Skocz do zawartości

Historia edycji

PolariS

PolariS

Kristofer -  Twoje argumenty są jak najbardziej zasadne tak samo jak pytania które zadałeś do firmy ZAP,  nie  odpowiedzieli i nie umieszczają pewnych oznaczeń moim zdaniem dlatego że boja się reklamacji

Ibuster -  a możesz podać typ tego regulatora?   Tak chętnie bym poszukał coś na jego temat. Ładowarka akumulatorów to co innego - ta najczęściej pobiera zasilanie z sieci i obniża do poziomu niezbędnego do akumulatora. Same charakterystyki ładowania GEL/AGM oraz zwykły z ciekłym elektrolitem są zbliżone tzn  przy GEL nie należy przekraczać napięcia 14.4 V (dla 12V)  przy AGM delikatnie można jednak nie powinno to być długotrwałe. Powyżej 14.4 V następuje gazowanie które im wyższe napięcie i większy prąd tym jest bardziej intensywne. w tym czasie elektrolit ulega rozkładowi.  O ile do standartowego akumulatora w łatwiejszy lub trudniejszy sposób można dolać wody po naładowaniu to do pozostałych jest to niewykonalne i możemy je takim ładowaniem uszkodzić. W druga stronę nie ma obawy, jeśli nie będziemy gazowali  akumulatora z ciekłym elektrolitem też się naładuje ale zajmie mu to dużo czasu.

Alternator z samochodu będzie miał duży  problem z ładowaniem aku w przyczepie - ktoś już wspominał  długie przewody, oprócz tego połączenie - gniazdo wtyk przyczepy, same połączenia w przyczepie i w aucie. Najlepiej to widać jak włączymy lodówkę na 12V pobierającą energie z auta. 

Kiedyś ładowałem akumulator w swoim holowniku z drugiego akumulatora poprzez przetwornicę SteUp z laptopa - ustawiona była na 15V. i dawała radę, zajmowało to kilka dni ale aku w holowniku był jak młody bóg, odpalał w największe mrozy, (a robiłem to dlatego że auto mało jeździło ) 

 

Co do podłączania przetwornicy przed bezpiecznikami przyczepy to ok, tylko trzeba coś zrobić z wtyczka przyłączeniową  pod klapką na zewnątrz przyczepy - tam pojawi się 230V. i dla bezpieczeństwa dobrze by było aby nikt sie tam wtedy nie dotknął bo zaświecić może

 

 

Teraz w czasie jak pisałem pojawił się schemat.

- Nie ma w nim informacji skad zasilany jest zasilacz przyczepy  (według schematu z powietrza, ja podłączyłbym go pod zasilanie zewnętrzne 230V)

-Instalacja na schemacie w moim przypadku wiązałaby się z pruciem ścian i układaniem przewodów od nowa - jak mnie najdzie na remont to wtedy byłaby szansa, ale na razie cepa nie wymaga tak drastycznych kroków. 

 

PolariS

PolariS

Kristofer -  Twoje argumenty są jak najbardziej zasadne tak samo jak pytania które zadałeś do firmy ZAP,  nie  odpowiedzieli i nie umieszczają pewnych oznaczeń moim zdaniem dlatego że boja się reklamacji

Ibuster -  a możesz podać typ tego regulatora?   Tak chętnie bym poszukał coś na jego temat. Ładowarka akumulatorów to co innego - ta najczęściej pobiera zasilanie z sieci i obniża do poziomu niezbędnego do akumulatora. Same charakterystyki ładowania GEL/AGM oraz zwykły z ciekłym elektrolitem są zbliżone tzn  przy GEL nie należy przekraczać napięcia 14.4 V (dla 12V)  przy AGM delikatnie można jednak nie powinno to być długotrwałe. Powyżej 14.4 V następuje gazowanie które im wyższe napięcie i większy prąd tym jest bardziej intensywne. w tym czasie elektrolit ulega rozkładowi.  O ile do standartowego akumulatora w łatwiejszy lub trudniejszy sposób można dolać wody po naładowaniu to do pozostałych jest to niewykonalne i możemy je takim ładowaniem uszkodzić. W druga stronę nie ma obawy, jeśli nie będziemy gazowali  akumulatora z ciekłym elektrolitem też się naładuje ale zajmie mu to dużo czasu.

Alternator z samochodu będzie miał duży  problem z ładowaniem aku w przyczepie - ktoś już wspominał  długie przewody, oprócz tego połączenie - gniazdo wtyk przyczepy, same połączenia w przyczepie i w aucie. Najlepiej to widać jak włączymy lodówkę na 12V pobierającą energie z auta. 

Kiedyś ładowałem akumulator w swoim holowniku z drugiego akumulatora poprzez przetwornicę SteUp z laptopa - ustawiona była na 15V. i dawała radę, zajmowało to kilka dni ale aku w holowniku był jak młody bóg, odpalał w największe mrozy, (a robiłem to dlatego że auto mało jeździło ) 

 

Co do podłączania przetwornicy przed bezpiecznikami przyczepy to ok, tylko trzeba coś zrobić z wtyczka przyłączeniową  pod klapką na zewnątrz przyczepy - tam pojawi się 230V. i dla bezpieczeństwa dobrze by było aby nikt sie tam wtedy nie dotknął bo zaświecić może

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.