Skocz do zawartości

Historia edycji

krzy_

krzy_

12 godzin temu, AdamH napisał:

Nie rozumiem też do czego potrzebny jest dodatkowy przełącznik odłączający zasilanie od auta. Jeżeli śpimy na haku to wyłączamy stacyjkę i nie ma wtedy możliwości zasilania cepki z aku holownika. Tak jest fabrycznie w 13 pinowej instalacji. No chyba, że zostawimy zestaw na światłach - to inny obwód i aku holownika może paść.

Nie masz racji, ale @lbuster już Ci to wyjaśnił - oczywiście możliwość rozładowania aku w aucie wciąż istnieje.

5 godzin temu, AdamH napisał:

Rozmawiamy o cepce z aku. W takim przypadku dodatkowy włącznik jest niepotrzebny. Cepka będzie zasilana z własnego aku. Nie rozmawiamy o opcji bez aku w cepce. Tylko wtedy Twoje uwagi mają sens.

Właśnie przy aku w przyczepie potrzebny jest dodatkowy rozłącznik zasilania z auta - jak nie masz aku w przyczepie to po rozłączeniu nie masz zasilania urządzeń, więc wtedy rozłącznik nie będzie potrzebny.

Oczywiście te uwagi dotyczą tylko sytuacji gdy brak jest dostępu do zewnętrznego zasilania (np. 230V) i z podłączoną przyczepą do auta - co najczęściej zdarza się w drodze lub w objazdówce - 1 lub 2 noce na jakimś polu biwakowym lub parkingu i w drogę.

krzy_

krzy_

12 godzin temu, AdamH napisał:

Nie rozumiem też do czego potrzebny jest dodatkowy przełącznik odłączający zasilanie od auta. Jeżeli śpimy na haku to wyłączamy stacyjkę i nie ma wtedy możliwości zasilania cepki z aku holownika. Tak jest fabrycznie w 13 pinowej instalacji. No chyba, że zostawimy zestaw na światłach - to inny obwód i aku holownika może paść.

Nie masz racji, ale @lbuster już Ci to wyjaśnił.

4 godziny temu, AdamH napisał:

Rozmawiamy o cepce z aku. W takim przypadku dodatkowy włącznik jest niepotrzebny. Cepka będzie zasilana z własnego aku. Nie rozmawiamy o opcji bez aku w cepce. Tylko wtedy Twoje uwagi mają sens.

Właśnie przy aku w przyczepie potrzebny jest dodatkowy rozłącznik zasilania z auta - jak nie masz aku w przyczepie to po rozłączeniu nie masz zasilania urządzeń, więc wtedy rozłącznik nie będzie potrzebny.

Oczywiście te uwagi dotyczą tylko sytuacji gdy brak jest dostępu do zewnętrznego zasilania (np. 230V) i z podłączoną przyczepą do auta - co najczęściej zdarza się w drodze lub w objazdówce - 1 lub 2 noce na jakimś polu biwakowym lub parkingu i w drogę.

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.