12 godzin temu, AdamH napisał:Nie rozumiem też do czego potrzebny jest dodatkowy przełącznik odłączający zasilanie od auta. Jeżeli śpimy na haku to wyłączamy stacyjkę i nie ma wtedy możliwości zasilania cepki z aku holownika. Tak jest fabrycznie w 13 pinowej instalacji. No chyba, że zostawimy zestaw na światłach - to inny obwód i aku holownika może paść.
Nie masz racji, ale @lbuster już Ci to wyjaśnił - oczywiście możliwość rozładowania aku w aucie wciąż istnieje.
5 godzin temu, AdamH napisał:Rozmawiamy o cepce z aku. W takim przypadku dodatkowy włącznik jest niepotrzebny. Cepka będzie zasilana z własnego aku. Nie rozmawiamy o opcji bez aku w cepce. Tylko wtedy Twoje uwagi mają sens.
Właśnie przy aku w przyczepie potrzebny jest dodatkowy rozłącznik zasilania z auta - jak nie masz aku w przyczepie to po rozłączeniu nie masz zasilania urządzeń, więc wtedy rozłącznik nie będzie potrzebny.
Oczywiście te uwagi dotyczą tylko sytuacji gdy brak jest dostępu do zewnętrznego zasilania (np. 230V) i z podłączoną przyczepą do auta - co najczęściej zdarza się w drodze lub w objazdówce - 1 lub 2 noce na jakimś polu biwakowym lub parkingu i w drogę.