-
Postów
376 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Świstak
- Urodziny 25.06.1973
O mnie
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Chojnów
-
Zawód
emeryt
Kontakt
-
Telefon
602805459
-
Zakres pomocy
1000 pytań...
Sprzęt
-
Sprzęt
Brak
-
Model
Milka 2 (Atego 817)
-
Holownik
Dawniej Milka i LT28
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia Świstak
Forumowicz (3/3)
-
Może to przyszłość, która wyprze akumulatory
Świstak odpowiedział(a) na powolniak temat w Elektryka i elektronika
Troszkę mi nie pasuje waga tych akumulatorów - poniżej 4 kg przy 200Ah to trochę mało. Pytanie czego mało??? Faktem jest że ogniwa pryzmatyczne są lżejsze niż baterie ogniw cylindrycznych, ale tu różnica jest zastanawiająca. Kupiłem z likwidowanej fabryki samochodów elektrycznych kilka nieużywanych akumulatorów Valence U27-12XP i nawet jeden rozebrałem - ich waga to 20kg przy 138Ah może obudowa waży pół kilo, a tu 3,85x4 przy 200Ah. Zrobiłem na zamówienie kilka akumulatorów z wykorzystaniem ogniw pryzmatycznych i muszę stwierdzić że wolę robić z cylindrycznych - nie mają tendencji do puchnięcia podczas eksploatacji i nie trzeba robić konstrukcji z dystanserami. I jeszcze jedno: to chyba oferta dla hurtowników - w detalu będę pewnie 2 razy droższe, a transport podniesie cenę o kolejne kilkadziesiąt procent. Może się też zdarzyć że na granicy doliczą jeszcze cło, podatek i co tam jeszcze mają w ofercie.... -
Są droższe - to fakt, ale oferują znacznie więcej. Właściwie można powiedzieć że w większości przypadków będzie to ostatni akumulator jaki się w życiu przyczepki czy kamperka kupi... Oczywiście jeżeli będzie właściwie traktowany, ale o to dba BMS czyli elektroniczny system zarządzania baterią. Teraz są nawet modele z Bluetooth...
-
Może to przyszłość, która wyprze akumulatory
Świstak odpowiedział(a) na powolniak temat w Elektryka i elektronika
Rozbierałem podobne urządzenia - trik jest bardzo prost: podana pojemność jest jak najbardziej prawdziwa, tyle że dla napięcia 4V... -
Dioda szotkiego będzie najlepszym rozwiązaniem - ma najmniejsze straty. Co do akumulatora - proponuję akumulatorek LiFePO4 z prądem ładowania 1C. Ta technologia zapewnia 4 razy mniejszą wagę niż ołów i nawet 10 razy szybsze ładowanie, o 10 razy dłuższej żywotności nawet nie wspominając.
-
Dzięki!
-
Dezynfekcja zbiornika i instalacji wody czystej
Świstak odpowiedział(a) na S&A temat w Instalacje sanitarne i lodówki
Spróbuj płukać węże - to co wyleci z kranu łap do wiaderka i z powrotem do zbiornika. I tak kilka razy, albo wersja dla leniwych czyli grubszy wąż od kranu do zbiornika. I tak po pół godzinki dla każdego kranu. -
Popełniłem ostatnio coś w rodzaju kompendium wiedzy o solarach i energoblokach. Może komuś się przyda... https://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=429 Pozdrawiam, Świstak.
-
Niskie ciśnienie w wc thetford
Świstak odpowiedział(a) na jachuk temat w Instalacje sanitarne i lodówki
W większości jest też filterek do wyczyszczenia przed elektrozaworem.... -
Majówka 2017 - Wieleń
Świstak odpowiedział(a) na AKISSJG temat w Spotkania forumowiczów i inne imprezy
-
Majówka 2017 - Wieleń
Świstak odpowiedział(a) na AKISSJG temat w Spotkania forumowiczów i inne imprezy
Jak napisał Artur - będziemy na haku mieli motorek i na rowery już miejsca nie starczy. Przyjedziemy w sobotę Milką 2. Po imprezie - tygodniowa szwędaczka po Polsce. Może wezmę maszynę do szycia??? -
Miejski autobus i przeróbka na kampera
Świstak odpowiedział(a) na Paszczak22 temat w Ogólnie o motoryzacji
He he... Milka 1 to długo poszukiwany autobus na solidnej ramie (nie kratownicy), LT widoczny w avatarze ochrzczony został jako MiniMilka.... Milka 2 to kontener na podwoziu Mercedesa Atego 817, a Milka 3 to dopiero plan. Bedzie zbudowana na podwoziu wojskowej ciężarówki 4x4 lub 6x6... Coś podobnego do tego: link 1 link 2 link 3 Ale to melodia przyszłości.... No i najpierw muszę obskoczyć jakiś bank.. Ciekawostka którą znalazłem przez przypadek... Rocznik Milki 1, zabudowa Milki 2, cena 65 tyś. Chyba funtów link1 -
Miejski autobus i przeróbka na kampera
Świstak odpowiedział(a) na Paszczak22 temat w Ogólnie o motoryzacji
Niestety, pomimo chęci - póki co nie możemy zbyt dużo czasu spędzać poza domem, choć bardzo byśmy chcieli. Tu filmiki: Milka 1 spędziła sporo czasu w lasach... Link 1 Tak wygląda połykanie kilometrów przy 80 km/h Link 2 A tak wyglądała budowa Milki 2 Link 3 link 4 I na koniec - wnętrze Milki 1 Link 5 -
Miejski autobus i przeróbka na kampera
Świstak odpowiedział(a) na Paszczak22 temat w Ogólnie o motoryzacji
Witam. Pozwolę sobie również wtrącić swoje trzy grosze, jako że posiadam garść informacji niejako "z pierwszej ręki"... Budowę własnego kampera polecam absolutnie każdemu kto ma dwie zdrowe dłonie, trochę czasu i chęć aby zdobyć nową wiedzę, doświadczenia i poznać setki fantastycznych, choć nie koniecznie w pełni zdrowych na umyśle ludzi. Zaplanowane koszty należy pomnożyć x2 oraz dołożyć jeszcze z 50 procent na zakup nowych narzędzi, zniszczone ciuchy, zdewastowany ogród, połamane wiertła, kupione lecz nie zużyte płyty, laminaty, zaschnięte uszczelniacze i tysiąc innych przydasi które przez następne lata będą zalegać w piwnicach i garażu. Aż do czasu budowy kolejnego, który pójdzie znacznie szybciej i taniej. Większość "normalnych" ludzi po zbudowaniu pierwszego kampera czy pierwszej przyczepy zachowa się tak samo jak po pierwszym wyjeździe z przyczepą, czyli uzna że taniej wyjdzie polecieć do Hurghady na all inclusive niż płacić za parking, prysznic, osobę, psa, prąd a w gratisie codziennie ganiać z kasetą pełną... No wiecie czego. Tak więc zgodzicie się zapewne że ani ja, ani Wy (jako praktykujący karawaningowcy) do "normalnych" przez duże N się nie zaliczamy. I tu jest pierwszy problem, bo jak z nienormalnym normalnie rozmawiać o tym co się opłaca, a co nie? Gdybym za Milkę dostał nawet sto tysięcy nie zwróciłyby się koszty budowy, kapitalki silnika, kapitalki skrzyni, regeneracji krzyżaków, mostu i wspomagania. A jednak zdecydowałem się na budowę kolejnego auta w które włożyłem setki godzin pracy, dziesiątki tysięcy złotych, i znów zniszczyłem ogród... I póki co byłem raz na wyjeździe.... Ale zdobyłem przyjaciela o jakim można tylko marzyć, więc pytanie czy się opłaca nie ma racji bytu bo prawdziwa przyjaźń jest bezcenna. Aspekty techniczne można rozważać na wiele sposobów i w różnych kategoriach, ale faktycznie auto tej wielkości ma wiele wad. Jak na ironię - czasem te wady stają się zaletami. Wielkość dachu - 12x2,5 metra to mnóstwo deszczówki, ale również miejsce na ogromne szyberdachy i kilowat paneli słonecznych. Niecałe 12 ton to sporo ograniczeń na drogach, ale to również kilka ton ładowności - po zalaniu zbiornika wody (wchodzi tona), 80 litrów gazu, zatankowaniu agregatu, zamontowania motocykla na hak, zatankowaniu kilkuset litrów paliwa, załadowaniu zapasów żarcia i picia na rok - wciąż mam tonę czy dwie zapasu do przekroczenia DMC, tak więc są miejsca gdzie nie mogę wjechać, ale są inne - bardziej odlegle od "cywilizacji" gdzie nikt bez zaplecza by się nie zapuścił... Wyjeżdżając takim zestawem zza lasu nie boję się bocznego wiatru, patrząc w lustra wielkości telewizora obraz nie drży, zjeżdżając z włoskich górskich serpentyn nie boję się spalenia hamulców bo używam hydraulicznego retardera, a wjeżdżając pod górę nie boję się zatrzymać bo ruszając nie spalę sprzęgła. Wjeżdżając na podmokły teren mam mniejszy nacisk na centymetr kwadratowy niż niejedna osobówka, a napęd przekazywany jest na dobrze obciążone bliźniaki i do tej pory nie udało mi się nigdzie zakopać. Gdyby jednak się udało - byłoby wesoło... Dobrze że faktycznie na pomoc mogę czekać tydzień czy dwa i niczego mi nie zabraknie - wody, gazu i prądu mam tyle co 5-10 przeciętnych przyczep. Żeby pojechać po tą pomoc muszę zdjąć z platformy motocykl zamiast wyczepiać osobówkę, co w deszczową pogodę może być uciążliwe, ale z drugiej strony - gdy motocyklem zwiedzałem Rzym parkowałem wszędzie tam gdzie holownikem nawet nie mógłbym dojechać, a co dopiero znaleźć wolne miejsce parkingowe. Co do wjazdu na kempingi - póki co nie wpuszczono mnie na jedno pole, ale nie ze względu na gabaryty, ale ze względu na to że w weekend miał być jakiś festyn i zająłbym miejsce dla 3 osobówek, a zapłaciłbym za jedno. Stanąłem więc przed bramą nie płacąc nic i też było cudnie, bo w sumie kemping w aucie z takimi zapasami jest zbędny... Śmieszna rzecz z tą wymianą koła - faktycznie do odkręcenia koła potrzebny jest klucz 33 i dwumetrowa przedłużka, ale za to nie trzeba lewarka lecz dwie cegłówki. Auto się podnosi i opuszcza na pneumatycznym zawieszeniu kilkadziesiąt centymetrów.... Co do prędkości i innych ograniczeń - po remoncie i modernizacji skrzyni auto może bez problemu lecieć stówką, ale przepisy nie pozwalają. Jako samochód specjalny kempingowy ma dokładnie takie same ograniczenia prędkości jak inne ciężarówki czy samochody osobowe z przyczepami kempingowymi. Przypominam że holownik z przyczepą może legalnie jechać 80 km/h. Gdyby był zarejestrowany jako autobus - mógłby jeździć 100 km/h, ale wtedy musiałbym płacić wysokie OC, podatek do gminy, przegląd co 6 miesięcy i legalizacja tacho co rok czy dwa. Jako specjalny kempingowy OC i przegląd kosztuje około 500 zł rocznie czyli znacznie taniej niż holownik z przyczepą. Podsumowując: budowa kampera to jedna z najwspanialszych przygód w moim życiu, tak wypełniająca codzienną wegetację pozytywnymi wydarzeniami, że pomimo absolutnej nieopłacalności przedsięwzięcia zdecydowałem się na budowę kolejnego auta. Jest ono o 1/3 mniejsze ponieważ w Milce 1 podróżowały trzy osoby, ale syn się zestarzał i w Milce2 jeżdżą już tylko dwie. I dlatego tak kolejne auto zostało zaprojektowane: dokładnie na dwie osoby - kuchnia dopasowana do wzrostu mojej żoneczki, a prysznic do obwodu mojej talii... Sypialnię zrobiłem o 5 cm szerszą (dokładnie tyle ile chciałem), przetwornicę prądu 3 krotnie mocniejszą, a szafki o 3 cm węższe żeby idealnie pasowały do lodówki którą wybrała sobie żoneczka (chodziło o kolor tej lodówki)... Teraz marudzi że zamrażalnik mógłby być ciut większy, ale to już w Milce 3 gdy znudzi mi się Milka 2, albo gdy znów będę miał dużo czasu, a nie będę mógł spędzić go na podróżowaniu... -
Majówka 2017 - Wieleń
Świstak odpowiedział(a) na AKISSJG temat w Spotkania forumowiczów i inne imprezy
-
Przetwornica - czysta sinusoida
Świstak odpowiedział(a) na Inspiracje temat w Elektryka i elektronika
Na forum CT pisaliśmy ostatnio dość dużo o różnych przetwornicach. Może znajdziecie tu kilka ciekawych wskazówek... http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=24509 Testowałem ostatnio przetwornice Techtron pełen sinus z miękkim startem w wersji 24V i 12V i powiem że 12V jestem przyjemnie zaskoczony...