26 minut temu, MichuP napisał:We wskazanym wątku są podane podstawy prawne i dlatego pojawiają się wątpliwości...
Wskazany wątek dotyczy większego DMC niż pozycja w O1 Natomiast w podanym przez Ciebie temacie nie ma nic co potwierdza prawdziwość pkt 1 i 2 z tego artykułu: https://www.google.pl/amp/s/www.autodna.pl/blog/holowanie-przyczepy/amp/ Ten artykuł po prostu wprowadza w błąd.
Żeby było śmieszniej to temacie, na który się powołujesz zostało nawet napisane dokładnie to co napisałem powyżej
CytatNie przechodziłem kontroli policyjnej ani ważenia przejeżdżając zestawem przez kilka krajów jednak generalnie wszędzie jest tak samo - z policją lepiej nie dyskutować. I dlatego lepiej mieć spełnione te 4 warunki wspomniane wyżej.
Co znaczy lepiej nie dyskutować? Jak policjant Ci zacznie wmawiać, że na B to tylko przyczepa lekka i wystawi Ci mandat za brak uprawnień to też bez dyskusji go przyjmiesz? Policjant to nie żadna wyrocznia. Ty masz jechać zgodnie z przepisami. Wykładnia, którą podałem powyżej jest zgodna z przepisami właśnie. F3 to nie jest suma F2 i O1 i nigdy sumą taką nie była. Jeśli policjant nie ma racji to trzeba go uświadomić. On może skonsultować się z przełożonym itp i się douczyć. Ma możliwość też spojrzenia w ustawę i rozporządzenie i sprawdzić na miejscu jak ma braki w przepisach.
PS. Takie sytuacje, że F3 jest różne niż suma F2 i O1 jest normą w przypadku ciągników siodłowych. Mnóstwo ich tak właśnie jeździ, bo kluczowa dla F3 jest właśnie masa całego zestawu obciążona osobami i ładunkiem.