Skocz do zawartości

Historia edycji

smok_wawelski

smok_wawelski

@Kristofer tak czytałem ten wątek dotyczący właściwie egzaminów - tam też poruszana jest niejednoznaczna interpretacja, koniec końców wyjaśniona.

Przepraszam również Koleżeństwo za moje lekkie zamieszanie z lit. a przy B-5 bowiem  obecne rozporządzenie już nie definiuje odmiany znaku B-5 z podanym tonażem jako  znak B-5a choć jeszcze gdzie niegdzie w internetach to jeszcze pokutuje - pewnie jakieś moje dawne przyzwyczajenie - sorry

Przypuszczam że niejednolitość interpretacji B-5 wynika z oszczędnego zapisu ustawodawcy w Rozporządzeniu gdzie co prawda w  § 18. pkt 4 ustawodawca mówi o pojazdach ciężarowych ale już w pkt. 5 nie powtarza o ciężarowych i mówi:  5. Określona na znaku B-5 albo na tabliczce umieszczonej pod nim masa oznacza, że zakaz dotyczy pojazdu (zespołu pojazdów), którego dopuszczalna masa całkowita przekracza masę podaną na znaku albo na tabliczce.

Moja pisanina o B5 - miała głownie za zadanie odwrócić uwagę od znaku B-18 gdyż w przykładzie użyłem zestawu o DMC 2400+1150kg nie mówiąc nic o tym jak jest załadowany i jaka jest masa rzeczywista.
Dla  znaku B-18 dane użyte w przykładzie praktycznie nie mają znaczenia bowiem Rozporządzenie mówi:
Znak B-18 „zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad .....t” oznacza zakaz ruchu
pojazdów, których rzeczywista masa całkowita jest większa od wartości podanej na znaku;
w przypadku zespołu pojazdów zakaz dotyczy ich łącznej masy.


Po podanym przykładzie nikt nie zapytał jak mam załadowane auto i przyczepę - często sugerujemy się właśnie DMC a przy znaku B-18 mamy pewien odpust  od DMC jeśli jesteśmy mniej załadowani :)
 

7 godzin temu, tamtam napisał:

Wagi miały dokładność do 20kg i ważą ze wszystkimi w środku

@tamtam   Robili to właśnie w celu ustalenia masy rzeczywistej 
Jeśli stał tam B-18 3,5T i ktoś zestawem o łącznej DMC  3,6T ominął a następnie został zawrócony na wagę i zważono go np. na 3,45T - Austryjacy nie tylko nie ukaraliby kierującego za ominiecie wagi ale zapewne przeprosiliby grzecznie i życzyli dobrej drogi.   W tym przypadku jednak na pewno sprawdzony zostałby Viatool bo wynika on z DMC a nie wagi rzeczywistej.

Napisałem powyżej "praktycznie nie mają znaczenia" owszem na wagę nie mają ale trzeba pamiętać że jeżeli rzeczywista przekracza DMC to nie będzie różowo -  bowiem będzie i większy mandat i zakaz jazdy co jest chyba oczywiste.   
Kiedyś spotkałem zapisy o tolerancji wagi 2% ale nie dokopałem się jednak do urzędowych źródeł dotyczących tych  tolerancji zważonych mas, nie znalazłem wiarygodnych  ani tolerancji rodzimych polskich ani germańskich ani  austriackich a te wartości muszą przecież istnieć nawet jeśli nie w przepisach to w legalizacji samych wag bowiem każda waga jest wzorcowana i legalizowana z ściśle określonym błędem pomiaru bo wynika to z prawa dotyczącego miar i wag.

Nawiasem - jeśli już o znakach - dość ciekawym i z pozoru wyglądu piktogramu obowiązującym ciężarowe  jest B-7 gdzie równiez ustawodawca oszczedza na słowach w§ 18. i pktach 7 i 8 nie mówi całkiem jasno i wyczerpująco

smok_wawelski

smok_wawelski

@Kristofer tak czytałem ten wątek dotyczący właściwie egzaminów - tam też poruszana jest niejednoznaczna interpretacja, koniec końców wyjaśniona.

Przepraszam również Koleżeństwo za moje lekkie zamieszanie z lit. a przy B-5 bowiem  obecne rozporządzenie już nie definiuje odmiany znaku B-5 z podanym tonażem jako  znak B-5a choć jeszcze gdzie niegdzie w internetach to jeszcze pokutuje - pewnie jakieś moje dawne przyzwyczajenie - sorry

Przypuszczam że niejednolitość interpretacji B-5 wynika z oszczędnego zapisu ustawodawcy w Rozporządzeniu gdzie co prawda w  § 18. pkt 4 ustawodawca mówi o pojazdach ciężarowych ale już w pkt. 5 nie powtarza o ciężarowych i mówi:  5. Określona na znaku B-5 albo na tabliczce umieszczonej pod nim masa oznacza, że zakaz dotyczy pojazdu (zespołu pojazdów), którego dopuszczalna masa całkowita przekracza masę podaną na znaku albo na tabliczce.

Moja pisanina o B5 - miała głownie za zadanie odwrócić uwagę od znaku B-18 gdyż w przykładzie użyłem zestawu o DMC 2400+1150kg nie mówiąc nic o tym jak jest załadowany i jaka jest masa rzeczywista.
Dla  znaku B-18 dane użyte w przykładzie praktycznie nie mają znaczenia bowiem Rozporządzenie mówi:
Znak B-18 „zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad .....t” oznacza zakaz ruchu
pojazdów, których rzeczywista masa całkowita jest większa od wartości podanej na znaku;
w przypadku zespołu pojazdów zakaz dotyczy ich łącznej masy.


Po podanym przykładzie nikt nie zapytał jak mam załadowane auto i przyczepę - często sugerujemy się właśnie DMC a przy znaku B-18 mamy pewien odpust  od DMC jeśli jesteśmy mniej załadowani :)
 

7 godzin temu, tamtam napisał:

Wagi miały dokładność do 20kg i ważą ze wszystkimi w środku

@tamtam   Robili to właśnie w celu ustalenia masy rzeczywistej 
Jeśli stał tam B-18 3,5T i ktoś zestawem o łącznej DMC  3,6T ominął a następnie został zawrócony na wagę i zważono go np. na 3,45T - Austryjacy nie tylko nie ukaraliby kierującego za ominiecie wagi ale zapewne przeprosiliby grzecznie i życzyli dobrej drogi.   W tym przypadku jednak na pewno sprawdzony zostałby Viatool bo wynika on z DMC a nie wagi rzeczywistej.

Napisałem powyżej "praktycznie nie mają znaczenia" owszem na wagę nie mają ale trzeba pamiętać że jeżeli rzeczywista przekracza DMC to nie będzie różowo -  bowiem będzie i większy mandat i zakaz jazdy.   
Kiedyś spotkałem zapisy o tolerancji wagi 2% ale nie dokopałem się jednak do urzędowych źródeł dotyczących tych  tolerancji zważonych mas, nie znalazłem wiarygodnych  ani tolerancji rodzimych polskich ani germańskich ani  austriackich a te wartości muszą przecież istnieć nawet jeśli nie w przepisach to w legalizacji samych wag bowiem każda waga jest wzorcowana i legalizowana z ściśle określonym błędem pomiaru bo wynika to z prawa dotyczącego miar i wag.

Nawiasem - jeśli już o znakach - dość ciekawym i z pozoru wyglądu piktogramu obowiązującym ciężarowe  jest B-7 gdzie równiez ustawodawca oszczedza na słowach w§ 18. i pktach 7 i 8 nie mówi całkiem jasno i wyczerpująco

smok_wawelski

smok_wawelski

@Kristofer tak czytałem ten wątek dotyczący właściwie egzaminów - tam też poruszana jest niejednoznaczna interpretacja, koniec końców wyjaśniona.

Przepraszam również Koleżeństwo za moje lekkie zamieszanie z lit. a przy B-5 bowiem  obecne rozporządzenie już nie definiuje odmiany znaku B-5 z podanym tonażem jako  znak B-5a choć jeszcze gdzie niegdzie w internetach to jeszcze pokutuje - pewnie jakieś moje dawne przyzwyczajenie - sorry

Przypuszczam że niejednolitość interpretacji B-5 wynika z oszczędnego zapisu ustawodawcy w Rozporządzeniu gdzie co prawda w  § 18. pkt 4 ustawodawca mówi o pojazdach ciężarowych ale już w pkt. 5 nie powtarza o ciężarowych i mówi:  5. Określona na znaku B-5 albo na tabliczce umieszczonej pod nim masa oznacza, że zakaz dotyczy pojazdu (zespołu pojazdów), którego dopuszczalna masa całkowita przekracza masę podaną na znaku albo na tabliczce.

Moja pisanina o B5 - miała głownie za zadanie odwrócić uwagę od znaku B-18 gdyż w przykładzie użyłem zestawu o DMC 2400+1150kg nie mówiąc nic o tym jak jest załadowany i jaka jest masa rzeczywista.
Dla  znaku B-18 dane użyte w przykładzie praktycznie nie mają znaczenia bowiem Rozporządzenie mówi:
Znak B-18 „zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad .....t” oznacza zakaz ruchu
pojazdów, których rzeczywista masa całkowita jest większa od wartości podanej na znaku;
w przypadku zespołu pojazdów zakaz dotyczy ich łącznej masy.


Po podanym przykładzie nikt nie zapytał jak mam załadowane auto i przyczepę - często sugerujemy się właśnie DMC a przy znaku B-18 mamy pewien odpust  od DMC jeśli jesteśmy mniej załadowani :)
 

7 godzin temu, tamtam napisał:

Wagi miały dokładność do 20kg i ważą ze wszystkimi w środku

@tamtam   Robili to właśnie w celu ustalenia masy rzeczywistej 
Jeśli stał tam B-18 i ktoś zestawem o łącznej DMC  3,6T ominął a następnie został zawrócony na wagę i zważono go np. na 3,45T - Austryjacy nie tylko nie ukaraliby kierującego za ominiecie wagi ale zapewne przeprosiliby grzecznie i życzyli dobrej drogi.   W tym przypadku jednak na pewno sprawdzony zostałby Viatool bo wynika on z DMC a nie wagi rzeczywistej.

Napisałem powyżej "praktycznie nie mają znaczenia" owszem na wagę nie mają ale trzeba pamiętać że jeżeli rzeczywista przekracza DMC to nie będzie różowo -  bowiem będzie i większy mandat i zakaz jazdy.   
Kiedyś spotkałem zapisy o tolerancji wagi 2% ale nie dokopałem się jednak do urzędowych źródeł dotyczących tych  tolerancji zważonych mas, nie znalazłem wiarygodnych  ani tolerancji rodzimych polskich ani germańskich ani  austriackich a te wartości muszą przecież istnieć nawet jeśli nie w przepisach to w legalizacji samych wag bowiem każda waga jest wzorcowana i legalizowana z ściśle określonym błędem pomiaru bo wynika to z prawa dotyczącego miar i wag.

Nawiasem - jeśli już o znakach - dość ciekawym i z pozoru wyglądu piktogramu obowiązującym ciężarowe  jest B-7 gdzie równiez ustawodawca oszczedza na słowach w§ 18. i pktach 7 i 8 nie mówi całkiem jasno i wyczerpująco

smok_wawelski

smok_wawelski

@Kristofer tak czytałem ten wątek dotyczący właściwie egzaminów - tam też poruszana jest niejednoznaczna interpretacja, koniec końców wyjaśniona.

Przepraszam również Koleżeństwo za moje lekkie zamieszanie z lit. a przy B-5 bowiem  obecne rozporządzenie już nie definiuje odmiany znaku B-5 z podanym tonażem jako  znak B-5a choć jeszcze gdzie niegdzie w internetach to jeszcze pokutuje - pewnie jakieś moje dawne przyzwyczajenie - sorry

Przypuszczam że niejednolitość interpretacji B-5 wynika z oszczędnego zapisu ustawodawcy w Rozporządzeniu gdzie co prawda w  § 18. pkt 4 ustawodawca mówi o pojazdach ciężarowych ale już w pkt. 5 nie powtarza o ciężarowych i mówi:  5. Określona na znaku B-5 albo na tabliczce umieszczonej pod nim masa oznacza, że zakaz dotyczy pojazdu (zespołu pojazdów), którego dopuszczalna masa całkowita przekracza masę podaną na znaku albo na tabliczce.

Moja pisanina o B5 - miała głownie za zadanie odwrócić uwagę od znaku B-18 gdyż w przykładzie użyłem zestawu o DMC 2400+1150kg nie mówiąc nic o tym jak jest załadowany i jaka jest masa rzeczywista.
Dla  znaku B-18 dane użyte w przykładzie praktycznie nie mają znaczenia bowiem Rozporządzenie mówi:
Znak B-18 „zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad .....t” oznacza zakaz ruchu
pojazdów, których rzeczywista masa całkowita jest większa od wartości podanej na znaku;
w przypadku zespołu pojazdów zakaz dotyczy ich łącznej masy.


Po podanym przykładzie nikt nie zapytał jak mam załadowane auto i przyczepę - często sugerujemy się właśnie DMC a przy znaku B-18 mamy pewien odpust  od DMC jeśli jesteśmy mniej załadowani :)
 

7 godzin temu, tamtam napisał:

Wagi miały dokładność do 20kg i ważą ze wszystkimi w środku

@tamtam   Robili to właśnie w celu ustalenia masy rzeczywistej 
Jeśli stał tam B-18 i ktoś zestawem o łącznej DMC  3,6T ominął a następnie został zawrócony na wagę i zważono go np. na 3,45T - Austryjacy nie tylko nie ukaraliby kierującego za ominiecie wagi ale zapewne przeprosiliby grzecznie i życzyli dobrej drogi.   W tym przypadku jednak na pewno sprawdzony zostałby Viatool bo wynika on z DMC a nie wagi rzeczywistej.

Napisałem powyżej "praktycznie nie mają znaczenia" owszem na wagę nie mają ale trzeba pamiętać że jeżeli rzeczywista przekracza DMC to nie będzie różowo -  bowiem będzie i większy mandat i zakaz jazdy.   
Kiedyś spotkałem zapisy o tolerancji wagi 2% ale nie dokopałem się jednak do urzędowych źródeł dotyczących tych  tolerancji zważonych mas, nie znalazłem wiarygodnych  ani tolerancji rodzimych polskich ani germańskich ani  austriackich a te wartości muszą przecież istnieć nawet jeśli nie w przepisach to w legalizacji samych wag bowiem każda waga jest wzorcowana i legalizowana z ściśle określonym błędem pomiaru bo wynika to z prawa dotyczącego miar i wag.

Nawiasem - jeśli już o znakach - dość ciekawym i z pozoru wyglądu piktogramu obowiązującym ciężarowe  jest B-7 gdzie równiez ustawodawca oszczedza na słowach w§ 18. i pktach 8 i 8 nie mówi całkiem jasno

smok_wawelski

smok_wawelski

@Kristofer tak czytałem ten wątek dotyczący właściwie egzaminów - tam też poruszana jest niejednoznaczna interpretacja, koniec końców wyjaśniona.

Przepraszam również Koleżeństwo za moje lekkie zamieszanie z lit. a przy B-5 bowiem  obecne rozporządzenie już nie definiuje odmiany znaku B-5 z podanym tonażem jako  znak B-5a choć jeszcze gdzie niegdzie w internetach to jeszcze pokutuje - pewnie jakieś moje dawne przyzwyczajenie - sorry

Przypuszczam że niejednolitość interpretacji B-5 wynika z oszczędnego zapisu ustawodawcy w Rozporządzeniu gdzie co prawda w  § 18. pkt 4 ustawodawca mówi o pojazdach ciężarowych ale już w pkt. 5 nie powtarza o ciężarowych i mówi:  5. Określona na znaku B-5 albo na tabliczce umieszczonej pod nim masa oznacza, że zakaz dotyczy pojazdu (zespołu pojazdów), którego dopuszczalna masa całkowita przekracza masę podaną na znaku albo na tabliczce.

Moja pisanina o B5 - miała głownie za zadanie odwrócić uwagę od znaku B-18 gdyż w przykładzie użyłem zestawu o DMC 2400+1150kg nie mówiąc nic o tym jak jest załadowany i jaka jest masa rzeczywista.
Dla  znaku B-18 dane użyte w przykładzie praktycznie nie mają znaczenia bowiem Rozporządzenie mówi:
Znak B-18 „zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad .....t” oznacza zakaz ruchu
pojazdów, których rzeczywista masa całkowita jest większa od wartości podanej na znaku;
w przypadku zespołu pojazdów zakaz dotyczy ich łącznej masy.


Po podanym przykładzie nikt nie zapytał jak mam załadowane auto i przyczepę - często sugerujemy się właśnie DMC a przy znaku B-18 mamy pewien odpust  od DMC jeśli jesteśmy mniej załadowani :)
 

6 godzin temu, tamtam napisał:

Wagi miały dokładność do 20kg i ważą ze wszystkimi w środku

@tamtam   Robili to właśnie w celu ustalenia masy rzeczywistej 
Jeśli stał tam B-18 i ktoś zestawem o łącznej DMC  3,6T ominął a następnie został zawrócony na wagę i zważono go np. na 3,45T - Austryjacy nie tylko nie ukaraliby kierującego za ominiecie wagi ale zapewne przeprosiliby grzecznie i życzyli dobrej drogi.   W tym przypadku jednak na pewno sprawdzony zostałby Viatool bo wynika on z DMC a nie wagi rzeczywistej.

Napisałem powyżej "praktycznie nie mają znaczenia" owszem na wagę nie mają ale trzeba pamiętać że jeżeli rzeczywista przekracza DMC to nie będzie różowo -  bowiem będzie i większy mandat i zakaz jazdy.   
Kiedyś spotkałem zapisy o tolerancji wagi 2% ale nie dokopałem się jednak do urzędowych źródeł dotyczących tych  tolerancji zważonych mas, nie znalazłem wiarygodnych  ani tolerancji rodzimych polskich ani germańskich ani  austriackich a te wartości muszą przecież istnieć nawet jeśli nie w przepisach to w legalizacji samych wag bowiem każda waga jest wzorcowana i legalizowana z ściśle określonym błędem pomiaru bo wynika to z prawa dotyczącego miar i wag.

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.