Skocz do zawartości

Historia edycji

smok_wawelski

smok_wawelski

3 godziny temu, Teodor2424 napisał:

Czyli w przyczepie nie ma możliwości ładowania aku kiedy jest podpięty holownik w trakcie jazdy?

Nie twierdziłem ani nie twierdze tego,  prawdopodobnie można u Ciebie i wydaje mi się że za włączenie ładowania odpowiada wyłącznik VAN-CAR 

Najprościej sprawdzić przy lekko wyczerpanym aku przyczepy, jeśli to żel lub AGM uwaga na wartości graniczne głębokiego rozładowania
1/ najprostszy wizualny
uruchomić auto, spiąć przyczepę
odpiąć aku przyczepy z obu klem
wpiąć żarówkę 12v np. 5W  pomiędzy przewody klem aku przyczepy

2/uproszczony sposób - pomiar napięcia ładowania:
pomiar napięcia aku pokładowego przyczepy bez podłączenia do auta - zapewne wykaże on wartość napięcia ok 12v
uruchomić auto, spiąć zestaw
zmierzyć napięcie na aku przyczepy - powinno być wyższe niż  napięcie zmierzone poprzednio

3/ najwłaściwszy sposób - pomiar prądu ładowania:
uruchomić auto,  spiąć przyczepę
rozpiąć przewód minus z  aku przyczepy
wpiąć amperomierz pomiędzy odpięty przewód minus i klemę minus aku przyczepy
Próbować przełączać wyłączniki i ponawiać pomiary - odczyt z amperomierza da Ci odpowiedź czy aku przyczepy jest ładowany i jakim natężeniem prądu
Owszem pomiar napięcia ładowania też jest istotny mówi nam o tym czy pomiędzy autem a przyczepą nie ma spadków napięć np. wskutek zabrudzenia styków złącz itp.

Nie znam schematu tej przyczepy, nie wiem czy ma separator auto-przyczepa choć ze zdjęć i opisów wydaje mi sie że powinna mieć - dlatego robiłbym wszystko na załączonym silniku

smok_wawelski

smok_wawelski

3 godziny temu, Teodor2424 napisał:

Czyli w przyczepie nie ma możliwości ładowania aku kiedy jest podpięty holownik w trakcie jazdy?

Nie twierdziłem ani nie twierdze tego,  prawdopodobnie można u Ciebie i wydaje mi się że za włączenie ładowania odpowiada wyłącznik VAN-CAR 

Najprościej sprawdzić przy lekko wyczerpanym aku przyczepy, jeśli to żel lub AGM uwaga na wartości graniczne głębokiego rozładowania
1/ najprostszy wizualny
odpiąć aku przyczepy z obu klem
wpiąć żarówkę 12v np. 5W  pomiędzy przewody klem aku przyczepy

2/uproszczony sposób - pomiar napięcia ładowania:
pomiar napięcia aku pokładowego przyczepy bez podłączenia do auta - zapewne wykaże on wartość napięcia ok 12v
uruchomić auto, spiąć zestaw - zmierzyć napięcie na aku przyczepy - powinno być wyższe niż  napięcie zmierzone poprzednio

3/ najwłaściwszy sposób - pomiar prądu ładowania:
uruchomić auto spiąć przyczepę
rozpiąć przewód minus z  aku przyczepy
wpiąć amperomierz pomiędzy odpięty przewód minus i klemę minus aku przyczepy
Próbować przełączać wyłączniki i ponawiać pomiary - odczyt z amperomierza da Ci odpowiedź czy aku przyczepy jest ładowany i jakim natężeniem prądu
Owszem pomiar napięcia ładowania też jest istotny mówi nam o tym czy pomiędzy autem a przyczepą nie ma spadków napięć np. wskutek zabrudzenia styków złącz itp.

Nie znam schematu tej przyczepy, nie wiem czy ma separator auto-przyczepa choć ze zdjęć i opisów wydaje mi sie że powinna mieć - dlatego robiłbym wszystko na załączonym silniku

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.