Skocz do zawartości

pjetko

Użytkownicy
  • Postów

    922
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

O pjetko

  • Urodziny 11 Kwietnia

O mnie

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    WPI
  • Zainteresowania
    Podróże, moto
  • Zawód
    mgr inż. robol fizyczny ;)

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Adria Aviva 360 DK
  • Holownik
    XC90 B5 D

Ostatnie wizyty

357 wyświetleń profilu

Osiągnięcia pjetko

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. W moim poprzednim XC60 była skrzynia, która się podobno tylko potrafi psuć itd... wymieniałem w niej olej 3 razy, przejechała 270 tys. km i nigdy nic jej nie dolegało ot, jak kto dba, tak ma. Z resztą Ty też masz nową furę, więc w mojej opinii nie ma się co martwić.
  2. Eee... akurat VIP serwis dobrze znam, bo od lat serwisowałem tam moje poprzednie Volva. Sporo z nimi rozmawiałem o VEA i wniosek jest jeden, jak kto dba, tak ma. Przede wszystkim interwały wymian oleju co 30 tys to proszenie się o kłopoty. Z reszta, wykupiłem 5 letnią gwarancję do 200 000 km
  3. Co w końcu wziąłeś? Pamiętam jak pisałeś o Mazdzie. Nie, ja samochody myję sam, bo to lubię, a ceramika daje super efekt hydro i wizualny. Może dam PPF na przenie lampy. Jest to prawdopodobne, niedługo pierwsze testy. Ostatnio towarówkę podpinalem i zupełnie jej nie było czuć. 2700
  4. Tak, B oznacza bi... cokolwiek to znaczy I jak mozna było zamówić diesla, to oznaczenie B5 mogło tak samo dotyczyć diesla jak i benzyny, bo oba maiły elektryczne wspomagacze, czyli byly bi... Faceci odróżniają tylko 3 kolory, zaj****y, ch***wy i ped***ki. Nie wiem, gdzie ten różowy klasyfikować chociaż u dzieci ma ksywkę "kalmar" i niech będzie to kategoria "wyżej nieklasyfikowana"
  5. Przecież napisałem, do 1000km, a nie, że zawsze O przyczepie nie wspomnę zresztą jeszcze nie ciągałem przyczepy - docieram a na serio, to jadąc krajowkami do 100 bez problemu schodzę ponizej 7. Średnią od nowości mam 8.2, z czego jest i centrum Wawy, jest kilka szybkich tras po A i S oraz trochę bujania się krajowkami. Ja jestem zadowolony, to nie jest bolid, tylko wygodny, solidny okręt. Zresztą @Sebeb, sam doskonale wiesz, ile on pali 235KM z diesla + 14KM wspomagacza elektrycznego. Momentu ma 520Nm od 1750 obr. Generalnie ciagnie zawsze, kiedy potrzebuję. Jestem zadowolony. Ale czy w fotel wciska, chyba nie, zbyt duzy i cieżki jest, zeby w fotel wciskało, aczkolwiek mułem na pewno nie jest. Kaganiec ma na 180, licznikowo dochodzi do 185 i zabawa się konczy, mimo, ze ma niewiele ponad 3 tys obrotów... ale w sumie ja z takimi predksociami i tak nie jeżdżę. Dokładnie tak. Z obu jestem bardzo zadowolony i odczuwam frajdę jeżdżąc oboma. I bardzo się cieszę, ze dziś mialem taki wybor. Trochę sie obawiam, jak bedzie za kilka lat, czy taki wybór nadal będzie. Pożyjemy, zobaczymy. Ale trudno mi sobie wyobrazić wakacje w Chorwacji z przyczepą ciągnąć ją elektrykiem. Za krótkie urlopy mam, żeby to miało sens a raczej za małe możliwości mają obecne baterie, żeby to miało sens. 8-8.5, fizyki się nie oszuka, masa i żagiel swoje robią. Poza tym chcieliśmy 7 osobowe, niby człowiek uważa, ale rezerwę lepiej mieć A i owszem, też mi się bardzo podoba. Tutaj po zabawie z ceramiką. I tak, ten kolor to różowy...
  6. No to czas się przyznać W lutym wymieniłem holownik, starego, poczciwego sadzomiota 2.4D w XC60, na nowego sadzomiota XC90 B5 diesel. W zasadzie to poprzedni miał się bardzo dobrze, ale Volvo dało ostatni dzwonek na diesla, więc jeszcze we wrześniu zamówiłem końcówkę produkcji. Wymieniłem też dookołakominowóz - 1.4T benzynę na... elektryka I żeby była jasność, nie wyznaję żadnej religii elektryfikacji, jak również nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem diesli. Po prostu cieszę sie, ze mialem wybór, bo potrzebuję glownie wygodne, pojemne i w miarę ekonomiczne auto w trasy I które służy również jako holownik i który ma nieograniczony* zasięg bez względu na obciążenie - stąd diesel. Ale też dokładnie policzyłem ile przepalamy na drobne, codzienne dojazdy dookołakominowe, więc stad elektryk. I tutaj wybór to przede wszystkim czysta kalkulacja (nadprodukcja z własnych PV) i cena, a drugie to frajda z jazdy, ale to liczę jako wartość dodaną. Elektryk to MG4 w podstawie, który z dopłatami kosztował poniżej 100 tys. brutto. Aaa... I miło się śmiga Puławską w godzinach szczytu buspasem *tankowanie 70l diesla trwa max 5 min, dostępność ON w dowolnym miejsu w europie jest w zasadzie nieograniczona, na jednym zbiorniku jestem w stanie zrobić nawet ponad 1000km, więc stąd teza, że zasieg jest nieograniczony, bo uzupełnienie energi zajmuje pomijalnie mało czasu i ma marginalny wpływ na calkowity czas podróży.
  7. Poniżej fotki, jak to u mnie wygląda. Cięgno hamulca jest powyżej ramy movera ok 2cm. I mniej więcej tyle mają dwie podkładki. Ja u siebie podkładki dałem z głównie dlatego, że silniki były bardzo blisko podłogi, więc musiałem się nimi od niej odsunąć. I jednocześnie wtedy ramą odsunęła się od cięgna hamulca.
  8. https://www.obelink.pl/podkladki-dystansowe-zestaw.html Kurcze, umknelo mi, żeby zrobić fotki. Postaram się dziś późnym wieczorem je zrobić i pokażę Ci jak u mnie wszystko jest zamontowane. Mam przed osią.
  9. Aaa... faktycznie, jakoś skupielm się na roku i dniu. Temat Legionowa i ich wydziału konunikacji to jakiś dramat, nową furę mam już na WI
  10. Hmm... ale co tutaj jest nie tak? Przecież data następnego przeglądu jest na górze i jest wpisana prawidłowo, a poniżej data to jest data wpisu tego co powyżej. Chyba, że masz na myśli starostwo w Legionowie, które nie ogarnia, że przyczepy mają pierwsze badanie po 3 latach, a nie po roku. I zmienili Ci najpierw tylko w dowodzie, ale w cepiku się nie zmienilo, a po roku walki (16.05.2022) w końcu wydali Ci wtórnik i dopiero wtedy CEPiK zaktualizował
  11. Ceny w sklepie maja brutto z ich (NL) VATem. Tak jak @jacek00 napisał, trzeba do nich napisać maila, jesli jesteś vatowcem i chcesz na FV, wtedy wystawią Ci FV z ceną netto i z odwrotnym obciążeniem - jako dostawa wewnątrzwspólnotową. Ważna uwaga dla promocji - procedura z FV trwa kilka dni, mi w tym czasie promocja na mover wygasła i nie chcieli mi sprzedać po cenie promocyjnej, na szczęście miałem zrzuty ekranu. Najlepiej od razu pisząc do nich maila ws FV pisać o promocji i aktualnej cenie cenie, najlepiej że zrzutem ekranu.
  12. Do dziś u mnie w rodzinie taki jeździ, kiedyś sam go użytkowałem, nie miał lekko, bo był roboczym wołem, ktorego nikt nie oszczędzał. Jednak dobrze to zniósł. Obecnie mimo lat i przebiegu, nic mu nie dolega. Czy o obecnych MG będzie można powiedzieć po kilkunastu latach to samo?
  13. pjetko

    Zagadka

    Zgadza się, ale nazwa miejscowości nie padła Tak
  14. pjetko

    Zagadka

    Co to za miasto?
  15. pjetko

    Zagadka

    Wygląda na jakiś świdermajer, więc może jakiś Otwock lub Józefów?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.