Skocz do zawartości

Zasilanie lodówki z samochodu (12V) - pomocy!


twjsm

Rekomendowane odpowiedzi

Oświećcie mnie - bo już trochę tracę cierpliwość, a nowych pomysłów też juz brak

Od dłuższego czasu (oczywiście z przerwami) walczę z tematem zasilania lodówki 12V z samochodu.

W mojej "nowej od pół roku" przyczepie DELTA 4300 mam (myślę) standardową instalację elektryczną (nie widać ewidentnych przeróbek).

http://www.forum.karawani...ighlight=#51175

 

Jednak lodówki na 12V z samochodu (gniazdo na 13 pin) nie udaje mi się zasilić.

Sama lodówka (bezpośrednio 12V do kabelków z lodówki) działa.

 

Na tą chwilę mam podłączone:

- zasilanie ciągłe (pin 9 + masa pin 13)

- zasilanie sterowane wyłącznikiem zapłonu (pin 10 + masa pin 11).

 

Czy jeszcze o czymś nie wiem lub nie wziąłem pod uwagę?

Czy są (lub mogą być) jeszcze jakieś inne uwarunkowania dotyczące zasilania 12V z samochodu?

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

Proszę o podpowiedzi...

post-54251-imported-3ee48b1f-0722-4133-ac87-c27a861e7151_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenie bo podłączyłem sobie i działa.

U mnie w samochodzie na pinie 9 i 10 jest zasilanie ciągłe.

Do lodówki zabrałem sobie pin 10 tylko dodałem przekaźnik żeby jak zgaszę samochód wyłączyła się lodówka.

 

Sprawdź miernikiem (voltomierzem) czy faktycznie masz w gnizdku samochodu zasilanie na 9 i 10, później zobacz czy zasilanie dociera do "rozdzielki" w przyczepie. Może w przyczepie od wtyczki brak tych przewodów (9,10) ?

 

Testuj miernikiem (V) a nie lodówką :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w samochodzie na pinie 9 i 10 jest zasilanie ciągłe.

 

Coś mi tu pokręciłeś. Wg instrukcji (schematu):

- zasilanie ciągłe to (pin 9 + masa pin 13)

- zasilanie sterowane wyłącznikiem zapłonu to (pin 10 + masa pin 11).

 

Piszesz, że masz połączenie na pinie 9, 10 ??

To przecież wg w/w schematu oba plusy ??

 

Z tak połączonych zestawów w sumie nie wiem, którą parę przewodów wykorzystujesz.

Czy musiałeś zmieniać coś w instalacji przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niec nie pisałem o masach, masy mam tak jak Ty ... ja się zasiliłem z obwodu 10 jak napisałem powyżej ... masa to masa do testów jest nieistotna ... te obwodu z uwagi na wyższe obciążenia mają własne masy prowadzone z accu samochodu ...

 

oczywiście że 9 i 10 nie połączyłem razem ...

 

klęknij za samochodem i + voltomierza zobacz czy masz 12 V na 9 ... i jakiejkolwiek masie, później na 10 ... i jakiejkolwiek masie (i sprawdź czy faktycznie gaśnie po wyłączeniu stacyjki ... jak testy zakończą się sukcesem idź do przyczepy i powtórz test !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.