Skocz do zawartości

Historia edycji

smok_wawelski

smok_wawelski

3 godziny temu, Koczaj napisał:

Podłączyłem przyczepę do samochodu. Napięcie wzrosło do 24V. Po odpaleniu silnika napięcie wzrosło do 26V.

 W profilu widzę Okta 2ka,  Aku z linkowanej  specyfikacji  też 12V a napięcia zmierzone jak z ciężarówki - gdzie i jak mierzyłeś te napięcia ?

 

3 godziny temu, Koczaj napisał:

Do akumulatora podłączona jest ładowarka 4A Harman z Jula

Tak jak Koledzy piszą - raczej imitacja ładowarki, zobacz na jej specyfikacje dla jakich aku jest przeznaczona, zobacz w specyfikacji akumulatora jakim prądem i jaki czas ma być ładowany. Tak upraszczając na szybko   EP800 92Ah ładowany tą Julką która na maxa to pewnie daje nie 4 a z 3,5A - podziel 92:4 i masz że  ładować musisz dobę  - czyli dobrze kombinujesz

 

3 godziny temu, Koczaj napisał:

Nie wiem jak sprawdzić czy jest coś w układzie co cały czas pobiera prąd.

@Cezarr Ci odpowiedział "jak w aucie" - sorry bez obrazy ale wydaje mi się że kapke słabo elektryczny jesteś  wiec  pozwolę sobie uzupełnić cesarza :)

Jeśli  że nie masz w budzie urządzeń które wymagają ciągłości podawania napięcia  możesz pominąć robienie obejścia jeśli masz takowe zrób obejście
następnie  robisz tak jak na tutku gostka gaduły

https://www.youtube.com/watch?v=mEHtUNQ_kXY

Szybciej i obrazkowo masz tutaj http://www.dobreakumulatory.com.pl/mynews.php?newsId=9 czekać na wyłączenie e;elektroniki nie musisz bo raczej jej w budzie nie ma a zreszta nie szukamy takiego poboru jakby ona mogła żreć.

I to właśnie zrobiłbym jako pierwsze bo nawet na lekko podładowanym aku pokaże
Sprawdzenie czy aku trzyma po naładowaniu też bym zrobił ale jako 2-gie bo jest bardziej kłopotliwe i czasochłonne - poza tym co ci to da jak  aku będzie ok a na budzie coś prąd żre 
Jeśli aku jest na gwar i nie trzyma to oczywiście że jest to powód do reklamacji 

Zmierz podaj wyniki pomiaru - będziemy kombinować dalej
 

smok_wawelski

smok_wawelski

3 godziny temu, Koczaj napisał:

Podłączyłem przyczepę do samochodu. Napięcie wzrosło do 24V. Po odpaleniu silnika napięcie wzrosło do 26V.

 W profilu widzę Okta 2ka,  Aku z linkowanej  specyfikacji  też 12V a napięcia zmierzone jak z ciężarówki - gdzie i jak mierzyłeś te napięcia ?

 

3 godziny temu, Koczaj napisał:

Do akumulatora podłączona jest ładowarka 4A Harman z Jula

Tak jak Koledzy piszą - raczej imitacja ładowarki, zobacz na jej specyfikacje dla jakich aku jest przeznaczona, zobacz w specyfikacji akumulatora jakim prądem i jaki czas ma być ładowany. Tak upraszczając na szybko   EP800 92Ah ładowany tą Julką która na maxa to pewnie daje nie 4 a z 3,5A - podziel 92:4 i masz że  ładować musisz dobę  - czyli dobrze kombinujesz

 

3 godziny temu, Koczaj napisał:

Nie wiem jak sprawdzić czy jest coś w układzie co cały czas pobiera prąd.

@Cezarr Ci odpowiedział "jak w aucie" - sorry bez obrazy ale wydaje mi się że kapke słabo elektryczny jesteś  wiec  pozwolę sobie uzupełnić cesarza :)

Jeśli  że nie masz w budzie urządzeń które wymagają ciągłości podawania napięcia  możesz pominąć robienie obejścia jeśli masz takowe zrób obejście
następnie  robisz tak jak na tutku gostka gaduły

https://www.youtube.com/watch?v=mEHtUNQ_kXY

Szybciej obrazkowo masz tutaj http://www.dobreakumulatory.com.pl/mynews.php?newsId=9

I to właśnie zrobiłbym jako pierwsze bo nawet na lekko podładowanym aku pokaże
Sprawdzenie czy aku trzyma po naładowaniu też bym zrobił ale jako 2-gie bo bardziej kłopotliwe i czasochłonne - poza tym co ci to da jak  aku będzie ok a na budzie coś prąd żre 

Zmierz podaj wyniki pomiaru - będziemy kombinować dalej
 

smok_wawelski

smok_wawelski

1 godzinę temu, Koczaj napisał:

Podłączyłem przyczepę do samochodu. Napięcie wzrosło do 24V. Po odpaleniu silnika napięcie wzrosło do 26V.

 W profilu widzę Okta 2ka,  Aku z linkowanej  specyfikacji  też 12V a napięcia zmierzone jak z ciężarówki - gdzie i jak mierzyłeś te napięcia ?

 

2 godziny temu, Koczaj napisał:

Do akumulatora podłączona jest ładowarka 4A Harman z Jula

Tak jak Koledzy piszą - raczej imitacja ładowarki, zobacz na jej specyfikacje dla jakich aku jest przeznaczona, zobacz w specyfikacji akumulatora jakim prądem i jaki czas ma być ładowany. Tak upraszczając na szybko   EP800 92Ah ładowany tą Julką która na maxa to pewnie daje nie 4 a z 3,5A - podziel 92:4 i masz że  ładować musisz dobę  - czyli dobrze kombinujesz

 

2 godziny temu, Koczaj napisał:

Nie wiem jak sprawdzić czy jest coś w układzie co cały czas pobiera prąd.

@Cezarr Ci odpowiedział "jak w aucie" - sorry bez obrazy ale wydaje mi się że kapke słabo elektryczny jesteś  wiec  pozwolę sobie uzupełnić cesarza :)

Jeśli  że nie masz w budzie urządzeń które wymagają ciągłości podawania napięcia  możesz pominąć robienie obejścia jeśli masz takowe zrób obejście
następnie  robisz tak jak na tutku 

https://www.youtube.com/watch?v=mEHtUNQ_kXY

I to właśnie zrobiłbym jako pierwsze bo nawet na lekko podładowanym aku pokaże
Sprawdzenie czy aku trzyma po naładowaniu też bym zrobił ale jako 2-gie bo bardziej kłopotliwe i czasochłonne - poza tym co ci to da jak  aku będzie ok a na budzie coś prąd żre 

Zmierz podaj wyniki pomiaru - będziemy kombinować dalej
 

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.