Czegoś tutaj nie rozumiem. Wydaje mi się, że Koledzy komplikują zagadnienie. Może się mylę. Elektrykiem wszak nie jestem.
Uznałem schemat podany przez Perszerona za prawidłowy bo;
Wymóg podłączenia odbiorników przez regulator panelu jest chyba niekonieczny. Dla tych co potrzebują więcej amperażu niż może dać reg. nawet niemożliwe. U mnie tak jest bo ogrzewanie podłogowe zżera około 30A. Zastosowałem dwa równoległe ograniczniki 20A które odłączą zasilanie gdy napięcie spadnie do 10,5V. Jeżeli reg. aku.i energoblok są w różnych miejscach w cepce to lepiej chyba ogranicznik ???
Nie rozumiem też do czego potrzebny jest dodatkowy przełącznik odłączający zasilanie od auta. Jeżeli śpimy na haku to wyłączamy stacyjkę i nie ma wtedy możliwości zasilania cepki z aku holownika. Tak jest fabrycznie w 13 pinowej instalacji. No chyba, że zostawimy zestaw na światłach - to inny obwód i aku holownika może paść.
Natomiast w czasie jazdy alternator ładuje też aku cepki - ale przewodami długimi. Jakie są tam spadki napięć - nie wiem. W aucie jest bezpiecznik 8A. Wiem tylko, że takie ładowanie jest dziadowskie i nie ma co liczyć na znaczące efekty. Może też dlatego, że mam aku. 270Ah ???
Przetwornica bez przekażników może być. Ledy i pompka pobierają małe ilości prądu. Duże odbiorniki zasilam bezpośrednio z przetwornicy.
Działa tak to u mnie od dwóch lat i to prosty schemat. Może jednak się mylę?????