W dniu 3/13/2018 o 14:14, Kristofer napisał:Na pewno "z wyczuciem", jak przedmówca napisał, jednak moment powinien być prawidłowy. Rozbieżność wartości jest duża dla różnych pojazdów. Generalnie, koła przyczep są bardziej obciążone i narażone na większe obciążenia dynamiczne, niż standardowo w samochodzie osobowym. Nie popełnisz błędu, jeśli będziesz dokręcał każde koło z wartością ok. 120 Nm - obręcz koła Alu, oraz ok. 110 Nm - obręcz stalowa. Dokręcenie kół, jak i stan ciśnienia w ogumieniu, powinny być okresowo podczas każdej jazdy sprawdzane, zwłaszcza po pierwszych 20 km przejechanej trasy.
IMHO
Dziękuje Kristoferowi i reszcie za odp. Mam stalowe felgi wiec będę celował w 110Nm tym bardziej że DMC przyczepy to 1500kg. 90Nm wydaje mi sie trochę za mało tak jak piszę JurekM.