludzie nie lubią takich przestróg jak napisałem
Nie chodzi tu o szkody materialne - 230V to nie jest wysokie napięcie ale już na tyle wysokie że może być szkoda gorsza bo na życiu lub zdrowiu - stąd była moja przestroga.
Laik nie powinien się po prostu brać za napięcie wyższe niż 24V bo do tej granicy uważane napięcie  jest za bezpieczne,
Czasem przyczepy mają 2 zasilania i 2 żródła światła w oświetleniu wewnętrznym. 
Bywa i tak że 230v idzie do elektrobloku a wszędzie dalej 12v - zatem trzeba to sprawdzić - sorry nie znam modelu Twojej przyczepy - więc trzeba pytać kogoś z Burstnerem z podobneych lat lub po wyłączeniu prądu rozebrawszy lampę zrobić fotę i tu wrzucić wtedy będzie można więcej pogdybać.
Jeśli potrafisz się bezpiecznie posługiwać miernikiem - możesz to sprawdzić sam nawet najpodlejszym za 20-30zł
Przy 12V - bedzie to najprawdopodobniej prąd stały jak w aucie - zatem istotna jest biegunowość +/- przy podłączaniu 

smok_wawelski

smok_wawelski

To nawet nie szkody materialnej - 230V to nie jest wysokie napięcie ale już na tyle wysokie że może być szkoda gorsza bo na życiu lub zdrowiu - stąd była moja przestroga.
Laik nie powinien się po prostu brać za napięcie wyższe niż 24V bo do tej granicy uważane napięcie  jest za bezpieczne,
Czasem przyczepy mają 2 zasilania i 2 żródła światła w oświetleniu wewnętrznym. 
Bywa i tak że 230v idzie do elektrobloku a wszędzie dalej 12v - zatem trzeba to sprawdzić - sorry nie znam modelu Twojej przyczepy - więc trzeba pytać kogoś z Burstnerem z podobneych lat lub po wyłączeniu prądu rozebrawszy lampę zrobić fotę i tu wrzucić wtedy będzie można więcej pogdybać.
Jeśli potrafisz się bezpiecznie posługiwać miernikiem - możesz to sprawdzić sam nawet najpodlejszym za 20-30zł
Przy 12V - bedzie to najprawdopodobniej prąd stały jak w aucie - zatem istotna jest biegunowość +/- przy podłączaniu 

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.