Skocz do zawartości

Historia edycji

smok_wawelski

smok_wawelski

11 godzin temu, Kristofer napisał:

Co do stosowania tzw. izolatorów akumulatora, to nie spotkałem się z nimi w angielkach. Po prostu w czasie połączenia przyczepy z holownikiem, accu przyczepy jest łączony z instalacją samochodu i to wszystko.

Czyżby Lewostronny Naród  co klucza 13-tki nie uznaje był tak zadufany w swoją pamięć lub pewny akumulatorów swych lewostronnych aut że się nie obawia cofki prądu i sfajczenia kabli  ?   Nie mam podstaw negować (tak jak pisałem nie znam angielek) ale wydaje mi się to aż nieprawdopodobne.   Owszem wyłącznik i pamięć ludzka zdziałają to samo ale ta ostatnia jednak przecież bywa zawodna.

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Po podpięciu holownika i przelaczeniu na Car pobiera prąd na przyczepę z auta i na klemach od aku cepki jest napięcie 13,8-14,4V.

Prawilno - czyli ładuje - jak ładuje tego jeszcze nie wiemy bo napięcie to tak jak pisałem pomiar uproszczony, pełna odp dałby pomiar prądu

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Komorę na aku mam z zewnątrz. Brak dostępu do auk od środka, więc chyba jest prawidłowo. 

Jeśli szczelna względem wnętrza to tak - chodzi o to żeby z kwasiaka smród i opary kwasu nie właziły do przestrzeni mieszkalnej.

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Po podpięciu holownika i przelaczeniu na Car pobiera prąd na przyczepę z auta i na klemach od aku cepki jest napięcie 13,8-14,4V.

Czyli coś tam ładuje

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Mam dwie wtyczki szara i czarna po 7pin. Do tego dołączony przez sprzedającego  nowy rozgaleznik 2x7pin > 13pin.

Tu raczej nie ma co szukać - skoro ładuje

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Ale brak działającej lodówki na 12V.

Nie wiem jaka lodówka jest u Ciebie - jeśli absorpcyjna nie wiem jaką ma grzałkę ale  spotkałem budy tak mające celowo zrobione brak zasilania lodówki na 12v  lub tylko zasilamnie jeśli z auta  a nie aku pokładowego - to ze względu na to że lodówka absorpcyjna ma dość duży pobór prądu
Może pan Ohm się w grobie nie przewróci - opisze skrótowo i nie całkiem dokładnie:
Zakładając np. że grzałka ma 120W to przy 12V popłynie prąd 10A - sporo, przekrój kabli zasilających musiałby być odpowiedni.
Idąc dalej akumulator pokładowy załóżmy ma 80Ah - po pracy lodówki przez 8h  prądu niet
Oczywiście to uproszczone rozważanie teoretyczne przy stałej pracy i idealnej instalacji bez strat i braku poboru prądu na inne odbiorniki 

 

Sprawdzanie działania lodówki - Tak jak pisze @lbuster 
1/ właściwe ustawienie przełączników zasilania lodówki
2/ cierpliwości ze sprawdzaniem czy lodówka działa - po odpaleniu lodówy spokojnie godzinkę odczekać i dopiero macać zamrażalnik

Jeśli brak cierpliwości pozostaje probówka lub miernik - wtedy wynik jest natychmiastowy

 

smok_wawelski

smok_wawelski

11 godzin temu, Kristofer napisał:

Co do stosowania tzw. izolatorów akumulatora, to nie spotkałem się z nimi w angielkach. Po prostu w czasie połączenia przyczepy z holownikiem, accu przyczepy jest łączony z instalacją samochodu i to wszystko.

Czyżby Lewostronny Naród  co klucza 13-tki nie uznaje był tak zadufany w swoją pamięć lub pewny akumulatorów swych lewostronnych aut że się nie obawia cofki prądu i sfajczenia kabli  ?   Nie mam podstaw negować (tak jak pisałem nie znam angielek) ale wydaje mi się to aż nieprawdopodobne.   Owszem wyłącznik i pamięć ludzka zdziałają to samo ale ta ostatnia jednak przecież bywa zawodna.

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Po podpięciu holownika i przelaczeniu na Car pobiera prąd na przyczepę z auta i na klemach od aku cepki jest napięcie 13,8-14,4V.

Prawilno - czyli ładuje - jak ładuje tego jeszcze nie wiemy bo napięcie to tak jak pisałem pomiar uproszczony, pełna odp dałby pomiar prądu

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Komorę na aku mam z zewnątrz. Brak dostępu do auk od środka, więc chyba jest prawidłowo. 

Jeśli szczelna względem wnętrza to tak - chodzi o to żeby z kwasiaka smród i opary kwasu nie właziły do przestrzeni mieszkalnej.

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Po podpięciu holownika i przelaczeniu na Car pobiera prąd na przyczepę z auta i na klemach od aku cepki jest napięcie 13,8-14,4V.

Czyli coś tam ładuje

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Mam dwie wtyczki szara i czarna po 7pin. Do tego dołączony przez sprzedającego  nowy rozgaleznik 2x7pin > 13pin.

Tu raczej nie ma co szukać - skoro ładuje

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Ale brak działającej lodówki na 12V.

Nie wiem jaka lodówka jest u Ciebie i jeśli absorpcyjna jaką ma grzałkę ale  spotkałem budy tak mające ze względu na to że lodówka absorpcyjna to dość duży pobór prądu
Zakładając np. że grzałka ma 120W to przy 12V popłynie prąd 10A - sporo, przekrój kabli zasilających musiałby być odpowiedni.
Idąc dalej Akumulator pokładowy załóżmy ma 80Ah - po pracy lodówki przez 8h  prądu niet
Oczywiście to uproszczone rozważanie teoretyczne przy stałej pracy i idealnej instalacji bez strat i braku poboru prądu na inne odbiorniki

 

Tak jak pisze @lbuster 
1/ właściwe ustawienie przełączników zasilania lodówki
2/ cierpliwości ze sprawdzaniem czy lodówka działa - po odpaleniu lodówy spokojnie godzinkę odczekać i dopiero macać zamrażalnik

 

smok_wawelski

smok_wawelski

11 godzin temu, Kristofer napisał:

Co do stosowania tzw. izolatorów akumulatora, to nie spotkałem się z nimi w angielkach. Po prostu w czasie połączenia przyczepy z holownikiem, accu przyczepy jest łączony z instalacją samochodu i to wszystko.

Czyżby Lewostronny Naród  co klucza 13-tki nie uznaje był tak zadufany w swoją pamięć lub pewny akumulatorów swych lewostronnych aut że się nie obawia cofki prądu i sfajczenia kabli  ?   Nie mam podstaw negować (tak jak pisałem nie znam angielek) ale wydaje mi się to aż nieprawdopodobne.   Owszem wyłącznik i pamięć ludzka zdziałają to samo ale ta ostatnia jednak przecież bywa zawodna.

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Po podpięciu holownika i przelaczeniu na Car pobiera prąd na przyczepę z auta i na klemach od aku cepki jest napięcie 13,8-14,4V.

Prawilno - czyli ładuje - jak ładuje tego jeszcze nie wiemy bo napięcie to tak jak pisałem pomiar uproszczony, pełna odp dałby pomiar prądu

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Komorę na aku mam z zewnątrz. Brak dostępu do auk od środka, więc chyba jest prawidłowo. 

Jeśli szczelna względem wnętrza to tak - chodzi o to żeby z kwasiaka smród i opary kwasu nie właziły do przestrzeni mieszkalnej.

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Po podpięciu holownika i przelaczeniu na Car pobiera prąd na przyczepę z auta i na klemach od aku cepki jest napięcie 13,8-14,4V.

Czyli coś tam ładuje

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Mam dwie wtyczki szara i czarna po 7pin. Do tego dołączony przez sprzedającego  nowy rozgaleznik 2x7pin > 13pin.

Tu raczej nie ma co szukać - skoro ładuje

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Ale brak działającej lodówki na 12V.

Nie wiem jaka lodówka jest u Ciebie i jeśli absorpcyjna jaką ma grzałkę ale  spotkałem budy tak mające ze względu na to że lodówka absorpcyjna to dość duży pobór prądu
Zakładając np. że grzałka ma 120W to przy 12V popłynie prąd 10A - sporo, przekrój kabli zasilających musiałby być odpowiedni.
Idąc dalej Akumulator pokładowy załóżmy ma 80Ah - po pracy lodówki przez 8h  prądu niet
Oczywiście to uproszczone rozważanie teoretyczne przy stałej pracy i idealnej instalacji bez strat i braku poboru prądu na inne odbiorniki

 

Tak jak pisze @lbuster cierpliwości ze sprawdzaniem czy lodówka działa - po odpaleniu lodówy spokojnie godzinkę odczekać i dopiero macać zamrażalnik

smok_wawelski

smok_wawelski

10 godzin temu, Kristofer napisał:

Co do stosowania tzw. izolatorów akumulatora, to nie spotkałem się z nimi w angielkach. Po prostu w czasie połączenia przyczepy z holownikiem, accu przyczepy jest łączony z instalacją samochodu i to wszystko.

Czyżby Lewostronny Naród  co klucza 13-tki nie uznaje był tak zadufany w swoją pamięć lub pewny akumulatorów swych lewostronnych aut że się nie obawia cofki prądu i sfajczenia kabli  ?   Nie mam podstaw negować (tak jak pisałem nie znam angielek) ale wydaje mi się to aż nieprawdopodobne.   Owszem wyłącznik i pamięć ludzka zdziałają to samo ale ta ostatnia jednak przecież bywa zawodna.

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Po podpięciu holownika i przelaczeniu na Car pobiera prąd na przyczepę z auta i na klemach od aku cepki jest napięcie 13,8-14,4V.

Prawilno - czyli ładuje - jak ładuje tego jeszcze nie wiemy bo napięcie to tak jak pisałem pomiar uproszczony, pełna odp dałby pomiar prądu

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Komorę na aku mam z zewnątrz. Brak dostępu do auk od środka, więc chyba jest prawidłowo. 

Jeśli szczelna względem wnętrza to tak - chodzi o to żeby z kwasiaka smród i opary kwasu nie właziły do przestrzeni mieszkalnej.

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Po podpięciu holownika i przelaczeniu na Car pobiera prąd na przyczepę z auta i na klemach od aku cepki jest napięcie 13,8-14,4V.

Czyli coś tam ładuje

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Mam dwie wtyczki szara i czarna po 7pin. Do tego dołączony przez sprzedającego  nowy rozgaleznik 2x7pin > 13pin.

Tu raczej nie ma co szukać - skoro ładuje

 

5 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Ale brak działającej lodówki na 12V.

Nie wiem jaka lodówka jest u Ciebie i jeśli absorpcyjna jaką ma grzałkę ale  spotkałem budy tak mające ze względu na to że lodówka absorpcyjna to dość duży pobór prądu
Zakładając np. że grzałka ma 120W to przy 12V popłynie prąd 10A - sporo, przekrój kabli zasilających musiałby być odpowiedni.
Idąc dalej Akumulator pokładowy załóżmy ma 80Ah - po pracy lodówki przez 8h  prądu niet
Oczywiście to uproszczone rozważanie teoretyczne przy stałej pracy i idealnej instalacji bez strat i braku poboru prądu na inne odbiorniki

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.