Skocz do zawartości

Historia edycji

AdamH

AdamH

Czegoś tutaj nie rozumiem. Wydaje mi się, że Koledzy komplikują zagadnienie. Może się mylę. Elektrykiem wszak nie jestem.

Uznałem schemat podany przez Perszerona za prawidłowy bo;

Wymóg podłączenia odbiorników przez regulator panelu jest chyba niekonieczny. Dla tych co potrzebują więcej amperażu niż może dać reg. nawet niemożliwe. U mnie tak jest bo ogrzewanie podłogowe zżera około 30A. Zastosowałem dwa równoległe ograniczniki 20A które odłączą zasilanie gdy napięcie spadnie do 10,5V. Jeżeli reg. aku.i energoblok są w różnych miejscach w cepce to lepiej chyba ogranicznik ???

Nie rozumiem też do czego potrzebny jest dodatkowy przełącznik odłączający zasilanie od auta. Jeżeli śpimy na haku to wyłączamy stacyjkę i nie ma wtedy możliwości zasilania cepki z aku holownika. Tak jest fabrycznie w 13 pinowej instalacji. No chyba, że zostawimy zestaw na światłach - to inny obwód i aku holownika może paść.

Natomiast w czasie jazdy alternator ładuje też aku cepki - ale przewodami  długimi. Jakie są tam spadki napięć - nie wiem. W aucie jest bezpiecznik 8A. Wiem tylko, że takie ładowanie jest dziadowskie i nie ma co liczyć na znaczące efekty.  Może też dlatego, że mam aku. 270Ah ???

Przetwornica bez przekażników może być. Ledy i pompka pobierają małe ilości prądu. Duże odbiorniki zasilam bezpośrednio z przetwornicy.

Działa tak to u mnie od dwóch lat i to prosty schemat.    Może jednak się mylę?????

AdamH

AdamH

Czegoś tutaj nie rozumiem. Wydaje mi się, że Koledzy komplikują zagadnienie. Może się mylę. Elektrykiem wszak nie jestem.

Uznałem schemat podany przez Perszerona za prawidłowy bo;

Wymóg podłączenia odbiorników przez regulator panelu jest chyba niekonieczny. Dla tych co potrzebują więcej amperażu niż może dać reg. nawet niemożliwe. U mnie tak jest bo ogrzewanie podłogowe zżera około 30A. Zastosowałem dwa równoległe ograniczniki 20A które odłączą zasilanie gdy napięcie spadnie do 10,5V. Jeżeli reg. aku.i energoblok są w różnych miejscach w cepce to lepiej chyba ogranicznik ???

Nie rozumiem też do czego potrzebny jest dodatkowy przełącznik odłączający zasilanie od auta. Jeżeli śpimy na haku to wyłączamy stacyjkę i nie ma wtedy możliwości zasilania cepki z aku holownika. Tak jest fabrycznie w 13 pinowej instalacji. No chyba, że zostawimy zestaw na światłach - to inny obwód i aku holownika może paść.

Natomiast w czasie jazdy alternator ładuje też aku cepki - ale przewodami  długimi. Jakie są tam spadki napięć - nie wiem. W aucie jest bezpiecznik 8A. Wiem tylko, że takie ładowanie jest dziadowskie i nie ma co liczyć na znaczące efekty.  Może też dlatego, że mam aku. 270Ah ???

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.