Skocz do zawartości

Co z tym Viatol-em?


Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

" w odpowiedzi na Państwa zgłoszenie nadesłane drogą mailową dnia 09.05.2012 roku dotyczące ogólnych warunków podlegania opłacie informujemy, że w Państwa przypadku istotna jest pozycja F3 zgodnie z którą zestaw pojazdów (4330kg) podlega obowiązkowi rejestracji."

Viatollowi się pomieszały dwie rzeczy: dopuszczalne DMC zestawu auto z przyczepą (poz F 3 dowodu rejestracyjnego) i DMC faktyczne zestawu na drodze (suma DMC pojazdu samochodowego i DMC przyczepy). Viatoll obowiązuje , jeżeli suma DMC pojazdu sam. i DMC przyczepy (czyli sumujemy z obu dowodów rejestracyjnych pozycje F 2) przekracza 3,5 tony.

Gdyby Viatoll miał rację, to jadąc bez przyczepy toyotą Avensis musiałbym płacić myto, ponieważ DMC zestawu wpisane w poz F 3 wynosi dla tego auta 3.700 kg.

Edytowane przez JacekSz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

JacekSz - byłoby bardzo fajnie, gdyby było, jak piszesz. Ale zgodnie z przytaczanymi cytatami - nie masz racji. Może przytocz podstawę prawną, bo dyskutując z krokodylem tylko to będzie istotne. On będzie miał wytyczne zgodne z przysłanym wyjaśnieniem. Dopiero posiadając odpowiednią podstawę prawną możemy wiedzieć, że mamy rację i wówczas dochodzić swojego. Pewno i tak w sądzie, bo krokodyl nie będzie dyskutował. Niestety, póki co wynika, że co niektórzy będą karani za gwałt - tylko dlatego, że posiadają narzędzie. Bzdura kompletna, ale jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wróćmy do początku świata.

Moi drodzy dostałem droga mailową list od Pana Krzysztofa który ma problemy z rejestracją na forum. Pozwolę zacytować:

 

 

 

Jakie jest Wasze zdanie na problem przedstawiony przez Pana Krzysztofa?

 

To nie tak miało być!

 

Ten tekst wywiało !

Cytat

 

W wymianie zdań na temat Caravaning+Viatoll prawie nikt nie pisze o pułapce zastawionej na kierowców jadących z przyczepami.Jeżeli u kogoś DMC holownika + DMC holowanej przyczepy przekracza 3500kg to sytuacja jest oczywista.Ale co powiecie na sytuację taką gdzie DMC holownika + DMC holowanej przyczepy jest mniejsze od 3500kg ale w dowodzie rejestracyjnym holownikaw rubryce F3 (Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów) jest 4000kg ?W uzyskanej drogą mail-ową odpowiedzi od Viatoll-a napisano że ta wartość 4000kg jest wiążąca.Na infolinii pierwsza odpowiedź była że nie potrzeba Viatoll-a, po dopytaniu w kontekście F3 druga odpowiedź że jednak potrzeba.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co gdybac - nie ma co sie żalić...

 

mając na uwadze wcześniejsze działania grup zawodowych czy społecznych w naszym kraju mozna dojśc do wniosku ze jedynie poprzez manifestacje można zyskać coś na czym nam zależy...

 

wysłałem maila do jednej z partii która jest już obyta z przyczepami kempingowymi - ciekawe czy zależy im na niemałej grupie społecznej u której mogą zyskać poparcie poprzez pomoc w załatwieniu sprawy po mysli karawaningowców...

 

ciekawe czy przywódca tej partii zechce poprowadzić Nas na Warszawe ...

 

to tyle - poczekamy na odzew

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JacekSz - byłoby bardzo fajnie, gdyby było, jak piszesz. Ale zgodnie z przytaczanymi cytatami - nie masz racji. Może przytocz podstawę prawną, bo dyskutując z krokodylem tylko to będzie istotne. On będzie miał wytyczne zgodne z przysłanym wyjaśnieniem. Dopiero posiadając odpowiednią podstawę prawną możemy wiedzieć, że mamy rację i wówczas dochodzić swojego. Pewno i tak w sądzie, bo krokodyl nie będzie dyskutował. Niestety, póki co wynika, że co niektórzy będą karani za gwałt - tylko dlatego, że posiadają narzędzie. Bzdura kompletna, ale jest.

Art. 13. 1. Korzystający z dróg publicznych są obowiązani do ponoszenia opłat za:

1) parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania;

2) przejazdy po drogach publicznych pojazdów nienormatywnych.

3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.), za które uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, w tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej.

 

Z tego zapisu wynika (i tak to było do tej pory interpretowane), że liczy się DMC tego konkretnego zestawu, a nie jakieś DMC teoretycznie dopuszczalne dla pojazdu samochodowego. Rozumowanie, że ustawodawca miał na myśli DMC opisane w rubryce F 3 jest rozumowaniem "ad absurdum". Oczywiście zawsze na drodze może się zdarzyć jakiś funkcjonariusz, który właśnie tak będzie rozumował. Ja pozostaję przy swoim zdaniu. W wolnej chwili spróbuję sięgnąć do uzasadnienia ustawy (co jest często pomocne przy wykładni prawa). Zwracam też uwagę, że w Polsce wiążącej wykładni prawa dokonują sądy, a nie instytucje rządowe, ministrowie, itp.

Edytowane przez JacekSz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Viatoll miał rację, to jadąc bez przyczepy toyotą Avensis musiałbym płacić myto, ponieważ DMC zestawu wpisane w poz F 3 wynosi dla tego auta 3.700 kg.

 

Witam

Otóż nie - F3 odnosi się do "zespołu pojazdów" - czyli jadąc holownikiem nie podlegasz a podłączając przyczepkę "niewiadów bagażowy" o masie 250kg już podlegasz.

 

A pytanie - bo mam zamiar się przejechać do "punktu obsługi" - czy ktoś może pytał w takowym punkcie jak oni na to patrzą?

I co na to "krokodyle"??? Dziś mijałem jednego na A2 ale pędził w przeciwnym kierunku i nie chciało mi się kombinować, żeby go dogonić...ale może jutro któryś się nadarzy....

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojego rozeznania ITD to są chłopcy do roboty. Firma co prawda państwowa ale o podobnym umocowaniu prawnym jak np. komornik. Pytani przeze mnie twierdzili że ważne jest DMC holownika + DMC przyczepy a nie F3. Po przedstawieniu im cytowanej odpowiedzi z Viatola następowała tzw. konsternacja bez wiążącej interpretacji. Podobnie było w BOK Viatola. Ale tu padło potem takie oto zdanie. Jeżeli miałby Pan jeździć tylko tym zestawem to wg mnie Viabox nie jest potrzebny, ale jeżeli chce pan używać też innych przyczep (np towarowych) to trzymamy się F3. Ale znów : brak wiążącej interpretacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek

Powiem Tak: trafisz na służbistę to i tak mandat dostaniesz :skromny:, jak trafisz na kompetentnego/konkretnego przedstawiciela Zielonej Władzy Drogowej :policja::krzykacz::policja:, to pouczy :policja:dart.gif - bo też mają takie prawo, wyjaśnią itp. a mandat dopiero wtedy będzie jak będziesz upierdliwy wobec nich :oslabiony:

Sam pamiętam sytuację jak trafiłem na prewencje która po prostu stała i patrolowała kierowców.

Straciłem z nimi prawie 1 godzinkę:skromny:

Pouczyłem ich :dzieki:kodeks czytali i to ze zrozumieniem, a na koniec kazali dmuchać :mikolaj:, lubię to robić co tydzień jadąc do pracy.

Ale tak to już jest z pseudo władzą pilnująca imprezy odpustowe.

I podobnie jest z ITD, początkowo musieli się wykazać, polska to potężny tranzyt Wschodni, mają co robić z RUS, BY, LT i tak dalej.

Panowie o masach F3, są to parametry informujące o DMC zestawu, i wrócę jeszcze do jednego tematu? ile macie na tabliczkach znamionowych pojazdu DMC przyczepy z hamulcem najazdowym? bo na pewno większość ma inny zapis niż w DR pojazdu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Daniel DJR (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JacekSz - dziękuję za przepis, ale chyba zacytowany niezbyt precyzyjnie (gdzieś tam zdaje się brakuje przecinka). Nie, żebym chciał być upierdliwy, ale tekst:

zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony

sugeruje, ze dopiero mając przyczepę ważącą więcej niż 3,5 t podlegam pod viatoll, a nie zestaw. No i tu się zaczyna kłaniać interpretacja. Masz rację, że takowej dokonują sądy, a nie urzędnicy, z którymi się spotykamy. Problem niestety w tym, że urzędnicy, zktórymi się spotykamy poparci są rzeszą adwokatów, którzy w razie problemu będą ich wspierać. My będziemy mieli takich, na jakich nas będzie stać. I raczej nie będzie ich wielu. Dopóki więc nie będzie jednoznacznego orzeczenia, doputy jesteśmy w czarnej d... Bo przez dopuszczalną masę całkowitą zestawu można również rozumieć zapis z dowodu rejestracyjnego holownika. Po co sumować wartości, jeśli w dowodzie jest napisane w jednej wartości? Jeśli zaś urzędnicy będą mieli takie wytyczne - to będą Was łoić (na razie mnie temat nie dotyczy na szczęście).

Jeszcze raz dzięki za cytat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś z kolegów chciał walczyć na papiery to jeszcze takie cóś : Wielu kolegów ma rubrykę F3 pustą. Spokojnie można znaleźć 2 identyczne samochody , podczepić do nich identyczne przyczepy i wg interpretacji Viatoll-a jeden musi płacić a drugi nie. Zalatuje to nierównością obywateli względem prawa. Może to jest niekonstytucyjne ? Moja wymiana korespondencji na ten temat z Viatoll-em odbywała się wg wzorcowej rozmowy ze ślepym o kolorach.

 

Jeszcze przed wejściem Viatoll-a na drogi miałem podobną sytuację w dokumentach. W starym dowodzie rejestracyjnym miałem nie było określone F3 a w nowym już było ( diagnosta na mój koszt ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JacekSz - dziękuję za przepis, ale chyba zacytowany niezbyt precyzyjnie (gdzieś tam zdaje się brakuje przecinka). Nie, żebym chciał być upierdliwy, ale tekst:

zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony

sugeruje, ze dopiero mając przyczepę ważącą więcej niż 3,5 t podlegam pod viatoll, a nie zestaw. No i tu się zaczyna kłaniać interpretacja. Masz rację, że takowej dokonują sądy, a nie urzędnicy, z którymi się spotykamy. Problem niestety w tym, że urzędnicy, zktórymi się spotykamy poparci są rzeszą adwokatów, którzy w razie problemu będą ich wspierać. My będziemy mieli takich, na jakich nas będzie stać. I raczej nie będzie ich wielu. Dopóki więc nie będzie jednoznacznego orzeczenia, doputy jesteśmy w czarnej d... Bo przez dopuszczalną masę całkowitą zestawu można również rozumieć zapis z dowodu rejestracyjnego holownika. Po co sumować wartości, jeśli w dowodzie jest napisane w jednej wartości? Jeśli zaś urzędnicy będą mieli takie wytyczne - to będą Was łoić (na razie mnie temat nie dotyczy na szczęście).

Jeszcze raz dzięki za cytat.

Tekst został skopiowany z programu Lex Polonica, z którego korzystam w kancelarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj odwiedziłem punkt obsługi klienta - i teraz ciekawostka - na pytanie o masy pojazdu i zestawu - z postów powyżej panie odpowiedziały bez zastanowienia - żadne tam F3 tylko rubryka F2 plus rubryka O1. Z tego wynika, że ten "palcem nie robiony" na pisma odpowiada jakby miał iq rzędu 60 ale procedury wewnętrzne już dostosował i już nie jest ważna rubryka F3 ale F2+O1. Panie zresztą poradziły mi abym napisał pismo do ViaTolla z prośbą o interpretację, co mija się z celem bo takowe pismo przytoczył już Krzysztof57.

Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.