Skocz do zawartości

opony letnie ?


sneer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jako że poruszyłem ostatnio tematy różnych opon, nasunęły mi się jeszcze dwa pytania.

 

1. Czy, jeśli stosujecie w przyczepach opony wzmocnione typu "C", to są to np. opony do samochodów dostawczych letnie czy wielosezonowe, czy możne jakieś specjalne i czy mogą być np. takie :

http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/8530/continental_vanco_2_185_80_r14_102_100_q_c.htmlx

 

2. Czy jak mam na tabliczce info że oponie typu C odpowiada ciśnienie 3.8 BAR to jest to ciśnienie zalecane czy maksymalne ? a jeśli z pustą przyczepką jadę to pompuję mniej ? W samochodach jest ciśnienie min i max i wszystko jasne a tutaj tylko jedna wartość ...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy, jeśli stosujecie w przyczepach opony wzmocnione typu "C", to są to np. opony do samochodów dostawczych letnie czy wielosezonowe

 

prosta sprawa :) odpowiedz sobie na pytanie kiedy jeździsz? tzn w jakich porach roku :)

 

2. Czy jak mam na tabliczce info że oponie typu C odpowiada ciśnienie 3.8 BAR to jest to ciśnienie zalecane czy maksymalne ? a jeśli z pustą przyczepką jadę to pompuję mniej ?

 

ja robie tak że pompuje tyle ile jest zalecane :ok: budka sama w sobie troche waży i ciśnienie musi być odpowiednie a ładowości to mały procent jej masy itd Zresztą jak wyjeżdzam z budka to zawsze jest "załadowana" tzn gaz woda ciuchy jedzenie itd :tuptup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Hej!

 

Odswiezam starego kotleta. 

 

W marcu tego roku zalozylem nowe opony Hankook Ventus EVO w rozmiarze 225/40/18. Dalem sie skusic na nizsza cene. ale jak sie okazalo po przejechaniu ca. 15 tys km opon na przedniej osi praktycznie nie ma. Nie mam 15 lat, nie robie startow z piskiem ani nie krece kierownica gdy auto stoi. Tylne sa w troche lepszym stanie jezeli chodzi o glebokosc bieznika, ale z kolei sa baaaardzo wyzabkowane. NIGDY WIECEJ HANKOOKa.

 

Czy ktos z Was jezdzi na oponach niskoprofilowych? Jezeli tak, to jakie mozecie polecic? Jakie przebiegi na nich zrobiliscie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszne dno.. Zastanawiam sie nad zmiana na standardowe 15tki, wymiana 2 kpl opon w ciagu sezonu mnie zrujnuje..

 

Jeżeli większość przebiegów robisz w Skandynawii to zainwestowałbym w Skandynawskie zimówki Gislaved lub Nokian. Ja bym wrócił do standardowych 15-tek są dużo tańsze w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ja bym wrócił do standardowych 15-tek są dużo tańsze w eksploatacji.

i komfort lepszy,latałem na 225 ale 17-ski,po niecałym roku zawias poleciał,a i komfort dawał wiele do życzenia,fakt na autostradzie jak przekraczałem 200km/h to przyczepność rewelacyjna,ale po powrocie do kraju,zmieniłem na 15-ski,niebo lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli większość przebiegów robisz w Skandynawii to zainwestowałbym w Skandynawskie zimówki Gislaved lub Nokian. Ja bym wrócił do standardowych 15-tek są dużo tańsze w eksploatacji.

 

Zawieszenie tylnie robilem w styczniu - mam nowe amory i nowe sprezyny. Oczywiscie ustawilem w warsztacie geometrie.

I tu jest pies pogrzebany - zalozylem nowe wzmacniane sprezyny specjalnie pod przyczepke. Teraz po przeczytaniu kilkunastu madrych artykulow i ekspertyz, wiem ze to byl blad - w kazdym nieobciazonym kombi z oponami HP (high performance) predzej czy poznej wystapi to zjawisko. Chyba zeby jezdzic wszedzie z cepka i pelnym bagaznikiem :)

 

Zrobilem tez "research" wsrod uzytkownikow opon o takim samym rozmiarze - wbrew pozorom duzo aut przednionapedowych jezdzi na takich kolach. Liderem sa opony Michelin Pilot Sport SP 2 i 3, oraz Goodyear Eagle F1 Asymetric 2.

Decyduje sie na michaly, zobaczymy co bedzie dzialo sie pod koniec sezonu. 

 

Helmut, jezeli chodzi o zimowki to mam wlasnie 15tki BF Goodrich z kolcami. Jako ze w miejscowosci w ktorej mieszkam latwiej jest spotkac losia niz plug, kolce sa nieodzowne. Troche glosne, ale moge jezdzic z relatywnie wysokimi predkosciami.

A tak wyglada moj codzienny dojazd do pracy w sezonie zimowym  t.j. od listopada :)

 

sn3eo8d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.