Skocz do zawartości

panel sterowania


rafnow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy jest szansa, by ktoś pomógł mi rozszyfrować poniższy panel sterowania? Może, ma ktoś podobny i wie o co chodzi.

Jest to moja pierwsza przyczepa i niestety wiele tematów jest dla mnie jeszcze "trudnych":( 

Przyczepka to ABI Jubilee. Grzejnik rozkminiłem:)

image.png.efae2283ee045d93d0b5abde4534f7ad.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potwierdzę na 100%, ale na tyle na ile kojarzę ze swojej przyczepy to powinno być tak:

W (Water) - wyłącznik główny i bezpiecznik od grzałki bojlera ciepłej wody

H (Heat) - wyłącznik główny i bezpiecznik od grzałki grzejnika

HENRY - włącznik główny zasilania w przyczepie. Diody sygnalizacyjne odpowiednio od góry: zasilanie włączone, zasilanie z akumulatora pokładowego, zasilanie ze źródła zewnętrznego 230V 

Przełącznik 12V - wyłącznik główny zasilania 12V w przyczepie. Może też działać jako selektor zasilania 12V: pozycja 0 - zasilanie z akumulatora samochodu; pozycja 1 - zasilanie z akumulatora pokładowego przyczepy. Jeśli chodzi o zasilanie z samochodu to w angielkach występowały dwa osobne przyłącza tzw. N - do zasilania oświetlenia zewnętrznego i S - do zasilania odbiorników w przyczepie i ładowania akumulatora pokładowego przyczepy z alternatora uruchomionego samochodu. O ile poprzedni użytkownik tego nie przerobił, to aby zasilać odbiorniki w przyczepie z instalacji samochodu będziesz potrzebował dorobić dodatkowe gniazdo w samochodzie dla wtyczki S, lub lepiej, zastąpić obie wtyczki N i S jedną wtyczką 13 pin dostosowaną do gniazda 13 pin po stronie samochodu.

Przełącznik PUMP - włącznik zasilania pompki wody dołączanej do zewnętrznego gniazda w ścianie przyczepy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, bardzo Ci dziękuje za pomoc! Jak tylko odpuści mróz, spróbuje to wszystko przetestować, według Twoich wskazówek.

Nurtują mnie jeszcze 2 rzeczy.

W (water) - jest to włącznik grzałki bojlera gazu, czyli, żeby uruchomić bojler, musi być włączony, a kojarzysz w takim razie jak uruchomić ten bojler na gaz? sprzedawca powiedział mi, że woda ogrzewana jest również gazowo, ale niestety nie był wstanie za bardzo mi wytłumaczyć jak to działa, czy ten włącznik ma coś z tym wspólnego 

H (Heat) - wyłącznik główny i bezpiecznik od grzałki grzejnika - rozumiem, że jest to włącznik do grzania wody pod 230? dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Nie ma problemu. Odpowiadam trochę na czuja bo u siebie mam nieco inaczej, ale instalacje w angielkach są bardzo podobne.

Masz u siebie bojler gazowo-elektryczny. Możesz więc podgrzać wodę użytkową korzystając z grzałki elektrycznej na 230V po podłączeniu przyczepy do zewnętrznego zasilania, lub za pomocą gazu, lub za pomocą obu źródeł jednocześnie. Włącznik oznaczony jako W załącza grzałkę 230V w bojlerze. Nie wiem czy jest to jedyny włącznik, ale najprawdopodobniej tak. Np. w moim bojlerze Truma, grzałka elektryczna ogrzewa wodę do ok 70 stopni i się wyłącza. Nie ma możliwości sterowania temperaturą. Musisz sprawdzić czy tak jest u Ciebie. Natomiast podczas korzystania z podgrzewania gazowego można już ustawiać temperaturę wody i robi się to za pomocą pokrętła na panelu sterowania, zasilanym z instalacji 12V, który poprzez termostat również odpowiada za załączanie i wyłączanie palnika. 

Wyłącznik oznaczony jako H służy moim zdaniem do załączania i wyłączania grzałki ogrzewania "pokojowego", a nie wody.  Niestety Twoje zdjęcie jest trochę niewyraźne i ciężko mi rozszyfrować sterowanie za pomocą panelu CARVER. Ale strzelam, że właśnie tak jest, czyli za pomocą włącznika W załączasz zasilanie grzałki 230V w grzejniku, po czym na panelu CARVER ustawiasz moc grzania i pracę wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Jestem "zielony" z tych instalacji, tym bardziej dziękuje za wszystkie informację. Tak na prawdę kupiłem ją trochę w ciemno.

Chcesz mi powiedzieć, że ogrzewanie przyczepy, mam również elektryczne?

Powiększyłem zdjęcie z pokrętłem.

IMG_5355.thumb.jpg.5b054f0a4d8bebc9d1576352bfc0c275.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Si señor. Ogrzewanie przyczepy jest również dwu funkcyjne. 

OFF - wyłącznik

ON SELECT - włącznik ogrzewania i wybór trybu pracy: ogrzewanie gazowe/ogrzewanie elektryczne z 230V/ wentylacja

Diody od góry sygnalizują wybrany tryb pracy:

  • ogrzewanie gazowe z automatycznym sterowaniem prędkością dmuchawy - wymagane uruchomienie osobno piecyka, temperatura w pomieszczeniu jest regulowana przez termostat piecyka
  • ogrzewanie gazowe z wolną pracą dmuchawy - tryb nocny lub wykorzystywany przy umiarkowanie niskich temperaturach zewnętrznych, temperatura w pomieszczeniu jest regulowana przez termostat piecyka
  • tylko dmuchawa (wentylacja) - przy wyłączonym ogrzewaniu nadmuch zimnego powietrza z pełną prędkością dmuchawy, lub nadmuch gorącego powietrza z pełną prędkością dmuchawy podczas pracy ogrzewania gazowego
  • ogrzewanie elektryczne z automatycznym sterowaniem prędkością dmuchawy, temperatura w pomieszczeniu jest regulowana przez termostat w panelu sterowania
  • ogrzewanie elektryczne z wolną pracą dmuchawy, temperatura w pomieszczeniu jest regulowana przez termostat w panelu sterowania

Pokrętło - regulator temperatury w trybie ogrzewania elektrycznego

Ogrzewanie elektryczne zadziała po wcześniejszym załączeniu przełącznika W na sąsiednim panelu

Źródło: http://www.swift-owners-club.com/support/oem-handbooks/carver/fanmaster.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, bardzo Ci dziękuje! Wiem, że dla większości Was są to proste tematy, ale tak jak pisałem, jest to moja pierwsza "buda" i nie za bardzo wiem jak to wszystko działa. Ale, dzięki Tobie, moja wiedza, znacznie się poszerzyła i jest szansa, że uruchomienie uda się bez większych strat:). Myślę, że wyjaśniłeś mi już wszystko. Jeszcze raz DZIĘKUJE!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy. Po to jest forum. Każdy się kiedyś musiał tego samego nauczyć. Na początku dowiesz się co jak działa, a w przyszłym sezonie będziesz myślał co by tu zmodyfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.