18 minut temu, Ecik02 napisał:W długie trasy moim zdaniem ważniejsza jest moc holownika, silnik minimum 2.0 do przyczepki ważącej około 1 tony. Silnik 1.4 może mieć problem pod wzniesienia i dostanie strasznie du... po takiej trasie.
Ten 1.4 sobie nieźle poradzi. Ma parametry diesla. 140 KM i 200 Nm przy 1850-4900 - czyli maksymalny moment w całym zakresie obrotów. 2.0 benzyna wolnossąca od Toyoty np ma 150 Nm i 150 KM. I się okazuje, że taki silnik dużo gorzej będzie sobie radzić na tych podjazdach.
Z kolei we Francji, Holandii dużym uznaniem cieszy się uwaga uwaga silnik PSA 1.2 PT. 230 Momentu i 130 KM, też w zakresie od 1750 obrotów na minutę. Silnik parametrami podobny do mojego Diesla. Jeździłem trochę C4P z takim silnikiem i jeździ to dużo lepiej niż mój obecny C4P.
Nowoczesne benzyny to już charakterystyka diesli. Nie ma się czym martwić tylko jeździć Towcar.info to bardzo ładnie obrazuje. Małe uturbione benzyny bardzo dobrze wypadają w ich zestawieniach.