3 godziny temu, MARIOczy napisał:dpowiedź zamieściłem już wcześniej
Tak naprawdę Twoje dywagacje na temat czy hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) jest hamulcem w rozumieniu art 14.5 nie ma najmniejszego sensu. Uważać możesz w zasadzie wszystko. Ale dopóki masz "kaganiec" w postaci przepisu szczegółowego dotyczący hamulca najazdowego dopóty musisz się do tego przepisu stosować bez wyjątku. Po to właśnie ustawodawca w art. 14.7 ustalił zasady dotyczące przyczepy z hamulcem najazdowym, aby nie było wątpliwości.
Więc tak długo jak ten art 14.7 będzie znajdować się w rozporządzeniu, to tak długo musisz się do niego stosować. I każdorazowo jak podepniesz przyczepę z hamulcem najazdowym, to musisz spełnić opisany tam warunek, czyli dopuszczalna masa całkowita pojazdu holującego musi wynosić nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy. Innego wyjścia nie ma, nawet jak wybiórczo będziesz stosować się do przepisów, czy uważać, że art. 14.7 nie istnieje, albo on Cię nie obowiązuje. Ten artykuł będzie się w rozporządzeniu znajdować tak długo, aż ustawodawca go nie wykreśli.
CytatPonawiam pytanie czy wg Ciebie diagności i WK w całym kraju dopuszczają się fałszowania i poświadczania nieprawdy w dokumentach holowników dopuszczając je do ruchu z zawyżonymi DMC przyczep z hamulcem?
O jakim fałszowaniu dokumentów mówisz? O jakich zawyżonych DMC przyczep z hamulcem piszesz? Sam przed chwilą pisałeś, że nie wiesz jakiego typu hamulca dotyczy wpis w homologacji. Więc jeśli ciągniesz przyczepę z hamulcem innym niż hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) to możesz ciągnąć tyle ile wynosi wartość MMC wpisana w polu O1. W przypadku gdy ciągniesz przyczepę wyposażoną w hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) to musisz się stosować do przepisu szczegółowego dotyczącego tego właśnie przypadku, czyli do art. 14.7.