2 godziny temu, MARIOczy napisał:Podobna sytuacja dotyczy nowych samochodów z elektronicznymi hamulcami postojowymi, których nie uruchomisz w czasie jazdy. A gdzie jest hamulec awaryjny w który musi być wyposażony pojazd samochodowy?
??? Chyba teoretyzujesz. Elektromechaniczny hamulec postojowy też spełnia funkcję hamulca awaryjnego. Ciągniesz wajchę i hamuje, jedyna różnica że nie masz żadnej kontroli nad tym jak mocno zaciągasz. Daje full.
Brakuje tylko tego, że na kat. "B" wolno tylko cepę jednoosiową, na 2-osiową trzeba B+E.
Homologacja nie uchyla obowiązywania przepisów wewnętrznych państwa krajowego, czyli "naszych" wprowadzających ograniczenia w DMC cepy dla hamulca najazdowego. I żadne dedukowanie tego nie zmieni.
A tak na "chłopski rozum" - homologacja odnosi się do pojazdu (samochodu). Jak homologacja samochodu może "uchylać" ograniczenie, które wynika z konstrukcji innego pojazdu (tj. przyczepy, bo to w przyczepie znajduje się hamulec najazdowy), o którym w homologacji nie ma ani słowa?
Jak zwykle, co Polak, to prawnik (mechanik samochodowy, lekarz), i wie lepiej.